خواندنی

کیوت به چه معناست و تو چقدر کیوتی یعنی چه؟

زمانی که شخص و یا موضوعی برای ما جالب توجه باشد می گوییم که چقدر جذاب و کیوت است. به عنوان مثال اگر یک خرگوش خوشگل و بامزه ببینیم چه خرگوش کیوتی اینجاست یا زمانی که در تئاتر یا نمایش های تلویزیونی یک شخصیت جذاب می بینیم، با خودمان میگوییم چه آقای کیوتی یا چه خانم کیوتی. در این مقاله از کارمادیو قصد داریم تا به شما بگوییم کیوت به چه معناست و کاربرد آن در کجاست؟ بنابراین تا اتمام مقاله همراه ما باشید.

کیوت به چه معناست؟

معنای کلمه کیوت، با مزه است زمانی که یک شخص به یک شخص دیگر می گوید تو کیوتی یا کیوت هستی یعنی تو بسیار بامزه و جذاب هستی. اینکه کیوت دقیقا در کجا و چه زمانی به معنای بامزه است و چه زمانی به معنای جذاب است، کاملا به معنای کلمه ای بستگی دارد که پس از آن به کار رفته است.

واژه کیوت چیزی را توصیف می کند که بامزه، دوست داشتنی، جذاب و بانمک باشد‌. صفت کیوت را معمولا به چیزهای کم سن و سال و کوچک نسبت می دهند مانند ماشین های اسباب بازی کوچک، حیوانات خانگی کوچک و بامزه و نوزادان. به صورت کلی کیوت به چیزهایی اشاره دارد که جذاب و دوست داشتنی هستند.

کیوت به چه معناست؟

کلمه کیوت از کجا آمده است؟

در واقع کیوت واژه ای انگلیسی (Cute) است که برای نخستین بار این واژه در سال ۱۷۳۱ در زبان انگلیسی پدیدار شد و معنی قوی، زیرک و باهوش می داد‌. این کلمه در ابتدایش آپستروف داشت و به شکل ‘Cute نوشته شده بود تا نشان دهد که از یک واژه دیگر بریده شده است.

کاربرد کیوت

کیوت را وقتی به کار می بریم که بخواهیم از کسی یا چیزی تعریف کنیم. کیوت در مورد خیلی چیزها صدق می کند و جزو کلماتی که بار جنسی دارند، به حساب نمی آید و به آسانی می توانیم از آن استفاده کنیم. به عنوان مثال زمانی که می خواهید از کسی تعریف کنید ولی قصد ندارید که بگویید نسبت به او احساسی دارید و یا عاشق او شده اید، می توانید از صفت کیوت استفاده کنید.

کیوت ترین حیوانات دنیا

کیوت ترین حیوانات دنیا - پاندای قرمز

اگر جزو افرادی هستید که حیوانات کیوت و بانمک را دوست دارید، در این قسمت با شما هستیم تا کیوت ترین حیوانات دنیا را به شما معرفی کنیم.

  • پاندای قرمز
  • دم عصایی یا میرکت
  • کوئوکا
  • روباه صحرا
  • صخره پر
  • مارگاری (نوعی گربه وحشی زیبا)

چه زمانی نباید از کلمه کیوت استفاده کنیم؟

در بعضی مواقع به کار بردن صفت کیوت برای یک شی یا شخص جالب نیست. برای مثال زمانی که در یک سمینار رسمی شرکت می کنید و قصد دارید از سخنران تعریف یا تمجید کنید به ویژه اگر شما خانم هستید و سخنران آقا و بالعکس، در این هنگام نمی شود به او یادآور شوید که چه سخنرانی کیوتی داشتید. پیشنهاد می کنیم به جای این صفت از کلمات دیگری مانند فوق‌العاده، پرمحتوا، پربار، تحسین برانگیز و … استفاده کنید. بنابراین همانگونه که متوجه شده اید استفاده از کیوت در گفتگوهای رسمی، چندان جالب به نظر نمی رسد.

جمع بندی

احتمالا اخیرا با جمله خیلی کیوت هستی از طرف جوانان و نوجوانان مواجه شده اید. صفت کیوت که واژه ای انگلیسی است به تازگی به زبان فارسی راه یافته است. این روزها بسیاری از نوجوانان و جوانان از این صفت در زبان گفتاری و محاوره استفاده می کنند. این صفت ویژگی افراد جذاب، بامزه و دوست داشتنی را بیان می کند البته این ویژگی در مورد حیوانات نیز صدق می کند. ما در این مقاله از کارمادیو سوال شما که کیوت به چه معناست و کاربرد آن در کجاست؟ پاسخ دادیم، امید است که با مطالعه این مقاله به راحتی متوجه جواب این سوال شده باشید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا