سبک زندگیسلامت

خواص کدوی سبز یا مسما برای پوست صورت

کدوی سبز یکی از میوه های بسیار خوشمزه و لذیذ است که به آن کدوی مسما نیز گفته می‌ شود و خوردن آن به شکل غذا است. این میوه دارای خواص بسیاری برای تمام بدن از جمله پوست صورت است که به کمک این مقاله از کارمادیو شما را با این خواص آشنا خواهیم کرد.

 کدوی سبز یا مسما چیست؟

کدوی سبز که به آن کدوی مسما هم می گویند؛ یکی از میوه‌ های تابستانه است که شباهت بسیاری به خیال داشته و پوست آن سبز یا زرد و گاهی سفید است.

این میوه به دلیل طعم ملایم و خواص بسیار مفید برای سلامت بدن و پوست،آن را در غذا های مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرد. از کدوی سبز می توان به عنوان ماسک خانگی برای رطوبت رسانی به پوست خود و سلامت آن هم بهره‌مند شد.

مواد مغذی کدوی سبز

مواد مغذی کدوی سبز

برای آشنایی بیشتر با کدوی سبز قبل از اینکه بخواهیم به خواص آن برای پوست صورت بپردازیم ابتدا چند مورد از مواد مغذی موجود در آن را، در زیر بیان می‌ کنیم.

  • در کدوی سبز گروهی از ویتامین‌ ها از جمله ویتامین A,C,E ویتامین K و تیامین و ریبوفلاوین وجود دارد.
  • از عناصر موجود در کدو سبز می‌ توان به روی، منگنز، فسفر، کلسیم، پتاسیم و سدیم، منیزیم سلنیوم اشاره کرد.
  • در کدوی سبز همچنین انواعی از کربوهیدرات‌ ها و فیبر غذایی و چربی مفید وجود دارد.
  • پروتئین و لوتئین و زیگزانتین از دیگر مواد مغذی موجود در این میوه هستند.

خواص کدو سبز برای پوست صورت

گفتیم که کدو سبز یکی از میوه‌ هایی است که استفاده از آن به سلامت پوست صورت کمک بسزایی می‌ کند حال در زیر بیشتر در این مورد توضیح می‌ دهیم.

۱) نرم کردن و رطوبت کردن پوست

 از آنجایی که کدوی سبز حاوی آب زیادی است به پوست ما کمک می‌ کند تا رطوبت لازم را حفظ کرده و نیز به نرم‌ تر شدن آن کمک کند. به علاوه مواد موجود در کدوی سبز از خشکی و ترک‌ های پوستی جلوگیری می‌ کند.

۲) جلوگیری از پیری پوست

یک خاصیت مهم دیگر کدوی سبز خاصیت ضد پیری آن برای پوست است چرا که در این میوه ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ های مفید برای پوست وجود دارد که می‌ توانند علاوه بر جلوگیری از پیری پوست، به ترمیم آن و رفع چین و چروک در آن کمک کنند.

۳) مقابله با التهاب پوستی

از آنجایی که کدوی سبز دارای آنتی اکسیدان و نیز ویتامین آ و سی است کمک به رفع التهابات پوست صورت می‌ کند. همچنین ‌ها و آکنه‌ های موجود در آن را از بین می‌ برد.

۴) درمان خطوط ریز و چین‌های پوست

خاصیت دیگر کدوی سبز برای پوست صورت درمان خطوط ریز و چین‌ های آن است که این مورد نیز به دلیل وجود ویتامین e  در این میوه است که باعث تقویت و آبرسانی پوست می‌ گردد. همچنین اسیدهای چرب  لینولئیک در آن، می‌ تواند به ترمیم پوست و کاهش خطوط ریز چین‌ های آن کمک کند.

۵) تنظیم ترشح چربی پوست

کدوی سبز دارای روغن‌ های گیاهی مفیدی می‌ باشد که به تنظیم ترشح چربی‌ های پوست صورت کمک می‌ کند و مصرف این میوه برای افرادی که دارای پوست چرب یا مختلط هستند بسیار مفید واقع شده است زیرا از افزایش چربی زیاد در پوست صورت آن ها جلوگیری می‌ کند.

۶) دیگر خواص کدوی سبز

کدو سبز علاوه بر خواص فوق برای پوست دارای خواص دیگری از جمله، کاهش وزن، سلامت قلب، کمک به سلامت چشم‌ها، کنترل دیابت و کلسترول خون، درمان آسم، جلوگیری از ابتلا به سرطان رود و … می باشد.

ماسک صورت

روش‌ های استفاده از کدوی سبز برای پوست صورت

به گزارش کارمادیو، از کدوی سبز برای پوست صورت علاوه بر خوردن آن به شکل غذا می توان به شکل ماسک‌ های خانگی به دو روش زیر نیز بهره‌مند شد.

 الف) ماسک کدو سبز و آووکادو

برای تهیه ماسک کادو کدوی سبز و آووکادو لازم است یک تکه کدوی سبز تازه رنده شده را به همراه یک عدد آووکادو به صورت پوره شده ترکیب کرده و سپس با هم مخلوط کنید، تا به یک ماده مرطوب و یک دست تبدیل شود.

برای استفاده از ماسک کدوی سبز و آووکادو، این مخلوط را  به صورت خود می‌ مالید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر می‌ کنید روی پوست شما بماند، سپس آن را با آب گرم می شوید.

ب) خمیر پاک کننده کدوی سبز و عسل

برای تهیه این مخلوط لازم است ۲ قاشق غذاخوری خمیر کدوی سبز تازه را با یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی ترکیب کنید سپس مواد لازم را کامل به هم بزنید تا خمیری لطیف به دست آید.

جهت بهره‌مندی  از این خمیر آن را روی پوست خود مالیده و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا مواد مغذی آن جذب پوست شما شود سپس با آب ولرم یا نسبتاً گرم آن را بشویید.

 

 

 

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا