خواندنی

پرده برقی بخریم یا پرده دستی ساده؟ مزیت‌ها و معایب

پرده برقی یک نوع تکنولوژی جدید محسوب می‌شود به این صورت که شما بدون دخالت دست میتوانید پرده های نصب شده بر روی پنجره‌ها را حرکت دهید و یک کاربری هوشمند را از آنها تجربه کنید. در طرف دیگر پرده های دستی ساده دقیقا همان نمونه هایی هستند که فاقد موتور الکترومکانیکی می‌باشند و شما برای جابه جا کردن آنها باید از طریق بندهایی که کنار پرده آویزان است این کار را انجام دهید.

اما برخی از افراد کنجکاو هستند که در مورد پرده برقی بیشتر بدانند و در قالب مزیت‌ها و معایب آن‌ها را با انواع پرده ساده مقایسه کنند. طبیعتا هرچقدر این امتیازات بیشتر باشد افراد ترجیح میدهند که این محصولات را خریداری کنند. در ادامه مقاله ضمن معرفی موتورهای نصب شده بر روی پرده‌ها سعی میکنیم اطلاعات کاربردی ارائه دهیم تا یک راهنمایی باشد برای خرید افرادی که به دنبال این محصولات هستند.

موتور پرده برقی چگونه کار می‌کند و چگونه باعث حرکت پرده‌ها می‌شود؟

پرده برقی یک وسیله الکترومکانیکی است. یعنی مستقیما به برق وصل می‌شود و از طرف دیگر یک حرکت مکانیکی دارد. در نتیجه انرژی موتور از طریق برق شهری تامین خواهد شد. حرکت این پرده‌ها می‌تواند از وسط باز شو یا به طور کامل کناررو و بالارو باشد. اینکه حرکت پرده از چپ جمع شود یا از راست میتوان آن را تنظیم کرد.

برخی از این موتورها دارای ریموت هستند یعنی شما از طریق یک ریموت کنترل و فشردن دکمه میتوانید باعث حرکت پرده‌ها شوید. اما برخی از مدل های آن بسیار هوشمند هستند یعنی شما میتوانید این موتورها را از پیش تنظیم کنید و در ساعت های خاص باعث باز و بست پرده‌ها شوید.

بطور مثال اگر می‌خواهید غروب خورشید را در ساعت 5 عصر از داخل اتاق خود ببینید میتوانید دقیقا زمان مربوطه را روی پرده‌ها تنظیم کنید تا در همین ساعت برده‌ها باز شوند و شما از غروب خورشید لذت ببرید. نوع ساختار آنها کاملا بی صدا است. اگرچه حرکت مکانیکی دارند اما در زمان روشن بودن شما هیچ صدایی را نمی شوید.

این موضوع نیز به دلیل حرکت نرم پرده‌ها و قطعات با کیفیتی است که در این محصول وجود دارد. این موتورها بر روی انواع پرده‌ها از قبیل پرده شید اداری و دیگر پرده هایی که در منزل نصب می‌شوند قابل اجرا میباشند. بنابراین محدودیت کاربری چندانی برای آنها وجود ندارد.

مزیت‌ها و محدودیت های پرده برقی در مقایسه با انواع پرده ساده دستی

افرادی که قصد خرید انواع پرده برقی را دارند میخواهند مزیت‌ها و ویژگی‌ها در کنار آن محدودیت‌ها یا معایب آن را بدانند. طبیعتا هر محصولی که تولید می‌شود یکسری محدودیت‌ها را دارد که امری کاملا اجتناب ناپذیر است. در بخش ذیل به تفکیک در مورد هر کدام توضیحاتی را ارائه میدهیم.

  • مزیت‌ها

مزیتی که میتوان برای موتور پرده برقی ذکر کرد این است که ابعاد و سایز کوچک و به نسبت کنترل شده دارند. زمانی که بر روی یک پرده سوار می‌شوند از نمای روبرو شما هیچ نوع قطعه در قالب یک موتور برقی را مشاهده نمی کنید. یک شکل مستطیلی باریک دارند که در پشت پرده‌ها قابلیت نصب روی دیوار را خواهند داشت. این طرح هندسی باریک شرایطی را فراهم میکند تا دکوراسیون محیط دچار آسیب نشود.

به واسطه ساختار هوشمند که این پرده‌ها دارند در حین حرکت اگر یک مانعی در حرکت پرده‌ها وجود داشته باشد و مانع بسته شدن یا باز شدن پرده‌ها شوند، این موتورها به صورت اتوماتیک متوقف می‌شوند و مانع کشش پرده‌ها خواهند شد. لذا پارچه های پرده کاملا سالم می‌مانند. دیگر امتیازات آن نیز که در بخش قبل به آن اشاره شد کیفیت بالا و عدم نیاز به تعمیرات فنی در کوتاه مدت و بی صدا بودن است.

  • محدودیت‌ها

به هر حال شما یک وسیله الکتریکی را در کنار پرده‌ها استفاده میکنید. مانند هر نوع ابزار برقی پس از مدتی استفاده احتیاج به سرویس و بازبینی فنی دارند. این اقدامات منجر به آن خواهد شد تا موتورهای پرده برقی برای سال های بیشتری بدون عیب کار کنند. از طرفی نگهداری و سرویس این موتورها نیز یک هزینه جزئی پس از چند سال را برای کاربران دارد.

این محدودیتی است که میتوان برای این موتورها در مقایسه با پرده های ساده ذکر کرد. از طرفی باید مراقب باشید که این موتورها در معرض ضربه قرار نگیرند. همچنین محل اتصال آنها نیز باید کاملا محکم باشد تا از ارتفاع سقوط نکند. در مجموع به دلیل امتیازات بسیار بالایی که این موتورها دارند محدودیت آنها به چشم نمی آید.

فروش متنوع ترین پرده‌ها در شرکت ویستا افرند

فروش متنوع ترین پرده‌ها در شرکت ویستا افرند

شرکت ویستا افرند با سال‌ها فعالیت در زمینه بازسازی و نوسازی فضای داخلی و همچنین ارتقای دکوراسیون توانسته است یک تیم تخصصی، فنی و کاری را گرد هم آورد تا از این طریق بهترین خدمات را به مشتریان ارائه دهد. علاوه بر آنکه محصولات متنوع در این مرکز با قیمت مناسب عرضه می‌شود می‌توانیم عملیات نصب را نیز طبق اصول و استانداردهای تعریف شده انجام دهیم. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبسایت Vistaafrand مراجعه فرمائید یا اینکه از طریق تماس با ما و ارتباط با کارشناسان در مورد نحوه خرید و دیگر جزئیات یک مشاور کامل را دریافت کنید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا