سفر و گردشگری

جاهای دیدنی ارزروم ترکیه

ارزروم یکی از شهرهای مهم و تاریخی در شرق ترکیه است. این شهر با داشتن معماری‌های زیبا، تاریخ باستانی و فرهنگ متنوع، گردشگران و بازدیدکنندگان زیادی را از سراسر دنیا را به خود جذب می‌کند.

ارزروم با تاریخ عمیق خود، می‌تواند تمامی علاقه‌مندان به تاریخ را به وجد بیاورد. هر گوشه از این شهر زیبا، آثار باستانی، قلعه‌های قدیمی، موزه‌ها و معابد تاریخی به وضوح دیده می‌شود. این شهر همچنین مشهور به داشتن بازارهای رنگی، غذاهای محلی خوشمزه و مردمان مهمان‌نواز می‌باشد. ارزروم یک مقصد جذاب برای تمامی کسانی است که به دنبال تجربه فرهنگ و تاریخ یک شهر قدیمی هستند و می‌خواهند جاذبه‌های منحصر به فرد شرق ترکیه را بشناسند.

چنانچه قصد سفر به این شهر تاریخی را دارید، بهتر است پیش از سفر اقدام به رزرو هتل ارزروم کنید. امکان رزرو بهترین هتل‌های ارزروم از طریق مجموعه فلای‌تودی امکان پذیر است. چنانچه دوست دارید با هزینه‌ای به صرفه در بهترین هتل‌های ترکیه اقامت داشته باشید، فلای‌تودی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

در ادامه قصد داریم به بررسی جاهای دیدنی ارزروم ترکیه بپردازیم.

  1. کاروانسرای رستم پاشا در ارزروم

کاروانسرای رستم پاشا یکی از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مهم در کشور ترکیه است. این کاروانسرا در قلب شهر ارزروم واقع شده و معمولا با سبک معماری خاص و زیبای خود، شناخته می‌شود. قدمت ساختمان باستانی کاروانسرا، به دوره عثمانی باز می‌گردد.

کاروانسرای رستم پاشا، مکانی مناسب برای استراحت و اقامت کوتاه مدت مسافران و تاجرانی بود که از مسیر کاروان‌ها عبور می‌کردند. امروزه این بنا تبدیل به موزه و مکانی تاریخی شده است که بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به تاریخ را به شهر زیبای ارزروم، جذب می‌کند.

این جاذبه زیبا شامل نمایشگاه‌های هنری، مجموعه‌های تاریخی، فروشگاه‌های محلی و رستوران‌های سنتی است که می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌ناپذیر برای بازدیدکنندگان ارزروم باشد. اگر به ارزروم سفر کردید، حتما بازدید از کاروانسرای رستم پاشا را در لیست خود قرار دهید.

  1. آبشار تورتوم در ارزروم

آبشار تورتوم یکی از جاذبه‌های طبیعی زیبا و دیدنی در شهر ارزروم، ترکیه است. این مکان طبیعی زیبا، با فضای آرام و دل‌نشین خود افراد را از زندگی شلوغ روزمره دور می‌کند و برای آن‌ها حس آرامش را به ارمغان می‌آورد.

آبشار تورتوم در ارزروم

به علاقه‌مندان به طبیعت و کسانی که به دنبال بازدید از محیط‌های آرام هستند، پیشنهاد می‌شود بازدید از آبشار تورتوم را در برنامه‌ سفر خود به ارزروم قرار دهند.

  1. موزه خانه آتاتورک در ارزروم

به احتمال زیاد از نام موزه خانه آتاتورک حدس زده‌اید که موزه در واقع خانه‌ای قدیمی واقع در شهر ارزروم ترکیه است. این خانه در زمان گذشته به عنوان اقامتگاه برای مشاوران و مسئولان حکومتی استفاده می‌شد.

خانه آتاتورک مکانی است که مصطفی کمال آتاتورک، بنیانگذار جمهوری ترکیه، در زمان دوره بورژوازی در آن اقامت داشت و از همین روی از مهم‌ترین آثار تاریخی ترکیه محسوب می‌شود.

امروزه این مکان به عنوان یک معبد فرهنگی و تاریخی برای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به تاریخ به ویژه علاقه‌مندان به تاریخ جمهوری ترکیه مورد استقبال قرار می‌گیرد.

  1. قلعه ارزروم

در ارزروم ترکیه، قلعه‌ای بسیار زیبا و تاریخی به نام “قلعه ارزروم” وجود دارد. این قلعه، که همچنین با نام “قلعه توپراق” شناخته می‌شود، یکی از نمادهای تاریخی و فرهنگی این شهر است. قدمت این قلعه به دوره سلجوقیان برمی‌گردد که در طول زمان به ‌دلیل مواجهه با حملات و تغییرات تاریخی، چندین بار بازسازی شده است.

قلعه ارزروم دارای دیوارهای ضخیم، برج‌ها، اتاقک‌های زیبا می‌باشد. اگر دوست دارید منظره‌ای زیبا از شهر ارزروم و منطقه اطراف آن داشته باشید، حتما سری به قلعه ارزروم بزنید.

امروزه، این قلعه به عنوان یک موزه و مرکز فرهنگی برای مسافران و گردشگران ارزروم دایر است که ارزش بازدید آن به دلیل معماری منحصر به فرد و تاریخی آن بسیار بالا می‌باشد.

  1. سه مقبره

از اصلی‌ترین مکان‌های تاریخی و مذهبی قابل بازدید در شهر ارزروم، سه مقبره است؛ که به دلیل قدمت بالا و معماری زیبا، جذابیت زیادی برای گردشگران دارد. همانطور که می‌توان از نام این مکان حدس زد، “سه مقبره” در واقع از کنار هم قرار گرفتن سه آرامگاه زیر تشکیل شده است:

  • مقبره گور‌شاه

  • مقبره هورموزد

  • مقبره یگی تیمورلنگ

سه مقبره

با رزرو هتل ارزروم از فلای‌تودی می‌توانید جای جای این شهر زیبا را بگردید و اوقات خوشی را سپری کنید.

  1. مدرسه جفت مناره

سفر به ارزروم تا زمانی که از “مدرسه جفت مناره” دیدن نکنید، تکمیل نمی‌شود. این مکان دیدنی دارای برج‌های دوگانه بلند و هم اندازه است که از همین روی این مدرسه به نام “جفت مناره” شناخته می‌شود.

امروزه مدرسه جفت مناره به عنوان یک موزه و مجموعه فرهنگی برای بازدید کنندگان باز است و شامل نمایشگاه‌های هنری، محصولات صنایع دستی محلی و… می‌باشد.

  1. بازار تاش حان

اگر دوست دارید از رنگی‌ترین بازارهای ترکیه دیدن کنید، بهتر است هر چه سریع‌تر به بازار تاش حان بروید. از آنجایی که این بازار در مناطق تاریخی و قدیمی ارزروم واقع شده است، مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار دارد. با وجود مردمان خونگرم و غذاهای محلی و صنایع دستی که در این بازار به فروش می‌رسد، بازار تاش حان رنگ و بوی فوق‌العاده‌ای دارد.

رزرو هتل ارزروم ترکیه با فلای‌تودی

به احتمال زیاد تاکنون دریافتید که ارزروم به دلیل تاریخ کهن خود، در بین گردشگران از شهرت زیادی برخوردار است. اگر شما هم به تاریخ علاقه دارید، پیشنهاد می‌دهیم در یکی از هتل‌های این شهر اقامت داشته باشید تا با خیالی آسوده از مکان‌های مختلف آن دیدن کنید. امکان رزرو بهترین هتل‌های ارزروم از فلای‌تودی با بهترین قیمت وجود دارد.

مجموعه معتبر فلای‌تودی علاوه بر رزرو انواع هتل‌های داخلی و خارجی، خدمات دیگری مانند فروش ارزان‌ترین بلیط‌های قطار، فروش بلیط‌ هواپیما داخلی و خارجی و دریافت انواع ویزای کشورهای مختلف (ویزای توریستی، تجاری و سفارت) را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

کاربران برای دسترسی به خدمات نام برده شده هم می‌توانند به این مجموعه به صورت حضوری مراجعه کنند و هم می‌توانند خرید و رزروهای خود را از طریق وب سایت و اپلیکیشن فلای‌تودی انجام دهند. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر، تیم پشتیبانی مجموعه فلای‌تودی به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به شما عزیزان است.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا