تکنولوژی

رونمایی شرکت متا از اپلیکیشن تریدز Threads که رقیب توییتر می باشد

به گزارش کارمادیو، شرکت متا رسما از شبکه اجتماعی جدیدش یعنی Threads با تاکید بر محتوای متن محور برای رقابت با توییتر رونمایی کرد. این اپ که قرار بود امروز عصر در دسترس عموم قرار بگیره، پیش از موعد مقرر و در صبح امروز در دسترس کاربران اندروید و iOS قرار گرفت.

کاربران در این اپ میتونن متن هایی تا 500 کاراکتر، لینک، عکس و ویدیوهای تا 5 دقیقه منتشر کنن و امکان ری پست کردن و کوت کردن پستها هم مشابه توییتر امکان پذیره.

این اپ وابسته به اینستاگرامه و تنها راه استفاده از اون داشتن اکانت اینستاگرام برای ورود هست و بعد از لاگین در اکانت اینستاگرام، لیستی از فالویینگهای اینستاگرامتون نمایش داده میشه که با انتخاب هر کدوم، هر زمان که اون شخص به Threads ملحق شد، به طور خودکار توسط شما فالو میشه.

این اتصال و وابستگی به اینستاگرام مزیت بزرگی به این اپ جدید میده و به لطف کاربران بالای یک میلیاردی اینستاگرام، کاربران میتونن به سرعت وارد اون بشن و دوستانشون رو به راحتی در این اپ دنبال کنن. این مزیت به قدری قوی بوده که تعداد کاربران این اپ تنها چند ساعت بعد از عرضه اون به حدود 10 میلیون کاربر رسیده!

بعد از ورود به این اپ، صفحه اصلی اون ترکیبی از پستهای کاربرانی که فالو میکنین و بقیه کاربران خارج از فالویینگهای شما هستن رو نمایش میده. علاوه بر این امکان میوت و بلاک کردن کاربران و همچنین مخفی کردن پستهایی که دارای کلمات خاصی هستن هم وجود داره. همچنین امکان به اشتراک گذاری پستها در استوری اینستاگرام به طرز جذابی هم وجود داره.

در حال حاضر امکان دیدن صرف پستهای کاربرانی که دنبال میکنید وجود نداره ولی در اینده اضافه خواهد شد. همچنین بخش جستجوی اون مشابه اینستاگرام هست و فقط بقیه کاربران رو میتونید در اونجا پیدا کنید که کاربرد این اپ رو کم میکنه و با بخش جستجوی قدرتمند توییتر فاصله زیادی داره. همچنین فعلا خبری از هشتگها هم نیست.

علاوه بر این متا برای این اپ قابلیتهای غیرمتمرکزی هم در برنامه داره که به اون امکان میده که به بقیه شبکه های اجتماعی غیرمتمرکز که بر پایه پروتکل ActivityPub طراحی شدن مثل Mastadon متصل بشه و کاربران اونها با کاربران تردز و بالعکس تعامل داشته باشن که پتانسیل این اپ رو بالا میبره و کاربران رو در یک محصول متمرکز محصور نمیکنه.

رونمایی شرکت متا از اپلیکیشن تریدز Threads که رقیب توییتر می باشد

12 نکته از تریدز متا تا اینجای کار

1- این اپلیکیشن در ایران فیلتر می باشد

2- فرایند ثبت نام اگر در اینستاگرام لاگین باشید خیلی ساده س و به محض باز کردن برنامه تریدز، یوزر اصلی تون آماده لاگینه و فقط فرایند فالو کردن پیشنهادها و انتخاب بایو و لینک رو باید پشت سر بذارید. و تمام.

3- واحد ارسال، پست هست و دکمه پست، پایین هر پست دیده میشه.

4- هر پست بعد از ارسال، یک QR Code تولید می کنه و با اشتراک گذاریش، هر کاربر وارد اون پست میشه.

5- پست ها پیش نمایش دارن و مثل توییتر، بعد از اشتراک گذاریش مثلا در تلگرام، پیش نمایش پست، دیده میشه.

6- صفحه هوم متا، مشخص نیست بر چه الگوریتمی، پست های سایر کاربرها رو نشون میده. (هنوز اینو متوجه نشدم)

7- برای هر پست، مثل اینستاگرام، میشه تا 10 تا عکس یا ویدئو رو پیوست کرد.

8- طراحی و UI اپ، چیزی بین اینستاگرام و توییتره.

9- صفحه پروفایل شامل تو تب تریدز یا همون پست های خودمون و ریپلای ها میشه (شبیه بلواسکای)

10- نکته جالب تریدز اینه که از صفحه هوم با زدن روی گزینه اینستاگرام، برنامه سوییچ میشه به اینستاگرام

11- در قسمت اشتراک گذاری پست ها، کاربرها می تونن پست رو به استوری یا فید اینستاگرام شون اضافه کنن یا اون توییت کنن. کپی لینک و اشتراک گذاری با سایر برنامه ها هم در دسترسه.

12- لینک اشتراک گذاری پروفایل تون هم به این شکل میشه:
https://www.threads.net/@username

2.7/5 - (19 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا