سبک زندگی

از بین بردن جوش سر سیاه بینی با 12 روش آسان

جوش سرسیاه وقتی ایجاد می‌ شود که سطح پوست باز بوده و در معرض اکسیژن قرار می‌ گیرد اما نگران وجود این جوش‌ ها نباشید و راهکارهایی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت را در این مطلب از کارمادیو مطالعه کنید تا به طور کامل از شر این جوش های پوستی رهایی یابید.

بهترین راهکارها جهت جلوگیری از ایجاد و درمان جوش‌ های سرسیاه بینی

در زیر به معرفی چند مورد از راهکارهای جلوگیری است ایجاد جوش سرسیاه بر روی بینی می پردازیم.

شستن پوست صورت حداقل دو بار در روز و پس از ورزش

بدون شک شستن مرتب صورت به درمان آکنه یا همان جوش کمک زیادی می‌ کند و این یک ایده خوب است که می‌ توانید از آن بهره‌مند شوید بخصوص به هنگام صبح صورت خود را با پاک کننده‌ های ملایم از باکتری‌ ها آلودگی‌ ها پاک کنید.

روبالشتی خود را حداقل یک بار در هفته بشویید

شستن روبالشی از دیگر روش‌ های جلوگیری از ایجاد جوش سرسیاه بر روی بینی است زیرا هر شب ممکن است سلول‌ های مرده و چربی‌ های اضافه پوسته صورت شما بر روی بالشت بماند و در صورت عدم نظافت آن و استفاده‌ های بعدی باعث مشکلات پوستی نظیر ایجاد جوش سرسیاه در چهره شما شود.

صورت خود را زیاد لمس نکنید

لمس کردن پوست صورت و بینی با دست  ممکن است آلودگی‌ هایی بر روی پوست شما بر جای بگذارد و این آلودگی‌ ها باعث ایجاد جوش‌ های سرسیاه بر روی بینی شما گردد.

اگر لازم است از چسب بینی استفاده کنید

هنگامی که جوش سرسیاه بر روی بینی شما ایجاد شده است و می خواهید آن را برطرف کنید می‌ توانید از چسب بینی به عنوان یک روش مناسب استفاده کنید و با استفاده از آنها یک لایه از پوست خود را از چربی و آلودگی‌ هایی که باعث تشکیل این جوش‌ ها شده است را بردارید.

موهایتان را روی صورت خود نریزید

از آنجایی که موها آلودگی‌ ها و میکروب‌ هایی را می توانند به همراه داشته باشند و باعث ایجاد التهاب پوست و جوش سرسیاه بر روی بینی‌ تان شوند بنابراین از تماس آنها با صورت خود جلوگیری کنید.

جوش سرسیاه را فشار ندهید و نکنید

اگر جوش سرسیاه را بکنید و یا به آن فشار وارد کنید این کار موجب التهاب و عفونت بر روی پوست شما می‌ شود بنابراین از انجام این کارها خودداری کنید.

از ضد آفتاب بدون چربی استفاده کنید

جهت درمان جوش سرسیاه بینی و عدم تشدید آن از کرم‌ های ضد آفتاب با چربی بالا استفاده نکنید زیرا این کار باعث افزایش چربی پوست شما و تشدید جوش و آکنه در آن می‌ شود بنابراین صرف نظر از نوع پوست خود سعی کنید از کرم ضد آفتاب فاقد چربی و مواد کومدون زا استفاده کنید.

لایه برداری برای درمان جوش سرسیاه بینی

لایه برداری برای درمان جوش سرسیاه بینی

می‌ توانید جهت کاهش جوش‌ های سرسیاه بینی از اسکراب‌ های قوی که دارای آلفا و بتا هیدروکسید می‌ باشد استفاده کنید زیرا این اسکراب‌ ها دارای اسیدهای ملایمی هستند که به برداشتن سلول‌ های مرده پوست کمک کرده و از تشکیل مجدد جوش‌ های سرسیاه جلوگیری می‌ کند.

از ماسک خاک رس جهت صاف پوست خود استفاده کنید

جهت درمان جوش سرسیاه می‌ توانید از ما سک‌   خاک رس استفاده کنیم زیرا خاک رس ماده ملایم است که چربی پوست را گرفته  و به پاک کردن آلودگی‌ ها کمک می‌ کند.

برطرف کردن جوش سرسیاه با کمک بلک ماسک ‌ها

استفاده از ماسک‌ های زغال یا همان بلک ماسک‌ ها از دیگر روش‌ های فوق العاده برای برطرف کردن جوش سرسیاه و جای آن است زیرا زغال به طور عمیقی به داخل پوست نفوذ کرده و چربی‌ ها و آلودگی‌ های آن را بیرون می‌ کشد.

درمان جوش سر سیاه بینی به کمک  لیزر

در این روش ابتدا پوست را بی حس کرده و اشعه لیزر را برف قسمت مربوط به جوش‌ های سرسیاه با طول موج معین می‌ تابند و در نتیجه این کار جوش های سر سیاه را از بین می برند.

استفاده از خمیر دندان

برای استفاده از خمیر دندان به عنوان از بین برنده سرسیاه مقداری از این ماده را در یک ظرف کوچک ریخته و با کمک یک مسواک آن را به جوش‌ های سرسیاه روی بینی بزنید و ۵ دقیقه صبر کنید سپس آن را بشویید.

جمع‌بندی

در این مقاله چند مورد از روش‌ های جلوگیری و از بین بردن جوش‌ های سرسیاه بینی را ذکر کردیم. همچنین شما می‌ توانید جهت برطرف کردن این نوع از جوش‌ ها و کمک به زیبایی چهره خود از ژل  سالیسیلیک اسید برای برطرف کردن آنها استفاده کنید و نیز می‌ توانید برای داشتن پوستی سالم موضوع (خواص کدوی سبز یا مسما برای پوست صورت) را مطالعه کنید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا