خواندنی

۷ فایده عالی ریختن نمک در شامپو برای مو / کدام نمک بهتر است؟

موهای پرپشت تاثیر زیادی در زیبایی چهره شما دارند پس رسیدگی به موها کار ضروری است. همه شما باید از فواید ریختن نمک در شامپو برای مو اطلاعاتی کامل بدست آورید تا تاثیر آن را ببینید بنابراین در این مقاله از کارمادیو همراه ما باشید.

فواید ریختن نمک در شامپو

نمک یکی از پرکاربردترین ها در آشپزخانه می باشد نمک برای موهای شما بسیار مفید است که ما در زیر به فواید ریختن آن در شامپو در زیر می پردازیم.

فواید ریختن نمک در شامپو برای مو / کدام نمک بهتر است؟

۱. افزایش رشد مو

استفاده از نمک دریایی برای افزایش رشد مو تاثیر بسزایی دارد بنابراین اگر شما از افرادی هستید که از ریزش مو رنج می برید به شما پیشنهاد می کنیم نمک دریایی را فراموش نکنید تا به صورت کاملا طبیعی موهای شما تقویت شوند.

بنابراین قبل از اینکه هزینه‌ زیادی صرف رشد موهایتان کنید این راهکار را امتحان کنید تا از نتیجه آن حیرت زده شوید.

برای استفاده از نمک دریایی می توانید آن را به تنهایی استفاده کنید و یا اینکه نمک را به شامپو اضافه کنید.

به منظور انجام این کار ابتدا موهای خودتان را بشویید سپس یک قاشق سوپ‌خوری نمک دریایی را روی سرتان بپاشید و به مدت 8 الی 10 دقیقه به خوبی ماساژ دهید و سرتان را شستشو دهید در طول هفته دوبار این کار را تکرار کنید تا سر ماه از نتیجه آن حیرت زده شوید.

۲. رهایی از شوره سر

یکی از مهم‌ترین خواص ریختن نمک در شامپو این است که شوره سر را به راحتی از بین می برد. شوره سر سلول‌های مرده پوست سر افراد هستند که بیشتر بدلیل کاهش گردش خون ایجاد می شوند.

نمک دریایی می تواند گردش خون در پوست سر را به جریان بیندازد برای انجام این کار لازم است موهایتان را به سه دسته تقسیم بندی کنید سپس شامپویی را که در آن نمک ریخته اید و به همه نقاط سرتان بپاشید سپس به مدت زمان 15 دقیقه سرتان را ماساژ دهید و در آخر با آب ولرم شست‌وشو دهید.

۳. فواید ریختن نمک در شامپو مثل کاهش چربی پوست سر و مو

چربی پوست و موی سر افراد به خاطر ترشح بیش از حد غده چربی در افراد است اگر شما هم این مشکل را دارید به شما توصیه می‌کنیم با استفاده از ریختن نمک در شامپو برای همیشه از شر چربی پوست سر و مویتان خلاص شوید.

برای انجام این مورد دو قاشق سوپ‌خوری نمک را به شامپو اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با شامپو ترکیب شود و سپس موهایتان را با این محلول معجزه آسا شستشو دهید حتی بعد از یک بار استفاده هم نتیجه آن را خواهید دید موهایتان بهتر به نظر می آید و چربی پوست سر و مویتان شما به طرز قابل ملاحظه‌ای کم می شود.

۴. می توانید از نمک در وان حمام استفاده کنید

شما می توانید با افزودن نمک به وان حمام یک حمام آرامش بخش را تجربه کنید چرا نمک سم زدایی می کند و و کثیفی ها را هم جذب می کند و پوست را عمیقا می شوید نمک حاوی مقادیر بسیار زیادی مواد آلی است که همانند یک محافظ طبیعی پوست عمل می کند و آبرسانی پوست به راحتی صورت می گیرد.

۵. نمک دریا موی سر شما را صاف می کند

برای اینکه موهایتان نرم و صاف شوند و همچنین طراوت و شادابی خود را حفظ کنند دو قاشق سوپ‌خوری نمک دریایی را به شامپویتان اضافه کنید و سپس موهایتان را با این محلول شستشو دهید نمک دریایی به خاطر داشتن مواد معدنی، موهای شما را براق و مرطوب می کند و همچنین موهای آسیب دیده شما را هم ترمیم می کند.

۶. ضخیم شدن تار مو با اضافه کردن نمک به شامپو

برای اینکه موهایتان ضخیم تر و قوی تر شوند و موهای سالم تری داشته باشید دو قاشق سوپ‌خوری نمک دریایی را به شامپو اضافه کنید و سپس روی سر به آرامی به مدت ده دقیقه ماساژ دهید و در آخر شستشو دهید.

برای اینکه نتیجه مطلوبی بدست آید در طول هفته دو بار این کار را تکرار کنید در نهایت بعد از چند ماه خواهید دید موهایتان بسیار ضخیم و شاداب شده اند.

۷. نمک دریا مانع تعریق سر می گردد

اگر شما هم از افرادی هستید که سرتان زیاد تعریق می کند نمک را به آب اضافه کنید و سپس به ریشه موهایتان اسپری کنید این کار عرق و چربی پوست سرتان را جذب می کند چراکه نمک باعث جذب رطوبت می شود.

چه نوع نمکی را به شامپو اضافه کنیم ؟

چه نوع نمکی را به شامپو اضافه کنیم ؟

نمک های زیادی در فروشگاه ها و عطاری ها وجود دارد ولی نمک دریا بهترین نمک برای درمان موهای شما است چرا که سطح سرشار از مواد آلی است و موجب تقویت فولیکول‌های مو می شود.

همچنین می توانید از نمک های خوراکی هم در درمان و ریزش مو استفاده کنید.

۱. نمک دریا

پیش تر هم ذکر کردیم که نمک دریایی مواد آلی بسیاری دارد پس بهتر است در هر خانه ای وجود داشته باشد همچنین برای استفاده در آشپزی هم بسیار مفید است.

علاوه بر اینها خاصیت نمک دریایی به گونه‌ای زیاد است که مصرف بهداشتی و زیبایی زیادی دارد از موهای شاداب و درخشان تا پوست نرم همگی از معجزه های این ماده خوراکی می باشند.

۲. نمک‌ اپسوم

اگر پوست و موی سر شما بیش از حد چربی دارد نمک حمام یا اپسوم را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم از نمک اپسوم در وان حمام استفاده می کنند.

۳. نمک خوراکی

نمک خوراکی در هر خانه ای وجود دارد و یک ماده طبیعی است از نمک خوراکی به منظور ریزش موی سر خودتان استفاده کنید.

نحوه استفاده نمک در شامپو

برای ترکیب کردن نمک به شامپو سه قاشق سوپ‌خوری نمک و دو قاشق سوپ‌خوری شامپو را با هم مخلوط کنید اگر حجم موهایتان بیشتر است می توانید مقدار آن را افزایش دهید.

بعنوان مثال اگر موی متوسطی دارید سه قاشق سوپ‌خوری نمک و دو قاشق سوپ‌خوری شامپو کافی است ولی اگر موهایتان زیاد است شش قاشق سوپ‌خوری نمک را با چهار قاشق سوپ‌خوری شامپو مخلوط کنید تا یک اسکراپ طبیعی بدست آورید.

عوارض ریختن نمک در شامپو

چنانچه موهایتان طبیعی است فقط یکبار در هفته یا اینکه دو هفته ای یکبار از این اسکراپ طبیعی استفاده کنید چرا که مصرف مداوم نمک باعث خشکی پوست می شود و موجب بروز مشکلات بیشتری می شود.

سخن پایانی

در این مقاله از کارمادیو در مورد فواید ریختن نمک در شامپو و همچنین انواع نمک، نحوه استفاده و عوارض ریختن نمک در شامپو با شما صحبت کردیم و در نهایت بهتر است مسائل پزشکی و درمانی زیر نظر پزشک انجام شود. در پایان به شما توصیه می کنیم برای محافظت هرچه بیشتر از موهای خود، مقاله موخوره چیست و علت های ایجاد آن؟ را مطالعه کنید.

 

 

4/5 - (17 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا