خواندنی

بهترین روش‌ های نگهداری از کولر آبی در فصل زمستان

کولر آبی یکی از وسایل ضروری و با قدمتی بسیار بیشتر از کولرهای گازی است و هم اکنون نیز در شهرها و استان‌ های سردسیر مانند شهر بروجرد کاربرد فراوان دارد اما با رسیدن فصل پاییز و زمستان استفاده از آن متوقف شده و بنابراین لازم است در این مدت نکات مهمی که برای جلوگیری از خراب شدن آن لازم است در نظر گرفته شود که در ادامه این مقاله از کارمادیو قصد داریم به این نکات بپردازیم.

 روش های نگهداری و سرویس کولر آبی در فصل زمستان

در زیر به اقداماتی که در مدتی عدم استفاده از  کولر آبی  لازم است انجام گیرد می‌ پردازیم.

با قطع کردن برق دستگاه از خطرات احتمالی جلوگیری نمایید

نخستین کاری که باید پس از سرویس کولر آبی انجام داد قطع کردن برق آن است تا در حین کار و در طول فصل زمستان خود به خود روشن نشود و از خطرات احتمالی جلوگیری به عمل آید.

با قطع کردن شیر آب از یخ زدن  موتور کولر جلوگیری‌ می شود

در این مدت لازم است که شیر آبی که به کولر آبی وصل است را ببندی تا از یخ زدن مخزن آن و شکستگی آسیب‌ های ناشی یخ زدگی جلوگیری شود و نیز برای جلوگیری از یخ زدن مخزن را تخلیه کنید زیرا اگر مخزن کولر را تخلیه نکنید زیرا برای رشد کپک‌ ها و قارچ‌ ها ایجاد می‌ شود.

نکته‌ای که در این مورد حائز اهمیت است این  که به دلیل یخ زدن آب امکان شکستگی و نشتی لوله‌ های منتهی به کولر وجود خواهد داشت که در این صورت خدمات گارانتی به کولر تعلق نمی‌ گیرد.

قسمت‌ های داخلی کولر را تمیز کنید

قسمت‌ های مختلف کولر مانند پمپ کولر، موتور و دینام آن را از هرگونه گرد و غبار و آلودگی‌ ها با کمک یک پروسه نرم یا پارچه تمیز و جاروبرقی تمیز کنید و اگر این قسمت‌ ها به راحتی تمیز نشد می‌ توانید به مدت یک شب آنها را در محلول سرکه گذاشته و سپس تمیز نمایید.

قسمت‌ های بیرونی کولر را تمیز کنید

برای تمیز کردن قسمت‌ های خارجی کولر آبی از مواد شوینده ملایم و آب استفاده کنید سپس آن  ها را خشک نمایید.

پوشال‌ های کولر آبی را بررسی کنید

بررسی پوشال‌ های کولر آبی که از جمله قسمت‌ های مهم آن هستند هم در زمان استفاده و هم عدم استفاده از کولر آبی لازم و ضروری است که پس از بررسی و تمیز کردن این قسمت‌ ها با کمک محلول آب سرکه  کوچک‌ ترین مشکلی داشت لازم است که آن را تعویض کنید.

انجام روغن کاری

قسمت‌ هایی از کولر آبی مانند موتور و یاتالاق‌ ها معمولاً نیاز به روغن کاری دارند که می‌ توانید در این فرصت چند ماهه آن را روغن کاری و آماده کنید.

بهترین روش‌ های نگهداری از کولر آبی در فصل زمستان

بستن دریچه‌ ها

در فصل زمستان دریچه‌ های کولر را با تکه ای فام یا پلاستیک ببندید تا از ورود هوای سرد داخل خانه جلوگیری شود نیز مانع از ورود گرد و خاک و هرگونه آلودگی به اتاق‌ ها شوید همچنین می‌ توانید از کاورهای پلاستیکی  استفاده کنید.

کولر را در فصل زمستان بپوشانید

در فصل زمستان کولرهای آبی خود را به طور کامل بپوشانید تا از نفوذ آب باران و گرد و خاک به آنها جلوگیری شود که برای این کار می‌ توانید از همان کاورهای برزنتی یا پلاستیکی نیز استفاده کنید.

تسمه پروانه و شناور را جدا کنید

شناور که یکی از قسمت‌ های مهم کولر آبی است را از آن در فصل استراحت این وسیله جدا کرده و تمیز کنید و درون بدنه کولر تا زمان راه‌اندازی بگذارید. همچنین تسمه را از پروانه جدا کنید زیرا به دلیل سرد شدن هوا ممکن است دچار ترک خوردگی شود.

رسوبات و آلودگی‌ های کف و بدنه کولر را تمیز کنید

برای این کار می‌ توانید از یک فرچه سیمی استفاده کنید و آهک‌ها و رسوباتی که در اثر گردش آب روی درپوش‌ ها و کف کولر ایجاد شده است را تمیز کنید.

بدنه موتور را از آلودگی‌ها تمیز کنید

موتور به عنوان مهم‌ ترین قسمت هر دستگاه از جمله کولر آبی است بنابراین حتی در زمانی که این دستگاه فعال است آن را تمیز نگه دارید و از تمیز کردن آن غافل نشوید چرا که تجمع گرد و خاک بر روی این قسمت عملکرد آن را تحت تاثیر قرار می‌ دهد و اگر شدید باشد ممکن است باعث سوختن آن گردد. بنابراین می‌ توانید با کمک یک دستمال تمیز و روغن‌ های مخصوص این کار را انجام دهید.

جمع بندی

در این مقاله روش‌های نگهداری از کولر آبی در فصل سرد سال به خصوص زمستان را بیان کردیم در نهایت پیشنهاد می‌ شود با مطالعه مقاله‌ای تحت عنوان (با این روش ها به طور کامل از شر لکه‌ های چربی کابینت و آشپزخانه راحت شوید) روش‌ های تمیز کردن لکه‌ های چربی کابینت و آشپزخانه را فرا گیرید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا