خواندنی

پاکسازی بدن تا مقاوم سازی آن در برابر انواع بیماری‌ها با کمک این نوع چای

چای زرد یکی از گران‌ ترین و در عین حال مفیدترین چای‌ هایی  است که دارای فواید بسیاری برای بدن است و از لحاظ طعم کمی متفاوت و خوشمزه‌ تر از چای سبز می‌ باشد. در این چای  به مقدار زیادی پلی فنول یافت می‌ شود که از جمله مواد مفید جهت مقابله با استرس است بنابراین از بدن ما در برابر بیماری‌ های قلبی و سرطان جلوگیری می‌ کند. حال اگر می‌ خواهید با دیگر خواص این چای آشنا شوید لازم است که این مقاله از کارمادیو را به طور کامل مطالعه کنید.

۹ خاصیت درمانی چای زرد

چای زرد به دلیل اینکه دارای مواد و عناصر مفیدی مانند پلی فنول‌ است از خواص درمانی بسیاری که در زیر به چند مورد از آنها می‌ پردازیم برخوردار می باشد.

۱- کمک به کاهش وزن

عصاره چای زرد به خصوص اگر همراه با عصاره چای سبز باشد دارای خاصیت کاهش وزن و جلوگیری از شاخص توده بدنی می‌ باشد.همچنین عصاره این دو نوع چای  باعث می شود که افراد دیرتر احساس گرسنگی کنند و از پرخوری دوری کنند.

۲- جلوگیری از ابتلا به سرطان

ترکیبات موجود در چای زرد خاصیت ضد سرطانی داشته و با اکسیداسیون و التهاب مبارزه می‌ کند. در واقع پلی فنول‌ های موجود در این نوع چای دارای اثر محافظتی در برابر انواع سرطان است.

چای زرد

۳- دارای خاصیت ضد پیری است

گفتیم که در چای زرد پلی فنول‌ ها وجود دارند که این مواد از پوست در برابر علائم پیری محافظت می‌ کند، بدین گونه که استرس را کاهش داده زیرا استرس یکی است عوامل مرتبط با پیری است. چای زرد همچنین دارای آنتی اکسیدان‌ ها است که بدن را در برابر عواملی مانند چین و چروک و لکه پوستی حفظ می‌ کند.

۴- پیشگیری از قند خون

از دیگر خواص چای زرد کنترل و پیشگیری از دیابت به خصوص نوع ۱ است و در واقع پلی فنول‌ های موجود در این نوع چای بر سطح گلوکز خون تاثیر گذاشته و عوارض قند خون را کنترل می‌ کند.

۵- مفید برای کبد

مطالعه‌ای نشان داد که پلی فنول موجود در چای زرد از کبد در برابر آسیب های مختلف مانند هپاتیت محافظت می‌ کند و نیز از تشکیل کبد چرب جلوگیری به عمل می‌ آورد. همچنین برای درمان کبد چرب غیر الکلی مفید است.

۶- بهبود سلامت قلب و ارتقاء آن

ارتقا سلامت قلب و بهبود مشکلات مرتبط با آن از دیگر خواص درمانی چای زرد است و این نیز به دلیل وجود پلی فنول‌ ها در این نوع از چای می‌ باشد.

۷- ارتقاء سلامت دستگاه گوارش

جلوگیری از بیماری‌ هایی مانند التهاب روده، اسهال حاد، زخم معده و سرطان دستگاه گوارش از دیگر خواص درمانی چای زرد هستند که مرتبط با دستگاه گوارش است.

۸- تقویت دندان‌ها و استخوان‌ ها

وجود فلوراید در چای زرد باعث استحکام و تقویت دندان‌ ها و استخوان‌ ها می‌ شود بنابراین کسانی که از مشکلات مربوط به دندان‌ ها و استخوان‌ ها مانند درد مفاصل و پوکی استخوان رنج می‌ برند توصیه می‌ شود که از این چای بسیار مفید در برنامه روزانه خود غافل نشوند.

چای زرد

۹- کنترل کلسترول خون

سکته مغزی و مشکلات قلبی عروقی به دلیل سطح بالای کلسترول در بدن ایجاد می‌ شوند. بنابراین استفاده از چای زرد به دلیل پایین آوردن لیپوپروتئین و کلسترول موجود در بدن به کنترل و جلوگیری از مشکلات مرتبط با کلسترول بالا در بدن می‌ انجامد.

عوارض چای زرد

چای زرد علاوه بر داشتن خواص درمانی بسیار اگر بیش از دو بار در روز استفاده شود و به مدت طولانی از این چای بخورید عوارضی مانند افزایش اضطراب و یا افزایش فشار خون را برای شما به دنبال خواهد داشت. همچنین ممکن است باعث اسهال یا ناراحتی‌ های معده در برخی از افراد گردد. بی‌ خوابی و اختلالات مرتبط با خواب از دیگر عوارض مصرف بیش از حد چای زرد است.

جمع‌بندی

در این مقاله چند مورد از مهم‌ ترین خواص درمانی چای زرد را ذکر کردیم و در پایان نیز عوارض احتمالی که این چای برای افرادی که بیش از حد از آن استفاده می‌ کنند را بیان نمودیم در پایان توصیه می‌ شود که به مقاله خواص بی نظیر ازگیل برای درمان بیماری ها و سلامتی رجوع کنید و با یکی دیگر از گیاهان دارویی با خواص منحصر به فرد آشنا شوید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا