خواندنی

چگونه می‌توان قطعات اصل لوازم یدکی هیوندا و کیا را پیدا کرد؟

کیفیت قطعات مصرفی و لوازم یدکی خودرو نه تنها بر عملکرد خودرو بلکه بر کیفیت کارکرد سایر قطعات خودرو نیز تاثیر دارد. قطعات خودرو بر امنیت خودرو و حفظ جان سرنشینان نیز تاثیر مستقیم خواهد داشت و به همین دلیل در زمان خرید لوازم یدکی خودرو بایستی از قطعات اصل و باکیفیت استفاده کرد.

با توجه به وجود رقابت ناسالمی که در بازار فروش لوازم یدکی برندهای معروفی مانند شرکت هیوندا و کیا وجود دارد تشخیص قطعات اصل از تقلبی کمی دشوار به نظر می‌رسد و معمولا خریداران در زمان خرید تردید دارند که قطعه اصل است یا خیر. اما راه حلی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان قطعات اصل پیدا کرد.

چند نکته مهم در مورد خرید لوازم یدکی هیوندا و کیا

نکات تشخیص لوازم یدکی اصل

خودروهای هیوندا و کیا در مقایسه با سایر خودروهای خارجی در کشور ایران فروش بیشتری داشته و افراد بیشتری از این خودروها استفاده می‌کنند. لوازم یدکی پر استهلاک خودرو از جمله قطعات مربوط به جعبه دنده، قطعات برقی خودرو و قطعات مربوط به موتور و لوازم تزئینی خودرو از جمله پرمصرف‌ترین لوازم یدکی هیوندای و کیا محسوب می‌شوند و در هر خودرو پس از مدت زمان معینی بایستی تعویض شوند.

در صورتی که این قطعات به موقع عوض شده و همچنین از قطعات اصل و باکیفیت استفاده شود استهلاک خودرو پایین آمده و عمر مفید خودرو بیشتر خواهد بود. به همین دلیل ضروری است که در زمان خرید قطعات مصرفی خودرو اصل بودن آن را نیز در نظر داشته باشید. در ادامه چند نکته مهم در مورد لوازم یدکی کیا و هیوندای اصل را یادآور خواهیم شد تا بتوانید با خیالی آسوده قطعات مصرفی خودروی خود را خریداری کنید:

شناخت برندهای تولید کننده قطعه 

در مورد قطعه و شکل ظاهری آن و همچنین برندهای تولید کننده اطلاعات کافی کسب کنید. قطعات اصل خودرو هیوندا و کیا با نام جنیون پارت و موبیس به فروش می‌رسند و هر برند متفرقه دیگری کیفیت قطعه اصل را نخواهد داشت.

گارانتی و ضمانت نامه شرکتی 

نکته دیگری که باید در زمان خرید لوازم یدکی هیوندا و کیا مورد توجه قرار بگیرد داشتن ضمانت نامه و گارانتی معتبر است. تمامی قطعات اصل جنیون پارت و موبیس دارای گارانتی بوده و به همین دلیل در مقایسه با سایر برندهای غیر اصل قیمت بالاتری دارند. تمامی لوازم یدکی جی اس پی دارای ضمانت نامه بوده و در صورتی که نمایندگی‌های رسمی تایید کنند که قطعه اصل نیست مشتری می‌تواند قطعه را عودت دهد.

کیفیت بسته بندی

نکته دیگر کیفیت بسته بندی قطعه و وجود لوگوی شرکت بر روی بسته بندی است. کیفیت چاپ روی بسته بندی و کیفیت آن نشان دهنده اصل بودن قطعه است. شرکت جنیون پارت و موبیس در حقیقت یکی هستند و بر روی بسته بندی بایستی نام جنیون پارت یا موبیس حک شده باشد.

مهمترین تفاوت‌های موجود در بسته بندی‌های قطعات تقلبی و اصل عبارت است از:

  • رنگ بسته بندی و چاپ روی آن با بسته بندی اصل تفاوت دارد یا خیلی کمرنگ و بی کیفیت است و با خیلی پررنگ تر از آن چاپ شده است
  • بسته بندی قطعه تقلبی مستحکم نبوده و بسته بندی داخلی قطعه نیز به خوبی انجام نشده است

شماره سریال قطعه 

شماره سریال درج شده بر روی بسته بندی نشان دهنده اصل بودن کالا است. با استفاده از شماره سریال می‌توان اطلاعات مربوط به شرکت سازنده و شماره قطعه را به دست آورد. علاوه بر این وجود لیبل شرکت از دیگر نکاتی است که در نگاه اول باید به آن توجه داشته باشید.

سلامت قطعه و کیفیت ساخت 

نکته دیگر سالم بودن قطعه و عدم وجود مشکل یا زدگی در آن است. قطعات اصل با دقت و بر اساس استانداردهای بین المللی ساخته شده است و به همین دلیل هیچ زائده یا مشکلی بر روی آن وجود ندارد. در صورتی که قطعه سالم نبوده و نیاز به تعمیر داشته باشد قطعا تقلبی بوده و یا دسته دو است. قطعات اصل دارای اتصالات ظریف و تمیز هستند و هیچ گونه زائده و بخش اضافی بر روی آنها دیده نمی‌شود.

علاوه بر این از آلیاژ و متریال باکیفیت برای ساخت آنها استفاده می‌شود که موجب می‌شود تا این قطعات نسبت به قطعات تقلبی وزن بیشتری داشته باشند. در زمان بررسی کیفیت قطعه چند فاکتور مهم را باید مورد توجه قرار دهید:

  • وزن قطعه
  • آلیاژ به کار رفته در ساخت قطعه
  • لمس کردن قطعه
  • کیفیت اتصالات و جوشکاری قطعه
  • کیفیت قسمت‌های پرچ شده
  • کیفیت شماره و نوشته درج شده بر روی قطعه

رنگ فابریک بدنه 

رنگ موجود بر روی قطعه اصل فابریک بوده و تمام قسمت‌های آن سالم و بدون ایراد است. در صورت مشاهده هرگونه خراش یا عدم وجود رنگ بر روی قطعه می‌توان تشخیص داد که قطعه تقلبی است. بنابراین نباید کیفیت رنگ را در مورد لوازم یدکی دست کم گرفت. این مساله خود نشان دهنده اصل بودن قطعه است.

قیمت قطعه 

قیمت قطعات اصل در مقایسه با قیمت قطعات تقلبی بالاتر است. قطعات اصل از شرکت تولید کننده کره‌ای و یا از کشور امارات که توزیع کننده قطعات جنیون پارت است خریداری می‌شود. در این میان هزینه‌های بسیاری از جمله مالیات، هزینه گمرک و واردات موجب می‌شود تا قطعات با قیمت بالاتری به فروش برسند.

توصیه مهم برای خرید لوازم یدکی اصل 

فروشگاه لوازم یدکی جی اس پی

بهترین راه حل برای پیدا کردن قطعه اصل لوازم یدکی هیوندا و کیا این است که به فروشگاه‌های مجاز مراجعه کنید. در این صورت خریدار می‌تواند به راحتی به فروشنده و کیفیت قطعات اعتماد داشته باشد و قطعه مورد نیاز خودروی خود را خریداری نماید. در صورتی که قصد دارید از اصل بودن قطعه مطمئن شوید بهتر است قطعه را به نمایندگی‌های رسمی فروش لوازم یدکی هیوندا و کیا نشان دهید و از آنها بخواهید اصل بودن قطعه را بررسی نمایند.

متاسفانه به دلیل وجود قطعات تقلبی در بازار تشخیص قطعات اصل برای افراد غیر متخصص کار دشواری است و به همین دلیل بهترین کار این است که قطعه را از فروشگاه‌های مجاز و معتبر خریداری کنید. این فروشگاه‌ها قطعات را مستقیما از کشورهای توزیع کننده وارد می‌کنند. هرگز از قطعات دسته دو و تقلبی استفاده نکنید. درست است که این قطعات با قیمت پائین‌تر به فروش می‌رسند و مقرون به صرفه به نظر می‌آیند اما با آسیبی که به قطعات داخلی موتور و خودرو وارد می‌کنند خسارتی دو چندان به خودروی شما وارد خواهند کرد.

مزایای استفاده از قطعات اصل لوازم یدکی هیوندا و کیا

  • صرفه جویی در هزینه
  • برخورداری از ضمانت قطعه
  • اطمینان از امنیت خودرو و جان سرنشینان
  • بهبود عملکرد خودرو
  • کاهش استهلاک قطعات خودرو
امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا