اخبارخودرو

قیمت سایپا شاهین اتوماتیک، ساینا GX، اطلس G، کوییک GXR مشخص شد (29 شهریور 1402)

به گزارش کارمادیو، با گذشت سه ماه از برگزاری مرحله دوم سامانه یکپارچه، اکنون قیمت محصولات جدید سایپا اعلام شده است. این نرخ‌ها شامل قیمت شاهین اتوماتیک، سایپا اطلس و دیگر محصولات جدید سایپا هستند. خودروهای یادشده در جریان مرحله دوم یکپارچه به مشتریان عرضه شده بودند، اما قیمت آن‌ها تاکنون مشخص نشده بود. این خودروها شامل شاهین اتوماتیک، اطلس و تیپ‌های جدید کوییک و ساینا هستند.

همان‌گونه که رسانه‌ها حدس زده بودند، قیمت شاهین اتوماتیک حدود 100 میلیون تومان از شاهین دنده‌ای گران‌تر تعیین شده است. اطلس نیز به‌عنوان نسخه بهینه‌شده کوییک، حدود 70 میلیون تومان گران‌تر از کوییک S قیمت‌گذاری شده. قیمت اطلس با کوییک GXR که نسخه جدید و بهینه‌شده کوییک به‌حساب می‌آید، تفاوت چندانی ندارد. ازاین‌رو، تنها تفاوت‌های ظاهری تصمیم نهایی خریدار را مشخص خواهند کرد.

از بین خودروهای جدید سایپا که قیمت آن‌ها به‌تازگی اعلام شده است، ساینا GX ارزش خرید قابل‌توجهی دارد. این خودرو از نسخه بهینه موتور M15 بهره می‌برد که توان و گشتاور بیشتری تولید می‌کند. بااین‌حال، اختلاف قیمت آن نسبت به ساینا S چشمگیر نیست. ازاین‌رو، انتظار داریم ساینا GX به انتخاب نخست بسیاری از مشتریان در آینده نزدیک تبدیل شود. ساینا S تیپ DA در همین لیست قیمت حضور دارد که بهای آن با ساینا GX، حدود 10 میلیون تومان تفاوت را نشان می‌دهد.

جدول قیمت شاهین اتوماتیک ساینا GX، اطلس G، کوییک GXR:

جدول قیمت کارخانه شاهین اتوماتیک، ساینا GX، اطلس G، کوییک GXR – سایپا:

پس از اعلام نرخ درِ کارخانه خودروهای جدید سایپا، این شرکت بهای نهایی محصولات خود برای مشتریان را اعلام کرد. در لیست قیمت محصولات جدید سایپا خودروهایی همچون شاهین اتوماتیک، اطلس، کوییک GX و ساینا GX حضور دارند. این قیمت‌ها به‌صورت گران‌مایه اعلام شده‌اند و انتظار داریم که موجب نارضایتی متقاضیان این خودروها شوند. سایپا همگام با اعلام نرخ‌های جدید، شرایط پیش‌فروش این خودروها را با موعد تحویل سال آینده نیز اعلام می‌کند.

مبالغ اضافه‌شده به قیمت خودروهای سایپا شامل این موارد هستند: ۶ درصد مالیات ارزش افزوده، ۳ درصد عوارض شهرداری، ۲.۵ درصد مالیات هوای پاک، یک درصد مالیات ماده ۳۰ قانون مالیات ارزش افزوده و یک درصد مالیات شماره‌گذاری و همچنین چهار میلیون و ۲۵۰ هزار تومان هزینه بیمه شخص ثالث و ۶۰۰ هزار تومان خدمات شماره‌گذاری، پست و نصب پلاک خودرو.

 

جدول قیمت محصولات جدید سایپا در شهریورماه 1402:

خودرو قیمت
شاهین اتوماتیک 625.000.000
اطلس G 395.000.000
ساینا GX 326.000.000
ساینا S تیپ DA 315.000.000
کوییک GXR 370.000.000

در جدول قیمت محصولات جدید سایپا، لقب گران‌ترین خودرو به شاهین اتوماتیک می‌رسد. این خودرو با نرخ نهایی 625 میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود؛ البته اگر آن‌ها قادر به خرید این خودرو باشند! به عبارت دیگر، نسخه اتوماتیک شاهین 200 میلیون تومان از نسخه دنده‌ای آن گران‌تر است. تغییر تریم داخلی، استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر سیستم سرگرمی، نصب کروز کنترل و درنهایت استفاده از گیربکس اتوماتیک CVT باعث شده‌اند تا این خودرو 47 درصد گران‌تر از نسخه دنده‌ای به فروش برسد.

رقیب مستقیم این خودرو، یعنی تارا اتوماتیک، با قیمت 490 میلیون تومان توسط ایران‌خودرو به فروش می‌رسد. بنابراین شاهین اتوماتیک از نزدیک‌ترین رقیب خود 27 درصد گران‌تر خواهد بود. البته درحال‌حاضر امکان تحویل شاهین به مشتریان وجود ندارد و آن‌ها باید برای تحویل این خودرو مدت‌ها صبر پیشه کنند!

دیگر خودرو سایپا که طی مدت اخیر توجهات را به خود جلب کرد، سایپا اطلس است. این خودرو با قیمت 395 میلیون تومان توسط این شرکت به متقاضیان عرضه می‌شود. البته همانند شاهین اتوماتیک، مشتریان امکان دریافت این خودرو درحال‌حاضر را ندارند. به عبارتی، سایپا این خودرو را با قیمتی معادل تارا دنده‌ای به مشتریان عرضه می‌کند. بدیهی است که در این محدوده قیمتی گزینه‌های بیشتری برای مشتریان وجود داشته و حتی خرید کوییک برای مصرف‌کنندگان صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

منبع: دیجیاتو

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسن
7 ماه قبل

قیمت کوییک اتوماتیک 338 میلیون. بعد قیمت کوییک GXR که دنده ای هم هست، شده 370 میلیون؟!

زهره
7 ماه قبل

من نمیدونم چطوری یک شبه ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیون اومد رو ماشین ها
مثلاً چ چیز شگفت انگیزی بهشون اضافه شده
خب همون ماشینه

علی
7 ماه قبل

ما یکسال پیش نصف پول کوییک را واریز کردایم اگر قرار باشه قیمت خودرو دوبرابربشه پس ارز پول واریزی هم باید دوبرابر بشه یا باید خودرو به قیمت زمان واریز تحویل بشه نه اینکه یک عده از خدا بیخبر باهم تبانی کنن ویک شبه قیمت ها را چند برابر کنن زمان ثبت نام ما دلار ۶۰هزار بوده الان ۵۰هزاره ارزان هم شده حقوق هم که ده درصد اضافه شده

فری
7 ماه قبل

آخه من کارگر ۱۱۸ پارسال پول دادم به امید افزایش جزئی کوییک نه اینکه ۲۵۳ میلیون دیگه بذارم روش آخه مگه حقوق من سالی چند بار افزایش پیدا میکنه

دکمه بازگشت به بالا