خواندنی

کاپوچینو و نسکافه چه تفاوتی با هم دارند؟

تفاوت کاپوچینو و نسکافه سوالی است که اکثر قهوه خورها دارند، قهوه های فوری موجود در بازار بیشتر نسکافه، کاپوچینو و هات چاکلت هستند، البته اخیرا شرکت ها محصولات دیگری را نیز به محصولات خود اضافه کرده اند و محصولات متنوع تری را عرضه کرد. با کارمادیو همراه باشید.

اگر بخواهیم دقیق باشیم، نسکافه نام شرکتی است که قهوه فوری تولید می کند اما کاپوچینو نوعی نوشیدنی است (پس تفاوت اصلی را متوجه شدید) اما قهوه فوری در ایران با نام نسکافه شناخته می شود، بنابراین تفاوت کاپوچینو و قهوه فوری را توضیح می دهیم.

فرق کاپوچینو و نسکافه در چیست؟

کاپوچینو و نسکافه تفاوت بسیار قابل درکی دارند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. برای درک بهتر ابتدا هر دو نوشیدنی را معرفی می کنیم.

نسکافه چیست؟

نسکافه چیست؟

نسکافه در واقع همان قهوه فوری است که در ایران با این نام شناخته می شود. تهیه این نوع قهوه بسیار راحت است و فقط نیاز به آب داغ و پودر قهوه فوری دارد، دستگاه خاصی هم نیاز ندارد.

با اینکه بیشتر مصرف قهوه در جهان به صورت فوری بوده، اما فوایدی که قهوه های غیر آماده همانند اسپرسو، لاته و … دارند را در بر نخواهد داشت.

نسکافه، ترکیب قهوه با شیر و شکر است همچنین نشان تجاری قهوه فوری است که توسط شرکت نستله تولید می‌شود.

نسکافه از دانه‌های قهوهٔ به‌عمل آمده و فرآوری‌شده به‌دست می‌آید. قهوهٔ فوری را به‌صورت تجاری با یکی از روش‌های خشک‌کردن یخی یا خشک‌کردن پاششی تولید می‌کنند؛ در این روش، می‌توان با بازگرداندن رطوبت به قهوهٔ خشک‌شده، آن را به سرعت آماده مصرف نمود. شرکت نسکافه در سال ۱۹۳۸ برای نخستین‌بار یک فرایند بسیار پیشرفته‌تر نسبت به سایر رقبا برای تولید قهوهٔ فوری ارائه داد و از آن زمان تاکنون، یکی از تولیدکنندگان تجاری بزرگ در زمینهٔ تولید قهوهٔ فوری در جهان به‌شمار می‌رود. از مزایای نسکافه و «قهوه فوری» می‌توان به سرعت آماده‌سازی بسیار بالا، وزن کم و عمر طولانی آن اشاره کرد، هرچند اگر قهوهٔ فوری در محل خشک نگهداری نشود امکان فاسدشدن و از بین رفتن را نیز دارد.

کاپوچینو چیست؟

کاپوچینو چیست؟

کاپوچینو های فوری که در بازار با مارک های گوددی، تورابیکا و … به فروش می رسند در واقع کاپوچینو نیستند، کاپوچینو با اسپرسو آماده شده درست می شود و از کف شیر و خامه در آن استفاده می شود.

کاپوچینو (Cappuccino)، یک نوع نوشیدنی قهوه بر پایه اسپرسو است که با کف شیر بخار (میکروفوم) تهیه میشود. انواع نوشیدنی شامل استفاده از خامه به جای شیر، استفاده از جایگزین های شیر غیر لبنی و گاهاً استفاده از دارچین یا پودر شکلات است. معمولاً از نظر حجم کمتر از کافه لاته است و لایه ضخیم‌تری از میکروفوم دارد و در فنجان مخصوص، فنجان کاپوچینو سرو میشود.

تفاوت کاپوچینو و نسکافه

همانطور که در بالا توضیح دادیم کاپوچینو رو با اسپرسو درست می کنن ولی نسکافه که قهوه فوری هست رو با اب جوش دم می کنند.

فرق کاپوچینو و نسکافه خیلی محسوسه ولی الان کاپوچینو های فوری هم وارد بازار شدن و تهیه اون ها هم مثل قهوه فوریه و فقط به آب داغ نیاز داره.

اما به علت نگه دارنده هایی که تو این محصولات استفاده می شه پیشنهاد می کنیم از این محصولات استفاده نکنید. می تونید یه اسپرسو ساز اجاقی یا برقی تهیه کنید و با قهوه تازه هر نوع نوشیدنی که دوست دارید درست کنید .

3.9/5 - (33 امتیاز)

نوشته های مشابه

7 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پری
6 ماه قبل

افرادی که دیابت دارن میتونندازکدومشون استفاده کنند

مبینا
6 ماه قبل

برای بیدار موندن کدومشونو استفاده کنیم؟

اسماعیل
پاسخ به  مبینا
6 ماه قبل

هر کدوم ک کافئین بیشتری داشته بآشه
برآ بیدآر موندن قهوه ای بخور ک ربوستآ بیشتر نسبت به عربیکآ داشته بآشه تلخ تر و کافئین بیشتری داره

پونه
6 ماه قبل

ممنون همیشه دوست داشتم در مورد انواع قهوه ها اطلاعات داشته باشم و یاد بگیرم اما متاسفانه وقت کافی ندارم خیلی ساده و روان توضیح دادید خیر ببینید

طهماسبی
6 ماه قبل

بسیار خوب بود ، استفاده کردم ، توضیحات خوبی بود

دکمه بازگشت به بالا