سبک زندگیخواندنی

با این روش ها به طور کامل از شر لکه‌ های چربی کابینت و آشپزخانه راحت شوید!

وجود لکه‌ های چربی در آشپزخانه‌ و بخصوص روی در و داخل کابینت یکی از مسائلی است که برای ما خانم‌ ها بسیار رنج آور است و همواره در تلاش هستیم که آشپزخانه‌ای تمیز و پاکیزه داشته باشیم. بنابراین تصمیم گرفته‌ایم در این مطلب از کارمادیو بهترین روش ها برای تمیز کردن لکه چربی موجود در آشپزخانه و کابینت را به شما معرفی کنیم. بنابراین با ما همراه باشید.

تکنیک‌ های ساده و موثر جهت پاک کردن لکه چربی آشپزخانه و کابینت‌ ها

اگر می‌ خواهید از شر لکه‌ های چربی موجود در رویه کابینت‌ های آشپزخانه و وسایل دیگر آن رهایی یابید از روش‌ های زیر استفاده کنیم.

1. از آب برنج استفاده کنید

 جهت از بین بردن چربی ایجاد شده بر روی اجاق گاز به عنوان یکی از وسایل آشپزخانه از آب برنج استفاده کنید تنها کافی است که آب برنج را بر روی سطح اجاق گاز خود مالیده و اجازه دهید تا خشک گردد سپس لکه‌ های موجود بر روی اجاق گاز را با استفاده از یک دستمال مرطوب می‌ توانید به راحتی خشک کنید.

2. استفاده از ترکیب آب و مایع سفید

یکی از بهترین ترکیبات برای برطرف کردن چربی‌ های قدیمی و تازه استفاده از ترکیب آب و مایع سفید کننده یا همان وایتکس است که برای این منظور می‌ توانید به مقدار مساوی از این دو ترکیب کرده و سطح وسایل چرب را با آن تمیز کنید. همچنین می‌ توانید تنها از مایع سفید کننده استفاده کنید. اما باید مواظب باشید برای هر وسیله‌ای از این ترکیب استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث تغییر رنگ وسیله شود.

3. استفاده از مواد شوینده و آب گرم

استفاده از مواد شوینده و آب گرم برای پاک کردن چربی آشپزخانه

برای پاک کردن لکه‌ های روغن موجود در آشپزخانه روی وسایل آن مانند کابینت‌ ها، مخلوط آب گرم و مواد شوینده‌ای مانند مایع ظرفشویی استفاده کنید.

4. ترکیب لیمو و جوش شیرین

برای از بین بردن لکه‌های چربی بر روی کابینت‌ ها و دیگر وسایل آشپزخانه می‌ توانید از ترکیب لیمو و جوش شیرین که یک ترکیب بسیار عالی است استفاده کنید تنها کافی است که این دو را با هم ترکیب کرده و با استفاده از یک پارچه مناسب برای تمیز کردن وسایل از آن استفاده کنید.

5. استفاده از آب گرم

 وقتی لکه روغن تازه است می‌ توانید از آب گرم برای پاک کردن و برطرف کردن آن بر روی اجاق گاز و یا کف دیگر وسایل آشپزخانه استفاده کنید.

6. مخلوط سرکه و آب

 برای پاک کردن چربی‌ های موجود در آشپزخانه و وسایل مختلف آن می‌ توانید به مقدار مساوی سرکه و آب ولرم را با هم ترکیب کنید و در یک اسپری گذاشته و بر روی لکه‌ ها اسپری کنید و پس از ۵ دقیقه آن را با یک پارچه مناسب پاک کنید تا به طور کامل از روی وسیله شما برطرف گردد.

7. استفاده از روغن زیتون برای پاک کردن سطوح فلزی

 وقتی می‌ خواهید وسایل آشپزخانه که از جنس فلز هستند مانند کابینت‌ های فلزی و قسمت‌ هایی از اجاق گاز را از چربی پاکسازی کنید می‌ توانید از روغن زیتون استفاده کنید که برای این کار یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به کمک یک تکه پارچه نرم یا پنبه را روی فلز کشیده و آن را تمیز می‌ کنید.

8. استفاده از خمیر دندان

جهت پاک کردن چربی‌ های موجود بر روی کابینت می‌ توانید از خمیر دندان استفاده کنید به خصوص وقتی که لکه سخت و قدیمی شده باشد،برای این کار باید خمیر دندان را روی قسمت مورد نظر قرار داده و ۵ دقیقه صبر کنید سپس با یک اسفنج مرطوب خمیر دندان را از روی کابینت پاک کنید در پایان نیز با استفاده از یک حوله تمیز جهت برطرف کردن لکه چربی و خمیر دندان کابینت را تمیز کنید.

9. استفاده از شامپو فرش برای پاک کردن کابینت

 از دیگر روش‌ های پاک کردن چربی‌ های موجود بر روی کابینت‌ های فلزی می‌ توانید از شامپو فرش استفاده کنید، جهت بهره‌مندی از این روش شامپو فرش را در آب حل کرده و با اسفنج بر روی کابینت بکشید فقط مواظب باشید که به هیچ وجه از اسکاج فلزی استفاده نکنید زیرا باعث ش برداشتن کابینت‌ ها می‌ شود.

10. استفاده از دستمال مرطوب

استفاده از دستمال مرطوب برای پاک کردن چربی کابینت

 استفاده از یک دستمال نخی مرطوب یکی از بهترین روش‌ ها برای پاک کردن چربی از روی کابینت‌ هایی است که دارای روکش ضد آب هستند.

11. استفاده از صابون ظرفشویی و آب داغ

 صابون‌ های ظرفشویی چربی را به سرعت و راحتی برطرف می‌ کنند برای این منظور می‌ توانید مخلوطی از صابون ظرفشویی و آب داغ را برای تمیز کردن کابینت‌ ها تهیه کنید بدین وسیله که این مخلوط را در یک کاسه ریخته و با استفاده از یک پارچه مناسب مانند پارچه میکروفیبر بر روی کابینت مالش داده و چربی‌ ها را برطرف کنید.

12. استفاده از آمونیاک و چربی زدا

برای برطرف کردن چرب های موجود در آشپزخانه به خصوص روی کابینت‌ ها، می‌ توانید از ترکیب آمونیاک و چربی‌زدا بهره سود ببرید به این روش که با بعد از مخلوط کردن این دو ماده با استفاده از پارچه میکروفیبر چربی‌ ها را به آرامی از روی کابینت ها  بردارید.

13. ترکیب روغن نباتی و جوش شیرین

 برای برطرف کردن چربی‌ های سفت و قدیمی می‌ توانید از ترکیب روغن نباتی و جوش شیرین استفاده کنید بدین گونه که پس از مخلوط کردن این دو با یکدیگر با استفاده از یک مسواک به صورت حرکات دایره‌ای چربی‌ ها را از روی کابینت بزدایید.

14. استفاده از آرد

 هنگامی که می‌ خواهید لکه‌ های چربی تازه را از روی کابینت بردارید می‌ توانید از وجود آرد به عنوان یک پاک کننده خانگی قوی بهره‌مند شوید برای این کار تنها کافی است مقداری آن را روی قسمت چرب پاشیده تا چربی موجود را جذب کند سپس آن را با استفاده از یک دستمال خشک از روی کابینت پاک کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب از کارمادیو بهترین روش‌ های پاک کردن لکه چربی از روی کابینت‌ ها و آشپزخانه را برای شما ذکر کردیم و امیدواریم بتوانید با این روش ها کابینت و آشپزخانه خود را تمیز نگه دارید. شما روش دیگری را می شناسید؟ برای ما در قسمت نظرات بنویسید.

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا