سبک زندگی

۸ ترفند طلایی در زبان بدن که اعتماد به نفس را بیشتر نشان می‌ دهند

زبان بدن یکی از ابزارهای قدرتمند برای انتقال یک پیام و نیز دریافت آن است و قدرت آن برابر و حتی بیشتر از قدرت کلام است و ما می‌ توانیم به کمک این ابزار قدرتمند یعنی زبان بدن، حتی اگر کمی مضطرب باشیم، به دیگران بقبولانیم که اعتماد به نفس داریم. با توجه به این مطلب چند مورد از ترفندهای طلایی در زبان بدن که باعث افزایش اعتماد به نفس ما می‌شوند را بیان کنیم. با کارمادیو همراه باشید.

ترفندهای زبان بدن که اعتماد به نفس را بیشتر نشان می‌ دهند

در زیر به معرفی چند مورد از ترفند هایی که با انجام آن ها شخص یا اعتماد به نفسی نشان می دهید را ذکر می کنیم.

۸ ترفند طلایی در زبان بدن که اعتماد به نفس را بیشتر نشان می‌ دهند

1. تا جایی که می‌توانید تماس چشمی برقرار کنید

تماس چشمی به عنوان یکی از قدرتمندترین و مهم ‌ترین ابزارهای تعامل رودررو شناخته می‌ شود زیرا داشتن تماس چشمی مناسب صمیمیت، دسترسی و توجه شما و اشتیاقتان به گوش دادن را نشان داده و طرف مقابل با انگیزه بیشتری با شما صحبت می‌ کند.

اما باید حواسمان باشد که در استفاده از تماس چشمی زیاده‌ روی نکنیم برعکس اگر به هنگام صحبت کردن سر خود را پایین انداخته و تماس چشمی برقرار نکنیم نشان دهنده نداشتن اعتماد به نفس کافی است.

2. اندکی به جلو خم شوید

وقتی با دیگران صحبت می‌ کنید به حالت بدن خود توجه داشته باشید و سعی کنید به سمت جلو کمی خم شوید زیرا این کار باعث می‌شود فرد مقابل شما احساس کند که به صحبت‌ های او علاقمند هستید. همچنین این کار باعث می‌ شود که شما را شخص با اعتماد به نفسی بداند.

3. حالت بدن خود را باز و صاف نگه دارید

اگر دوست دارید با اعتماد به نفس نشان دهید باید حالت بدن خود را صاف نگه داشته و آرام و راحت به نظر رسید به خصوص این مورد برای یک جلسه یا مصاحبه شغلی بسیار با اهمیت است.

ولی اگر بدن خود را خمیده و منقبض و شانه‌هایتان را به جلو و سر به پایین باشید دیگران شما را شخصی مضطرب خجالتی و بدون اعتماد به نفس در نظر می‌گیرند.

به طور کلی در حالت بدنه باز دست‌ ها و پاها اندکی از یکدیگر فاصله دارند و شما به صحبت‌ های فرد مقابل توجه لازم را دارید اما بدن بسته دست و پاهای شما قفل و به هم نزدیک است.

4. پاهای خود را رو به کسی بگذارید که با او حرف می‌زنید

شاید این مسئله جزئی و بی‌اهمیت به نظر آید اما حالت و جهت پاها به هنگام صحبت با دیگران اهمیت بسیاری دارد به طوری که بسیاری از روانشناسان معتقدند بیشتر افراد پاهای خود را اغلب رو به کسی می‌ گذارند که آشنایی بیشتری با او دارند.

بنابراین بهتر است که هنگام صحبت با دیگران پاهای خود را کنار هم و صاف نگه دارید تا نشان دهید که به صحبت‌ های او علاقه داشته و نیز احساس کند که شما اعتماد به نفس زیادی دارید.

5. سر خود را بالا نگه دارید

 افرادی که با سر بالا راه می‌روند و با دیگران صحبت می‌کنند نشان می‌ دهند که اعتماد به نفس بالایی دارند برعکس کسانی که با سر خم راه رفته و به هنگام صحبت کردن با دیگران سر خود را پایین می‌ اندازند معمولا افراد درونگرایی هستند که به دیگران نشان می‌ دهند کمبود اعتماد به نفس دارند.

۸ ترفند طلایی در زبان بدن که اعتماد به نفس را بیشتر نشان می‌ دهند

6. دست ‌های خود را در دید بگذارید

اگر قصد دارید خود را شخصی با اعتماد به نفس نشان دهید نباید دست هایتان راه در جیب و یا زیر بغل و به طور کلی دور از دید طرف مقابل نگه دارید زیرا این کار از نظر بسیاری از ما نشانه اضطراب و اعتماد به نفس پایین است.

7. اندکی لبخند بزنید

تحقیقات نشان می‌ دهد کسانی که هنگام گفتگو با دیگران کمی لبخند بزنند و ابروهای خود را بالا ببرند حس همدلی و اعتماد به نفس بیشتری در فرد مقابل ایجاد کرده و با اعتماد به نفس‌ تر نشان می‌دهند.

8. فضای مورد نیازتان را اشغال کنید

وقتی احساس کمبود اعتماد به نفس می‌ کنیم یا در موقعیت خاصی احساس معذب و مضطرب بودن می‌ کنیم امکان دارد بخواهیم خود را جمع کنیم تا کمتر مضطرب به نظر برسیم اما این کار اشتباه است و دیگران از کمبود اعتماد به نفس در شما مطلع می‌ شوند.

بنابراین اگر دوست دارید با اعتماد به نفس به نظر رسید فضای مورد نیازتان را اشغال کرده و با استفاده از آن احساس راحتی را در خود تقویت کنید.

جمع بندی

در این مطلب از کارمادیو به بررسی چند ترفند برای اینکه نشان دهید شخص با اعتماد به نفسی هستید پرداختیم. حال در مقاله ای تحت عنوان چگونه با زبان بدن در محیط کاری و دوستان، جذاب تر باشیم؟ می توانید درباره زبان بدن بیشتر بدانید.

4.1/5 - (29 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا