خواندنی

مضرات و خواص کرفس برای لاغری که باید بدانید

یکی از بهترین راه های موثر و سالم که می تواند در کاهش وزن به شما کمک زیادی کند مصرف کرفس که ماده ای خوراکی با خواص منحصر به فرد است. کرفس یکی از پرطرفدارترین سبزیجات در هر آشپزخانه ای است که می تواند شما را در به رساندن وزن ایده آل کمک کند. در این مقاله از کارمادیو تصمیم داریم تا خواص کرفس برای لاغری، راه های مصرف آن و همچنین نکات مهمی که باید در مصرف کزفس به آن توجه کنید، خواهیم پرداخت بنابراین تا اتمام مقاله همراه ما باشید.

درباره کرفس

کرفس گیاهی علفی  است که به خانواده جعفری تعلق دارد که دارای ساقه ای بلند است که ارتفاع آن تا حدود یک و نیم متر نیز می رسد. کرفس را از دوران باستان و به عنوان یک سبزی کشت می کردند و از آن در انواع سالادها، پخت و پز و همچنین از پودر آن به عنوان ادویه استفاده می کردند. کرفس یکی از معدود سبزیجاتی است که همزمان می توانید آن را با انواع و سبزیجات و میوه ها مصرف کنید چرا که مصرف همزمان آن با میوه ها و سبزیجات دچار اختلال در گوارش نمی شود.

تاثیر کرفس برای لاغری

کرفس به دلیل فیبر بالا که سبب احساس سیری در فرد می شود و همچنین کالری کم تأثیر بسیار زیادی برای لاغری دارد. مزایای آب کرفس برای لاغری بسیار بیشتر از کرفس است و از چاقی جلوگیری می کند و می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. کرفس باید به همراه گیاهانی مصرف شود که چگالی بالایی دارند. کرفس سوخت و ساز را در بدن افزایش می دهد، سوخت و ساز سبب لاغری می شود‌

کرفس به دلیل اینکه حاوی آب زیادی است می تواند تراکم انرژی دیگر موادی که همراه با آن مصرف کنید را کاهش دهد و باعث لاغری شما شود.

خواص آب کرفس برای لاغری

خواص آب کرفس برای لاغری

کرفس با دارا بودن مقادیر زیادی کلسیم در تحریک سیستم هورمون های بدن نقش پررنگی ایفا می کند. سیستم هورمونی بدن باعث شکستن چربی های انباشته شده در سلول های بدن شخص می شود و آن ها را مصرف می کند. برگ کرفس ریز مغذی های بسیار بیشتری از ساقه کرفس دارد و هر چه که رنگ برگهای آن تیره تر باشد ویتامین A و B بیشتری دارد.

مناسب ترین و بهترین زمان برای مصرف آب کرفس در ناشتا است. اما خوردن ساقه کرفس به علت اینکه از برگ های آن فیبر بسیار بیشتری دارد و جذب بدن شما نمی‌شود تاثیر بسیار بهتری هم در لاغری شما دارد.

خوردن آب کرفس اشتهای کاذب را به طور معجزه آسایی کم می کند و همین موضوع باعث می شود که شما کمتر غذا بخورید.

دلایل چربی سوزی کرفس

کرفس به دلایل گوناگونی که در این قسمت به آنها اشاره می کنیم خاصیت چربی سوزی دارد. این دلایل به شرح زير هستند.

۱- فیبر بسیار بالا

به صورت تقریبی در هر فنجان کرفس ۲ گرم فیبر یافت می شود. فیبر یکی از مفیدترین و اصلی ترین اجزای یک رژیم غذایی سالم و طبیعی برای کاهش وزن است زیرا قابل هضم نیست و پس از خوردن غذا، برای مدت زمانی طولانی احساس سیری خواهید داشت. فیبر برای سلامت کلی دستگاه گوارش نیز مفید است.

۲- محتوای آب بسیار بالا

یکی دیگر از مهمترین رژیم غذایی سالم که به ویژه در زمان کاهش وزن اهمیت زیادی دارد، آب می باشد چرا که کم آبی بدن میتواند باعث ایجاد خستگی در بدن شما شود که همین موضوع خود سبب می شود شما انگیزه کمتری جهت انجام تمرینات کالری سوزی داشته باشید. بنابراین یکی دیگر از خواص کرفس برای لاغری آب بسیار بالای آن است که شما می توانید از این طریق آب بدن خود را در حالت تعادل نگه دارید.

تاثیر آب کرفس به صورت ناشتا برای لاغری

استفاده از آب کرفس در ناشتا و یا پیش از غذا می تواند به شما کمک کند تا در طول روز کالری کمتری استفاده کنید و کاهش وزن بیشتری تجربه کنید. در واقع به این دلیل است که آب کرفس به شما احساس سیری می دهد و در نهایت احتمال پرخوری در شما بسیار کم تر می شود.

مضرات آب کرفس برای لاغری

مضرات آب کرفس برای لاغری

تا به اینجا در باره خواص کرفس و آب آن برای لاغری صحبت کردیم حال به سراغ مضرات کرفس برای لاغری می رویم. چرا که اگر هر ماده خوراکی به اندازه مصرف شود همچنان خواص آن نیز برای بدن عالی خواهد بود ولی اگر بیش از اندازه مصرف شود مضراتی به همراه خواهد داشت و همین موضوع در مورد کرفس نیز صدق می کند.

۱- ایجاد سنگ کلیه با مصرف بیش از اندازه آب کرفس

پژوهش ها حاکی از آن است که اگر بیش از حد آب کرفس استفاده کنید سنگ کلیه بوجود می آید بنابراین باید در مصرف آب کرفس تعادل را حفظ کنید زیرا کرفس از یک نوع ماده به نام اگزالات تشکیل شده و مصرف بیش از اندازه اگزالات باعث تشکیل سنگ کلیه می شود.

۲- بالا رفتن قند خون

با گرفتن آب کرفس، فیبر موجود در آن از بین می رود و به آن اندازه که خود کرفس برای لاغری موثر است، آب آن تاثیر ندارد‌. از طرفی دیگر کرفس حاوی قند می باشد و با مصرف بیش از اندازه آن سبب بالا رفتن قند خون خود می شوید و همین قند باعث بوجود آمدن چاقی در شما می شود.

۳- سقط جنین

کرفس یکی از معدود سبزیجاتی است که به قاعده آوری کمک می کند به همین علت پیشنهاد ما به شما این است که در دوران بارداری از مصرف این سبزی پرخاصیت پرهیز کنید. چرا که احتمال دارد با مصرف آن جنین به صورت کامل شکل نگیرد و شما مجبور شوید جنین خود را سقط کنید.

۴- پایین آمدن فشار خون

کسانی که بیماری هایی در ارتباط با فشار خون دارند باید از مصرف بیش از اندازه کرفس خودداری کنند زیرا این خوراکی یک نوع ماده به نام فیتوکمیکال دارد که باعث پایین آمدن فشار خون در افراد می شود. بنابراین مصرف آب کرفس برای افرادی که از بیماری‌های مرتبط با فشار خون رنج می برند باید تحت نظر پزشک صورت بگیرد.

جمع بندی

در این مقاله از کارمادیو خواص کرفس برای لاغری و تاثیر آب کرفس برای لاغری، همچنین دلایل چربی سوزی و پس از آن به مضرات آن به دلیل مصرف بیش از اندازه آن پرداختیم. با وجود آنکه کرفس فیبر زیادی دارد و کالری کمی دارد و می تواند به کاهش وزن شما کمک کند اما باید در مصرف آن همواره تعادل را رعایت کنید و در کنار آن تمرین های ورزشی مناسب و همچنین رژیم غذایی درست را نیز جدی بگیرید تا بتوانید به وزن ایده آل خود برسید. اکنون پیشنهاد می کنیم مقاله ۹ خاصیت کرفس برای زنان و سلامت آنها را نیز از سایت کارمادیو مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد این سبزی پرخاصیت کسب کنید.

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا