سبک زندگیخواندنی

روش صحیح استفاده از کرم دور چشم و بهترین سن استفاده از آن

پوست دور چشم حساس‌ترین ناحیه پوست بدن و چهره است که نمی‌ توان جهت محافظت از آن از هر نوع کرم استفاده کرد و بهتر است که از کرم‌ های دور چشم جهت محافظت از آن در برابر هرگونه آسیب مانند چین و چروک بهره مند شد. اما ابتدا باید بدانید که سن استفاده از کرم دور چشم چه سنی است بنابراین تصمیم داریم در این مطلب از کارمادیو سن استفاده از این کرم، فواید آن، نکات مهم در هنگام خرید آن و عواملی از این قبیل را برای شما توضیح خواهیم داد.

مناسب ترین سن استفاده از کرم دور چشم

سوال بسیاری از خانم ها و آقایانی که به پوست خود اهمیت زیادی می‌ دهند این است که از چه سنی شروع به استفاده از کرم دور چشم کنیم؟ بنابراین در اینجا بهترین سن استفاده از کرم دور چشم یعنی سن ۲۰ سالگی یا همان نیمه دوم زندگی را به عنوان بهترین سن استفاده از کرم دور چشم به شما توصیه می‌ کنیم.

همانطور که می‌ دانید پوست اطراف چشم نسبت به قسمت‌ های پوست نازک‌ تر و ظریف‌ تر است و ساختار متفاوتی دارد بنابراین نمی‌ توان به هنگام آرایش و استفاده از مواد آرایشی از کرم‌ های استفاده کرد که برای دیگر قسمت‌ های صورت از آن استفاده می‌ شود و بنابراین بهتر است که از کرم‌ های آرایشی بهداشتی دور چشم با برندهای معروف و مناسب استفاده کنید.

مزایای استفاده از کرم دور چشم

امروزه کرم‌ های دور چشم فوق العاده‌ای در بازار موجود است که دارای مزایای بی‌ نظیری برای پوست اطراف چشم هستند و این کرم‌ ها علاوه بر برطرف کردن تیرگی‌ های دور چشم از ایجاد چین چروک‌ در این ناحیه جلوگیری می‌ کنند و نیز دارای فواید دیگری از جمله موارد زیر نیز هستند.

1. کم کردن میزان پف دور چشم

پف دور چشم یکی از عارضه های مربوط به پوست اطراف چشم است که به دلایل مختلفی از جمله کم خوابی ایجاد می‌ شود اما نگران این مسئله نباشید زیرا می توانید با استفاده مداوم و به موقع از کرم‌ های دور چشم این مشکل را برطرف کنید.

2. هیدراته کردن دور چشم

از دیگر فواید استفاده کرم‌ های دور چشم آبرسانی و هیدراته کردن پوست اطراف چشم ها است که این به نوبه خود از ایجاد چین و چروک در  این ناحیه نیز جلوگیری می‌ کند و نیز خشکی آن را برطرف می‌ نماید.

3. کاهش حلقه‌های تیره اطراف چشم ها

کاهش سیاهی و کبودی دور چشم از دیگر مزایای استفاده از این نوع کرم‌ ها است بدین گونه که ترکیبات موجود در کرم‌ های دور چشم به رفع رنگدانه‌ های پوستی و در نتیجه بهبود و برطرف کردن سیاه دور چشم می‌ انجامد.

4. رفع خستگی چشم‌ ها

استفاده از کرم دور چشم برای کسانی که از چشمان خود استفاده زیادی می‌ کنند مانند افرادی که با سیستم کار می کنند به عنوان یک داروی تقویتی و درمانی مفید است و در واقع این کرم‌ ها به دلیل داشتن مواد مغذی در ترکیبات خود به تقویت پوست اطراف چشم و رفع خستگی آن کمک می‌ کنند.

نکاتی که هنگام خرید کرم دور چشم باید به آنها توجه کرد

نکاتی که هنگام خرید کرم دور چشم باید به آنها توجه کرد

وقتی قصد خرید هر محصولی را داشته باشیم لازم است که به نکاتی توجه نماییم بخصوص اگر صحبت از سلامت باشد بنابراین در هنگام خرید کرم دور چشم نیست باید به نکات زیر توجه نمود.

1. تناسب با نوع پوست

یکی از مهم‌ ترین نکاتی که هنگام خرید کرم‌ های دور چشم باید به آنها توجه نمود تناسب این کرم‌ ها با نوع پوسته است در واقع کرم‌ های دور چشم نیز همانند دیگر محصولات بهداشتی و آرایشی دارای تنوع از کرم‌ های مخصوص پوست خشک تا مختلط و  برای پوست‌ های مختلف تولید می‌ شود بنابراین قبل از تهیه این کرم‌ ها باید نوع پوست خود را شناخته و متناسب با آن خرید نمایید.

2. توجه به مواد تشکیل دهنده و ترکیبات کرم دور چشم

از دیگر نکات مهم هنگام خرید کرم دور چشم توجه به مواد تشکیل دهنده آن و ماده ای است که کرم از آن ساخته شده است به عنوان مثال ممکن است کرم دور چشمی که شما در فروشگاه می‌ بینید با رایحه آلوورا، چای سبز و…. باشد که متناسب با نیاز پوست خود باید یکی از این موارد را انتخاب کنید.

مناسب ترین کرم‌ های دور چشم آنهایی هستند که حاوی مواد فعال نظیر رتینول و انواع ویتامین‌ ها مانند ویتامین c می‌ باشند بنابراین هنگام خرید به این موارد نیز توجه کنید.

3. محافظت از پوست اطراف چشم در برابر نور خورشید

قابلیت محافظت از پوست اطراف چشم‌ ها در برابر نور خورشید از دیگر مواردی است که هنگام خرید کرم دور چشم باید به آن توجه کنیم زیرا یکی از دلایل اصلی ایجاد چین و چروک در اطراف چشم‌ ها اشعه ماورا بنفش نور خورشید می‌ باشد.

بنابراین کرم‌ هایی که حاوی مواد محافظتی در برابر نور خورشید هستند از تشکیل رادیکال‌ های آزاد در پوست و پیری زودرس و چین و چروک آن جلوگیری می‌ کنند.

4. انتخاب کرم دور چشم خنثی

منظور از این مورد این است که به دلیل حساس بودن ناحیه دور چشم باید کرمی انتخاب کنید که که خنثی بوده و معطر نباشد زیرا   بوی بسیاری از کرم‌ ها و مواد آرایشی برای سلامت چشم‌ ها خطرناک است.

روش درست استفاده از کرم دور چشم

جهت استفاده از کرم دور چشم و بهره‌مندی از فواید آن باید روش صحیح استفاده از این کرم‌ها را بلد باشیم که در زیر روش صحیح استفاده از این کرم را برای شما توضیح می‌ دهیم.

مرحله اول: پاکسازی پوست اطراف چشم از هرگونه آلودگی

جهت استفاده از کرم دور چشم در ابتدای کار باید پوست خود را از هرگونه آلودگی با کمک  مواد شوینده نظیر ژل‌ های شستشو و یا صابون‌ های بهداشتی مناسب با پوست خود پاکسازی کنید.

مرحله دوم: برداشتن مقدار مناسبی از کرم و مالش آن به پوست اطراف چشم‌ ها

در این مرحله مقدار کمی، به اندازه یک نخود از کرم را برداشته و بر روی پوست اطراف چشم‌ ها با کمک انگشت خود به آرامی مالش دهید و انگشت خود را به گوشه داخلی و سپس گوشه بیرونی چشم حرکت داده و به آرامی کرم را در پوست اطراف چشم خود پخش کنید تا کاملاً جذب آن شود.

نکات مهم هنگام استفاده از کرم دور چشم

نکات مهم هنگام استفاده از کرم دور چشم

وقتی از کرم دور چشم استفاده می‌کنید لازم است که موارد زیر را در نظر داشته باشید.

1. عدم استفاده از مرطوب کننده قبل از استفاده از کرم دور چشم

اگر می‌ خواهید از کرم مرطوب کننده یا آبرسان برای چشم پوست اطراف چشمان خود استفاده کنید این کار را به زمان دیگری موکول کنید و تحت هیچ عنوان قبل از استفاده از کرم دور چشم از کرم مرطوب کننده استفاده نکنید.

2. از کشیدن پوست اطراف چشم‌ ها خودداری

وقتی از کرم دور چشم استفاده می‌ کنید آن را آرام و به صورت ملایم روی پوست خود ماساژ دهید و سعی کنید از کشیدن پوست و ضربه زدن شدید به آن خودداری نمایید زیرا ممکن است پوست اطراف چشم‌ ها به دلیل نازکی بیش از حدی که دارد دچار ساییدگی و چین و چرو گردد.

3. از عینک آفتابی استفاده کنید

وقتی می‌ خواهید به بیرون از خانه بروید و از کرم دور چشم استفاده می‌ کنید حتماً از عینک آفتابی نیز جهت محافظت هرچه بیشتر از چشم‌ ها بهره ببرید.

4. استفاده در ناحیه مناسب

کرم دور چشم جهت استفاده در زیر بالای چشم‌ ها است و نباید آن را بر روی پوست پلک ها یا مژه‌ها استفاده کنید زیرا باعث حساسیت و سوزش در این قسمت‌ ها می‌ گردد.

جمع بندی

در این مقاله از کارمادیو ابتدا بهترین سن استفاده از کرم دور چشم را ذکر کردیم و نیز به مزایای استفاده از این کرم پرداختیم. سپس نکات مهم هنگام خرید و مراحل و نحوه استفاده از این کرم را ذکر نمودیم تا شما عزیزان بتوانید نهایت استفاده درست از این محصولات بهداشتی بسیار مفید و مهم را فرا گیرید. در پایان نیز می خواهیم جهت آموزش بیشتر شما برای محافظت از پوست خود، مطالعه مقاله ۷ مدل از بهترین کرم های سفید کننده صورت و بدن خارجی را به شما توصیه کنیم‌.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا