فیلم و سریال

بهترین فیلم‌های اکشن 2023 که حتما باید ببینید

فیلم‌های اکشن از پر طرفدارترین و پر مخاطب‌ترین ژانر، در تمامی دنیا به شمار ‌می‌روند. فیلم‌های اکشن بسیار متنوع هستند و به هیچ عنوان به یک موضوع خاص محدود نمی‌شوند. از همین رو کارگردان باید در ساخت آن توجه و دقت زیادی را به خرج دهد. طرفداران این ژانر همواره به دنبال شناخت بهترین فیلم‌های اکشن هستند تا از تماشای آن لذت ببرند. در این مطلب قصد داریم چند نمونه از بهترین فیلم‌های اکشن ۲۰۲۳ را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم عاشق فیلم‌هایی با ژانر اکشن هستید، تا انتهای این مطلب با کارمادیو باشید.

جدیدترین و بهترین فیلم‌های اکشن ۲۰۲۳

امروزه ما شاهد پیشرفت بسیار زیادی در صنعت سینما و ساخت صحنه‌های اکشن و جلوه‌های ویژه هستیم. همین مورد باعث شده تا عوامل سازنده فیلم بتوانند با هزینه و زحمت کم‌تری، صحنه‌های اکشن و بسیار جذابی را خلق کنند. ژانر اکشن ترکیبی از بدلکاری، سرعت بالای رانندگی و حرکات جسمی، اقدامات قهرمانی، انفجار، تیراندازی، مبارزه، چرخش‌های شوکه‌کننده، تعقیب و گریز است. تمامی این موارد باید بسیار طبیعی و هیجان‌انگیز نمایش داده شوند.

افراد زیادی به دنبال جدیدترین فیلم‌های اکشن هستند و به طور مداوم بهترین فیلم‌های اکشن ۲۰۲۳ را دنبال می‌کنند. البته تمامی فیلم‌های اکشن قوی نیستند و ممکن است برخی از آن‌ها ارزش دیدن نداشته باشند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم در ابتدا اطلاعات لازم را در مورد فیلم مورد نظر به دست آورید. سپس اگر فیلم ارزش دیدن داشت، آن را تماشا کنید.

در ادامه به برخی از برترین فیلم‌ ها در این ژانر اشاره خواهیم کرد.

فیلم اکشن مارول ها The Marvels 2023

تریلر نهایی فیلم مارول ها The Marvels

فیلم مارول ها The Marvels روی شخصیت‌های کامالا خان (خانم مارول) با بازی ایمان ولانی، کارول دنورز (کاپیتان مارول) با بازی بری لارسون و مونیکا رمبو با بازی تیونا پریس تمرکز دارد. این عنوان در واقع دنباله‌ی Captain Marvel محسوب می‌شود و این سه شخصیت به لطف یک شرور جدید به اسم زاوه اشتون خود را در یک موقعیت عجیب گرفتار می‌بینند.

فیلم اکشن (The Old Way راه قدیمی)

فیلم اکشن (The Old Way راه قدیمی)

راه قدیمی یکی از بهترین فیلم‌های اکشنی است که بازیگران محبوبی مثل نیکلاس کیج در آن به ایفای نقش می‌پردازند. این فیلم شما را به زمان گذشته می‌برد و  در بسیاری صحنه‌ها با هیجانات زیادی همراه است. در این فیلم، نیکلاس کیج در نقش یک تفنگ دار بازنشسته همراه با دختر خود زندگی می‌کند. نیکلاس در این فیلم، کولتون نام دارد و گذشته سابقه دار و پرحاشیه خود را ر‌ها کرده است تا بتواند زندگی زندگی آرامی داشته باشد. اما بر خلاف خواسته نیکلاس و با توجه به ژانر فیلم، اوضاع بر وفق مراد و انتظار او پیش نمی‌رود.

نویسنده: کارل دبلیو لوکاس

کارگردان: برت دونوهو

بازیگران: رایان کیرا آرمسترانگ، نیکلاس کیج، کلینت هاوارد

امتیاز: ۵.۳

فیلم اکشن Fast X

فیلم Fast X

Fast X یا سریع و خشن 10، یکی دیگر از فیلم‌های اکشن آمریکایی است که طرفداران زیادی دارد. فیلم سریع و خشن ۱ تا ۹ در سال‌های مختلفی اکران شد و هر باز توانست نظر بسیاری از بینندگان را به خود جلب کند. در این مجموعه فیلم، شما شاهد زیبا‌ترین و هیجان انگیزترین صحنه‌های رانندگی عجیب و خطرناک هستید. با توجه به این توصیفات، این فیلم در لیست یکی از بهترین فیلم‌های اکشن ۲۰۲۳ قرار گرفت.

کارگردان: لویی لتریر

بازیگران: سونگ کانگ، شارلیز ترون، وین دیزل، تایریس گیبسون، جیسون موموآ، بری لارسون و…

امتیاز: ۶.۴

فیلم اکشن 2023 جان ویک John Wick 4

فیلم جان ویک John Wick 4

این فیلم پس از پایان انفجاری جان ویک 3 آغاز می‌شود که جان را کاملاً از سازمان قاتل معروف به The High Table جدا کرد. رهبری کنسرسیوم بر این باور است که جان مرده است – به لطف وینستون که او را از پشت بام یک ساختمان تیراندازی کرد – اما او در واقع خود را مجروح و تحت مراقبت یافت. فیشبرن فاش کرد که فیلم آینده، مانند هر فیلم قبلی، تلاش خواهد کرد حتی عمیق‌تر در اساطیر و افسانه‌های پیرامون این جهان کاوش کند.

فیلم جان ویک ۴ در سال ۲۰۲۳ توسط کشور آمریکا و آلمان ساخته شده است. این فیلم در ژانرهای اکشن و جنایی و هیجان انگیز به تولید رسیده است. جان ویک ۴ توسط Chad Stahelski کارگردانی شده و از جمله بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده اند میتوان به Keanu Reeves و Laurence Fishburne و George Georgiou اشاره کرد.

فیلم عملیات فورچن: نیرنگ جنگ Operation Fortune: Ruse de Guerre

فیلم عملیات فورچن: نیرنگ جنگ Operation Fortune: Ruse de Guerre

در این فیلم داستان جاسوسی یک فرد به اسم اورسن فورچن را به نمایش می‌گذارند. اورسن در این فیلم از اسلحه‌های پر قدرت و بسیار خطرناک استفاده می‌کند تا اطلاعات لازم را جمع‌آوری کرده و به رئیس خود برساند. ژانر این فیلم اکشن، ماجراجویی و کمدی بوده و ترکیب این سه ژانر با همدیگر توسط کارگردان آن، توانست نظر بسیار موفق باشد؛ چراکه در همان ابتدا نظر بسیاری از بینندگان را به خود جلب کرد.

کارگردان: گای ریچی

بازیگران: ابری پلازام، جیسون استاتهام، کری الوز

امتیاز: ۶.۵

فیلم اکشن 2023 Megan (مگان)

فیلم  Megan (مگان)

فیلم مگان نیز یکی دیگر از بهترین فیلم‌های اکشن ۲۰۲۳ به شمار می‌رود. اگرچه این فیلم در سال ۲۰۲۲ فیلم‌برداری شد، اما در اوایل سال ۲۰۲۳ بر روی سینما آمد. در این فیلم یک رباتیک کار زبردست و حرفه‌ای، با استفاده از هوش مصنوعی، مگان را می‌سازد. مگان یک عروسک زنده و برنامه‌نویسی شده است که می‌تواند با کودکان رابطه احساسی برقراری کند. اما اتفاقات وحشتناکی رخ می‌دهد و ربات طبق برنامه‌های خود پیش نمی‌رود.

کارگردان: جرارد جانستون

ژانر: علمی تخیلی، اکشن

بازیگران: رانی چینگ، وایولت مک گرا، آلیسون ویلیامز و…

امتیاز: ۶.۴

فیلم اکشن  Plane (هواپیما)

فیلم  Plane (هواپیما)

فیلم هواپیما در لیست فیلم‌هایی قرار می‌گیرد که توصیه می‌کنیم حتماً آن را ببینید. در این فیلم، خلبان هواپیما و یک زندانی با همدیگر متحد می‌شوند تا جان سرنشینان هواپیما را نجات دهند. این هواپیما به اجبار در زمین دشمن فرود آمده و خلبان هواپیما به دنبال نجات جان سرنشینان است. فیلم Plane فروش بسیار قوی داشته و منتقدان نظرات مثبتی را در مورد آن داشته‌اند.

کارگردان: ژان-فرانسوا ریشه

بازیگران: مایک کولتر، تونی گلدوین، یوسون آن، جرارد باتلر

امتیاز: ۶.۵

فیلم اکشن Pathaan (پاتان) ۲۰۲۳

فیلم  Pathaan (پاتان)

سینمای هند همیشه سعی داشته تا فیلم‌های اکشن را با صحنه‌های غیر واقعی بسازد. اما اکنون در سینمای بالیود تغییرات بسیار زیادی به وجود آمده است و عوامل فیلم سازی این کشور در سال ۲۰۲۳، یک فیلم را با عنوان پاتان بر روی پرده آوردند. جالب است بدانید که این بار منتقدان نظرات بسیار مثبتی را در مورد این فیلم داشتند و امتیاز خوبی را به آن دادند. در این فیلم، پاتان یک مامور وظیفه‌شناس است که باید جلوی یک تروریست قدرتمند و باهوش را گرفته و آن را دستگیر کند.

کارگردان: سیدهارت آناد

بازیگران: جان آبراهام، شاهرخ خان، دیپیکا پادوکن

امتیاز: ۶

فیلم اکشن Shotgun Wedding (عروس شاتگان)

فیلم Shotgun Wedding (عروس شاتگان)

عروس شاتگان نیز یکی دیگر از بهترین فیلم‌های اکشن ۲۰۲۳ است که بالاخره بعد از مدت‌های طولانی بر روی پرده آمد. در این فیلم یک زوج تصمیم به ازدواج گرفته و یک عروسی بزرگ و مجلل می‌گیرند. آن‌ها خانواده و آشنایان خود را به عروسی دعوت می‌کنند و در حالیکه مشغول به رقص و شادی هستند، اتفاقات عجیبی می‌افتد.

کارگردان: جیسون مور

بازیگران: جنیفر لوپز، تاد لیبرمن، جاش دوهامل و…

امتیاز: ۵.۴

فیلم اکشن Creed III (کرید ۳) 2023

فیلم Creed III (کرید ۳)

بدون هیچ شکی می‌توان گفت که فیلم کرید ۳ در دسته بهترین فیلم‌های اکشن ۲۰۲۳ قرار دارد. فیلم کرید ۳ نسبت به قسمت‌های قبلی خود، تغییرات بسیار زیادی داشته و ما شاهد مبارزات بسیار قوی و زیادی در این فیلم هستیم. مایکل بی یکی از کارگردانان این فیلم است که در فصل سوم شروع به بازی می‌کند.

کارگردان: جردن و مایکل بی

بازیگران: مایکل بی، جاناتان می‌جرز، تسا تامپسون

امتیاز: ۷.۱

فیلم اکشن The Covenant (پیمان)

فیلم The Covenant (پیمان)

گای ریچی یکی از کارگردانان آمریکایی است که در سال‌های اخیر فیلم‌های زیبا و جالبی را اکران کرده است. فیلم پیمان نیز یکی از قوی‌ترین و بهترین فیلم‌های اکشن ۲۰۲۳ است که منتقدان و بینندگان به آن نمره بالایی داده‌اند. در این فیلم سربازان آمریکایی به افغانستان رفته و عملیات قهرمانه‌ای انجام داده و در نهایت جان خود را نجات می‌دهند.

کارگردان: گای ریچی

بازیگران: دار سلیم، آنتونی استار، الکساندر لودویگ، جیک جیلنهال

امتیاز: ۷.۶

فیلم اکشن سه تفنگدار The Three Musketeers: D’Artagnan

فیلم سه تفنگدار The Three Musketeers: D'Artagnan

سه تفنگدار یکی دیگر از بهترین فیلم‌های اکشن ۲۰۲۳ است که منتقدان نظرات بسیار مثبتی در مورد آن دارند. در این فیلم یک جوان به اسم دارتانیان به شهر پاریس می‌رود و به دنبال مهاجرانی می‌گردد که او را ر‌ها کرده‌اند. اما متوجه یک جنگ بزرگ و واقعی می‌شود و به پادشاه تفنگدار با نام‌های آرامیس، پورتوس و آتوس می‌پیوندد.

کارگردان: مارتین بوربولون

بازیگران: وینسنت کسل، فرانسیس سیویل، روماین دوریس و…

امتیاز: ۷.۱

فیلم اکشن شزم! خشم خدایان (Shazam! Fury of the Gods)

فیلم شزم! خشم خدایان (Shazam! Fury of the Gods) - بهترین فیلم اکشن ۲۰۲۳

تاریخ انتشار: 17 مارس 2023 (26 اسفند 1401)
کارگردان: دیوید اف. سندبرگ (David F. Sandberg)
بازیگران: زکری لیوای، اشر آنجل، جک دیلن گریز و…
امتیاز IMDB: 6.1

فیلم شزم 2 پتانسیل این را دارد تا در لیست بهترین فیلم سینمایی اکشن در سال ۲۰۲۳ قرار بگیرد. این فیلم ابرقهرمانی و کمدی، دوازدهمین فیلم دنیای توسعه یافته دی سی (DCEU) محسوب می‌شود. شزم 2 در واقع علیرغم اینکه می‌تواند شما را سرگرم کند، یک پروژه شکست خورده است. این فیلم نظرات متوسطی از منتقدان دریافت کرد و فروش آن نیز رضایت بخش نبود.

داستان این اثر از فیلم های برتر اکشن ۲۰۲۳ درباره بیلی بتسون و خانواده عجیب خود است که با گفتن کلمه شزم تبدیل به ابرقهرمان می‌شوند. آنها باید با دختران اطلس مبارزه کنند و سلاحی مرگبار که پتانسیل نابودی جهان را دارد از چنگشان درآورند. همچنین باید با خدایان خشمگین نیز صلح کنند.

فیلم اکشن نگهبانان کهکشان بخش 3 (Guardians of the Galaxy Vol. 3)

فیلم نگهبانان کهکشان بخش 3 (Guardians of the Galaxy Vol. 3)

تاریخ انتشار: 5 مه 2023 (11 اردیبهشت 1402)
کارگردان: جیمز گان (James Gunn)
بازیگران: کریس پرت، زویی سالدانا، دیو باتیستا و…
امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8.1

از جدیدترین فیلم های اکشن ۲۰۲۳، سومین بخش نگهبانان کهکشان است که 32امین فیلم دنیای سینمایی مارول در فاز پنجم محسوب می‌شود. این فیلم به کارگردانی جیمز گان و نویسندگی او ساخته شده است.

این اثر ادامه‌ای بر داستان بخش دوم و درباره پیتر کوییل است که هنوز غم از دست دادن گامورا را در دل دارد. او اکنون باید همراه تیم خود برای نجات یکی از هم‌نوعان و محافظت از کهکشان برود.

 

فیلم اکشن تبدیل شوندگان: ظهور جانوران (Transformers: Rise of the Beasts)

فیلم تبدیل شوندگان: ظهور جانوران (Transformers: Rise of the Beasts)
بهترین فیلم اکشن 2023

تاریخ انتشار: 9 ژوئن 2023 (19 خرداد 1402)
کارگردان: استیون کیپل جونیور (Steven Caple Jr.)
بازیگران: آنتونی راموس، دامینیک فیش بک، لونا لورن ولز و…
امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.2

هفتمین فیلم تبدیل شوندگان نیز از فیلم های برتر اکشن ۲۰۲۳ و ادامه فیلم بامبلبی (Bumblebee 2018) است. کارگردانی این اثر برعهده استیون کیپل جونیور است و داستان آن را جابی هارولد (Joby Harold) نوشت. داستان این فیلم اکشن جدید آمریکایی 2023 درباره زمانی است که دو باستان شناس بر اثر یک ماجراجویی وارد درگیری سه گروه از تبدیل شوندگان می‌شوند‌.

فیلم ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت Indiana Jones and the Dial of Destiny

فیلم ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت Indiana Jones and the Dial of Destiny

کارگردان: جیمز منگولد

بازیگران: هریسون فورد، آنتونیو باندراس، فیبی والر-بریج، جان ریس-دیویس

بعد از سال‌ها و دهه‌ها بلاخره شاهد بازگشت ایندیانا جونز با نقش‌آفرینی هریسون فورد عزیز به سینما هستیم. فیلمی که قرار بود در دهه‌ ۹۰ میلادی ساخته شود ولی هر سال و هر دهه بنابه مشکلاتی ساخت آن به مرحله نهایی نمی‌رسید. همچنین قرار بود که این فیلم به کارگردانی استیون اسپیلبرگ خیلی زودتر از این‌ها ساخته شود ولی بازهم این موضوع سرانجام خوبی نداشت.

فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny با بودجه‌ سرسام‌آوری معادل‌با ۲۹۵ میلیون توسط لوکاس فیلم تولید شد و به‌دلیل محبوبیت بسیار زیاد شخصیت ایندیانا جونز و خود هریسون فورد و بازگشت این مجموعه پس از سال‌ها پیش‌بینی می‌کردیم که فروش خوبی را در گیشه‌ها به نام خودش ثبت کند ولی خیلی فروش خوبی را پشت‌سر نمی‌گذارد. باید ببینیم هریسون فورد و ایندیانا جونز پس از این قسمت چه ماجراجویی جذابی را دنبال خواهند کرد.

فیلم اکشن ماموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت اول 2023

فیلم اکشن ماموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت اول 2023 فیلم Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One

فیلم Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One

کارگردان:‌ کریستوفر مک‌کوری

بازیگران: تام کروز، سایمون پگ، ربکا فرگوسن، ونسا کربی

بعد یک انتظار سه ساله در تابستان امسال توانستیم شاهد اکران قسمت هفتم مجموعه بسیار محبوب مأموریت غیرممکن باشیم. فیلمی که مراحل ساخت آن از سال ۲۰۱۹ آغاز شد و به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا برای مدتی به تعویق افتاد. همچنین قرار بود این فیلم در سال ۲۰۲۱ روی پرده سینماها برود که دو بار تاریخ آن تغییر کرد و پس از اینکه بار نخست سال ۲۰۲۲ برای اکران آن انتخاب شده بود درنهایت این فیلم برای اکران در سال ۲۰۲۳ آماده شد.

مراحل ساخت قسمت هشتم این مجموعه یعنی فیلم Mission: Impossible – Dead Reckoning Part Two نیز به‌طور همزمان درحال پیشرفت است و این فیلم نیز برای اکران در سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. پس طرفداران تام کروز و دوست‌داران فیلم‌های اکشن به‌خصوص فیلم‌های مأموریت غیرممکن می‌توانند طبق برنامه اعلام شده در ۲ سال پیاپی ۲ فیلم باکیفیت از این مجموعه را تماشا کنند.

فیلم اکشن بی مصرف ها Expend4bles

فیلم اکشن بی مصرف ها Expend4bles

کارگردان: اسکات وا

بازیگران: سیلوستر استالونه، جیسون استاتهام، مگان فاکس، دولف لاندگرن

بی‌مصرف‌ها بعد از تقریبا یک دهه دوباره به سینما برگشتند تا افرادی که از اکشن‌های دیوانه‌وار و پرزرق‌وبرق لذت می‌برند بازهم با تماشای بزن‌بزن‌های آن‌ها کیف کنند. بی‌مصرف‌هایی که برای آخرین بار در سال ۲۰۱۴ روی پرده سینما رفتند و چند سالی بود که شایعه ساخت یک فیلم جدید در این مجموعه با حضور بازیگران اصلی آن به گوش می‌رسید و در سال جاری میلادی بلاخره شاهد اکران آن خواهیم بود.

طبق اطلاعات محدود منتشر شده قرار است داستان فیلم روایت‌گر یک جنگ هسته‌ای میان ایالت متحده و روسیه باشد که دراین‌میان اعضای گروه بی‌مصرف‌ها نیز حضور دارند و می‌توان حدس زد که با چه اکشن‌های هیجان‌انگیزی طرف خواهیم بود. بااین‌حال نقش برخی از بازیگران این فیلم مانند مگان فاکس و ادی هال همچنان مشخص نیست و می‌توانند سوپرایز سازندگان این فیلم برای بینندگان به‌شمار روند.

 

جمع‌بندی

فیلم‌های اکشن، از آن ژانر‌هایی است که معمولاً در میان خانم‌ها و آقایان در تمامی سنین طرفدار دارد. با توجه به اینکه امروزه تغییرات بسیار مثبتی در خصوص ساخت فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها به وجود آمده است، فیلم‌های اکشن بسیار طبیعی‌تر ساخته می‌شوند. در این مطلب از کارمادیو چند نمونه از بهترین فیلم‌های اکشن ۲۰۲۳ را برای شما نام بردیم. تمامی این فیلم‌ها توانسته‎ اند نظر منتقدان را به خود جلب کنند و جزو بهترین و برترین فیلم‌ها هستند. همچنین شما می توانید لیست جدیدترین و بهترین سریال های ایرانی در سال 1402 را در سایت کارمادیو مطالعه کنید و از دیدن این سریال ها لذت ببرید.

اگر فیلمی از این لیست جا مانده است، لطفا در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

4.2/5 - (44 امتیاز)

نوشته های مشابه

3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
میلاد
7 ماه قبل

فیلم جان ویک ۴ و فست ۱۰ جزو بهترین فیلم های اکشن امسال هستن.

ارسلان
8 ماه قبل

لطفا بهترین فیلم های آمریکایی اکشن ۲۰۲۳ رو هم معرفی کنید. و فیلم های سینمایی مورد انتظار ۲۰۲۴ رو لطفا معرفی کنید.

دکمه بازگشت به بالا