سلامت

بهترین ماسک ها برای رفع لک صورت و روشن شدن پوست آن

پوست صورت یکی از نقاط بسیار مهم و در عین حال حساس برای هر شخصی و به خصوص خانم‌ ها است که ممکن است به دلایل مختلفی از جمله تولید ملانین در سلول ‌های پوستی، قرار گرفتن در برابر اشعه خورشید و…، دچار مشکلاتی از جمله لک شود. بنابراین ما در این مقاله از سایت کارمادیو تصمیم داریم روش‌های آسان و در دسترس یعنی استفاده از ماسک‌ های مختلف صنعتی و ماسک‌ های خانگی برای برطرف کردن این مشکل، را به شما معرفی کنیم.

انواع ماسک برای رفع لک صورت

برای از بین بردن لکه پوست صورت از ماسک‌ های متنوعی می‌ توان استفاده کرد که به طور کلی به دو دسته ماسک های صنعتی و خانگی تقسیم می‌ شوند که در زیر به معرفی آنها می‌ پردازیم.

معرفی بهترین ماسک‌ های خانگی

یکی از راه ‌های از بین بردن لک‌ های صورت استفاده از ماسک خانگی است و این ماسک ‌ها به دلیل ترکیبات طبیعی و گیاهی به از بین بردن لک صورت و تغذیه پوست آن، کمک می‌کنند.

1. ماسک ضد لک با سرکه سیب

 ماسک سرکه سیب یک ماسک بسیار مفید برای رفع لکه پوست است زیرا مالک اسید موجود در سرکه سیب باعث از بین رفتن سلول‌ های رنگدانه تیره، شده و به روشن شدن پوست کمک به سزایی می‌ کند. برای تهیه این ماسک می توان یک قاشق غذاخوری سرکه را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست قرار می‌ دهیم، سپس با آب سرد یا ولرم می‌شویم.

2. ماسک ضد لک صورت با لیمو

همانطور که می‌ دانید لیمو یک منبع بسیار قوی از ویتامین سی است که این ویتامین خاصیت ضد لک داشته و باعث حفظ رطوبت پوست و مراقبت از آن در برابر اشعه خورشید می‌ شود. برای استفاده از این ماسک ضد لک می‌ توانید در هفته ۲تا۳ بار پنبه یا پد پنبه ‌ای را با آبلیموی تازه آغشته کرده و بر روی لک صورت خود بمالید و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه که مواد مغذی لیمو جذب پوست شما شد، آن را با آب سرد بشویید.

3. ماسک ضد لک با زردچوبه

ماسک ضد لک با زردچوبه

طبق تحقیقات کرموکومین که به عنوان ترکیب اصلی زردچوبه شناخته شده است، باعث کاهش میزان ملانین یا همان رنگدانی پوست می شود. برای تهیه این ماسک خانگی می‌توانید یک قاشق چای‌خوری زردچوبه را به همراه یک قاشق چای‌خوری آبلیمو مخلوط کرده و به هم بزنید تا حالت خمیری به خود بگیرد سپس آن را روی پوست  قرار داده و صبر نمایید تا خشک شود، سپس صورت خود را با آب سرد یا یا ولرم بشویید.

 4. ماسک روغن اکالیپتوس

روغن اکالیپتوس یکی از موادی است که در تهیه بسیار از مواد آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌ گیرد زیرا باعث کاهش رنگدانه ‌های پوست و در نتیجه افزایش روشنی آن می‌گردد. برای تهیه این ماسک می توانید ۲ تا ۳ قطره روغن اکالیپتوس را به همراه ۲ قطره روغن گیاه دیگری مانند زیتون یا روغن آرگان یا روغن نارگیل ترکیب کرده و هر شب قبل از خواب این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار داده، سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

5. ماسک صورت ضد لک با کیوی

میوه کیوی حاوی ترکیباتی مانند فلاونوئید است که این ترکیبات باعث کنترل میزان ملانین پوست می‌شود. بنابراین می‌توانید علاوه بر خوردن کیوی از ماسک آن برای روشن شدن پوست خود و رفع لک ‌های آن استفاده کنید. برای این کار یک عدد کیوی را به همراه دو تا سه عدد توت فرنگی له کرده و به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه دو بار در هفته روی پوست خود قرار دهید سپس صورت خود را با آب سرد یا ولرم شستشو دهید.

6. ماسک خیار و ژله آلوورا

ماسک خیار و ژله آلوورا

خیار یکی از میوه هایی است که حاوی ویتامین ‌های مختلف مانند ویتامین ث است و وقتی برای پوست از آن استفاده می‌ شود باعث جوانسازی و رفع لک و تیرگی‌ های آن می ‌شود.

برای تهیه ماسک صورت خیار می‌توانید یک خیار  را راننده کرده و با نصف قاشق چای‌خوری ژل آلوورا و یک قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب کنید؛ سپس در هفته سه بار و به مدت نیم ساعت آن را به پوست خود مالیده و سپس با آب بشویید. همچنین شما می‌ توانید تنها از خیار رنده شده برای روشن شدن پوست خود استفاده کنید.

7. ماسک سیب زمینی

برای تهیه ماسک صورت سیب زمینی می توانید یک قاشق غذاخوری سیب زمینی رنده شده را با یک قاشق غذا خوری گوجه فرنگی میکس شده، ترکیب کنید و اگر در دسترس شما عسل است؛ یک قاشق غذاخوری عسل را نیز با این دو ترکیب کنید سپس به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی نواحی مختلف صورت به خصوص قسمت ‌هایی که دارای لک و هستند؛ بمالید. از این ماسک می ‌توانید در هفته چند بار استفاده کنید و هیچ محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد. همچنین می ‌توانید با استفاده از سیب زمینی ماسک ‌های مختلف دیگری برای تغذیه پوست خود تهیه کنید و از آنها استفاده نمایید. چرا که سیب زمینی سرشار از موادی مانند آنتی اکسیدان آزاد است و به از بین بردن رادیکال‌های آزاد و میکروب‌های موجود در پوست کمک کرده و باعث طراوت آن می‌ شود.

معرفی چند ماسک صنعتی خوب

اگر قصد دارید برای رفع لک صورت خود و تغذیه آن از ماسک‌ های صنعتی استفاده کنید می‌ توانید از موارد زیر بهره‌مند شوید

1. ماسک ورقه‌ ای صورت انار

ماسک ورقه‌ ای صورت انار

 این ماسک به سه دلیل، لایه برداری ترمیم و بهبود آسیب‌ های ناشی از آفتاب سوختگی یکی از بهترین ماسک‌ ها برای رفع صورت شناخته شده است که مناسب برای پوست ‌های مختلف به خصوص پوست نرمال است و می‌ توانید در هفته دو بار از آن استفاده کنید.

2. ماسک صورت عصاره آلوورا

آلوورا دارای ترکیبات تغذیه کننده پوست مانند متالوتیونئین است و این گیاه و ترکیبات آن برای رفع آفتاب سوختگی و تسکین التهاب حاصل از آن یک ماسک بسیار عالی می باشد. این ماسک باعث رفع آلودگی ‌های پوست و روشن کنندگی آن می ‌شود و حاوی مواد مغذی و دارای کلاژن سازی طبیعی و مناسب برای آقایان و خانم‌ ها می‌ باشد و شما عزیزان  می‌ توانید از این ماست نیز در هفته ۲ تا ۳ بار استفاده کنید.

3. ماسک گچی روشن کننده و ضد لک ام ان دی

این ماسک به عنوان یک ماسک طبیعی و ضد لک شناخته شده است و دارای عصاره گل سرخ، عصاره انار، عصاره چای سبز و خاک رس می باشد.

این ماسک باعث روشن سازی پوست، کاهش چین و چروک صورت، رفع لک‌ های پوستی و کاهش ملانین موجود در پوست می‌ شود. برای استفاده از ماسک گچی می‌ توانید قبل از خواب در هفته ۲ بار، لایه نازکی از این ماسک را بر روی پوست خود مالیده و صبر کنید تا کاملاً خشک شود، سپس صورت خود را با آب سرد یا ولرم بشویید.

 

منبع: کارمادیو

4.4/5 - (10 امتیاز)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بانوی ایرانی
7 ماه قبل

سپاسگزارم 😍🙏🌹

دکمه بازگشت به بالا