گل و گیاه

معرفی 13 گیاه آپارتمانی معطر برای خوشبو کردن منزل شما

از دیرباز گیاهان آپارتمانی به دلیل زیبایی خاص و تصفیه کردن محیط خانه مورد تمجید بوده‌اند چرا که استفاده از آنها طراوت و فضای فوق العاده لذت بخشی به هوای خانه می‌ دهد.

در این مقاله از کارمادیو قصد داریم شما را با خوشبوترین گیاهان آپارتمانی آشنا کنیم بنابراین ما را همراهی کنید.

معرفی  چند مورد از گیاهان آپارتمانی معطر

1. گیاه هویا

گیاه هویا

پیچ شمعی یا گیاه هویا از دیگر گیاهان آپارتمانی بسیار زیبا است که با گل‌های ظریف و خوش رنگ خود توانسته است جای گیاه پتوس را نیز بگیرد.

گل‌ های گیاه هوویا  خوشه‌ای و چتری با رنگ‌ بندی سفید و قرمز از خرداد ماه تا پاییز ظاهر شده و عطر و بوی فوق العاده آنها مکانی که در آن قرار دارند را عطرآگین می‌ کند.

پیچ شمعی ممولاً گیاه دو ساله‌ای است و برگ‌ های ضخیم به رنگ سبز تیره و گل‌ های زیبا و درخشان دارد که چشم هر بیننده‌ای را می‌ نوازند.

2. اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس که به آن لاو هدر نیز گفته می‌ شود یکی از خوشبوترین گیاهان جهان است که در انواع مختلفی گ‌ها و فرم‌ های مختلف و گلبرگ‌ های  متفاوت دیده می‌ شود.

اسطوخودوس دارای برگ‌ هایی با رنگ آبی و بنفش پررنگ و صورتی روشن و سفید دارد و زمان شکوفه دادن آن فصل تابستان است.

اسطوخودوس‌ های انگلیسی و فرانسوی از جمله گیاهان آپارتمانی به شمار می‌ روند و می‌ توانید آنها را در گلدان نگهداری کرده و رشد دهید.

اسطوخودوس فرانسوی معمولاً از اوایل تابستان تا اواخر پاییز گل هایی به رنگ بنفش روشن می‌ دهد.

3. یاس نارنجی

یاس نارنجی یک گیاه همیشه سبز است و گلبرگ‌ های سفید و معطر دارد که در بهار و اوایل تابستان ظاهر می‌ شوند. برای نگهداری از این گیاه باید آن را درون یک گلدان بکارید و در باغ یا حیاط کوچک قرار دهید و مانند برخی از مرکبات تنها زمانی آن را به خانه آورید که گلدهی می کند.

4. گل گاردنیا

گل گاردنیا

این گیاه آپارتمانی دارای گل‌ های سفید بسیار زیبا بوده که رایحه بسیار معطری دارند. این گیاه به نور زیاد رطوبت و نور غیر مستقیم خورشید نیازمند است و در واقع یکی از گیاهانی است که نگهداری آن اندکی سخت است اما به دلیل زیبایی و بوی خوشی که دارد محبوبیت فراوانی داشته و بسیاری از مردم آن را نگهداری می‌ کنند.

5. یاسمن

یاسمن یا استفانوتیس از دیگر گیاهان آپارتمانی با گل‌ های سفید و رایحه بسیار خوشبو است. برگ‌ های این گیاه بیضی شکل و به رنگ سبز روشن هستند و گل‌ های آن از اوایل زمستان تا اوایل بهار ظاهر می‌ شوند.

یاس من به رنگ‌ های مختلف نارنجی، زرد، صورتی و سفید یافت می‌ شود و در شرایط مطلوب تا ارتفاع یک متر نیز رشد می‌ کند.

6. سنبل

این گیاه که به عنوان یکی از زیباترین گیاهان محبوب از قدیم الایام تا کنون شناخته شده است دارای انواع مختلفی است که هر کدام رنگ مخصوصی دارد.

گل‌های گیاه سنبل در فصل بهار ظاهر می‌ شوند و عطر خوش آن حس و حال فوق العاده خوبی به خانه می‌ بخشد.

7. مرکبات کوتوله

با کمک این  درختان علاوه بر اینکه می توانید از میوه های آن استفاده کنید رایحه خوشی را در فضای خانه پخش می‌ کند. و اندازه آنها به قدری است که به راحتی می‌ توانید آنها را درون یک گلدان جای بدهید.

از جمله این درختان می‌توان به درخت ، لیمو ترش، پرتقال و گریپ فروت اشاره کرد و شما می‌ توانید هنگام گلدهی این گیاهان را به داخل خانه ببرید تا از بوی خوش آنها فضای خانه لبریز شود.

8. فریزیا

گل فریزیا از خوشبوترین گل‌ های جهان است دارای ۱۴ گونه مختلف می‌ باشد و به قدری خوشبو است که در صنعت عطرسازی نیز از آن استفاده می‌ شود.

بیشتر انواع فریزیا در زمستان یا اوایل بهار گل می‌ دهند و ارتفاع این گیاهان معمولاً بین ۳۰ تا ۶۰ سانتی‌متر می‌ باشد. طول ساقه فریزیا ها معمولاً به ۱۵ تا ۳۳ سانتی‌ متر می‌ رسد و می‌ توانید آنها را به عنوان گیاهان خانگی نیز نگهداری کنید.

9. گل آپارتمانی آگلونما

آگلونما از گیاهان همیشه سبز با ساقه کوتاه و گلبرگ های نیزه ای شکل است.

برگ های این گیاه دارای لکه های متفاوت بوده و از نظم خاصی برخوردار است و مقاوم به سایه و خشکی می باشد.

طول برگ این گیاه به ۱۰-۲۵ سانتی متر و پهنای آن به ۱۰-۱۵ سانتی متر می رسد و گل های آن به رنگ سفید می باشد. روش تکثیر آگلونما  تقسیم جوانه ریشه بوده و آبیاری آن در هفته یک بار انجام می گیرد.

10. گل آپارتمانی بگونیا

این گیاه تنوع زیادی دارد و برخی از آن که به عنوان گیاهان آپارتمانی نگهداری می شود. برگ های آن مخملی بوده و دارای زیبایی خاصی است.

نور لازم برای این گیاه نور طبیعی کنار پنجره بوده و هر ده روز یک بار آبیاری می شود و روش تکثیر آن قلمه برگی و تقسیم ریشه است.

11. گیاه پوتوس

گیاه پتوس از گیاهان سایه دوست و همیشه سبز می باشد که برگ‌ هایی به شکل قلب داشته و برگ های آن دارای لکه ها ای سفید، کرم و سبز هستند و نیز نور رسانی به آن به صورت غیر مستقیم است آبیاری این گیاه هر ۴-۱۰ روز یکبار است و روش تکثیر آن قلمه ساقه است.

12. گل آپارتمانی مقاوم برگ عبایی

برگ های این گیاه نیز و براق بوده و معمولاً تا ۵۰ سانتی متر نیز رشد می کند و بدون ساقه هوایی است و دمبرگ آن به صورت مستقیم از زیر خاک بیرون آمده نمی توانید بدون نیاز به مراقبت زیاد سال های زیادی زندگی کرده و مقاوم است.

نور رسانی به این گیاه به صورت نیم آفتاب بوده و روش تکثیر آن تقسیم ساقه زیر زمینی است و آبیاری به آن هر ۵-۷ روز یکبار است.

13. گیاه کالاتیا

گیاه کالاتیا

این گیاه با برگ های رنگارنگ خود وقتی در اتاق قرار داده شود زیبایی چشم نوازی به آن می بخشد و می توان آن را در اتاق های نشیمن و دیگر اتاق ها نگهداری کرد.

این گیاه به مکان کم نوری نیاز دارد و برای رشد بهتر نیاز به رطوبت دارد.

جمع‌ بندی

در این مطلب به بررسی چند مورد از گیاهان آپارتمانی بسیار زیبا و معطر پرداختیم حال در نهایت توصیه میکنیم جهت آشنایی با بهترین گیاه آپارتمانی برای تصفیه هوا، به سایت کارمادیو مراجعه کنید.

 

 

منبع: کارمادیو

4/5 - (21 امتیاز)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شریفی
7 ماه قبل

سلام چراالکی میگیدپتوس. برگ عبای. کالاتیا عطرشون کجابوده اصلا بوندارن

دکمه بازگشت به بالا