گل و گیاه

معرفی 20 گل و گیاه باغچه‌ای و تابستانی که منزل شما را زیباتر میکند

اگر در منزل خود باغچه‌ای دارید و دوست دارید شب‌های بهاری و روزهای تابستان، اوقات خوش، خنک و دلنشینی در فضای باز حیاط منزل سپری کنید، این مطلب را تا انتها بخوانید. ما در این مقاله از کارمادیو قصد داریم به معرفی 20 گل باغچه‌ای و تابستانی زیبا بپردازیم تا از محیط زندگی خود لذت ببرید.

گل و گیاه مناسب باغچه‌ و فصل تابستان

1. سیر گل آبی یا گل پیاز

سیر گل آبی یا گل پیاز

این گل در رنگ‌های بنفش و سفید بوده و جلوه زیبایی به باغچه شما می‌دهد. بوته‌های سیر این گل، بلند و ساقه‌های آن بسیار قوی و بوی مطبوع و عالی دارند. فقط بخش پیاز این گیاه بوی سیر و پیاز می‌دهد.

2. گل سوسن

گل سوسن

یکی از بهترین گل‌ها برای کاشت در باغچه است. یک تا 2 متر عرض دارد و با رنگ‌بندی‌های متنوع از زرد تا نارنجی تیره است. این گل ترکیب رنگی خوبی با دیگر گل‌های باغچه‌تان ایجاد می‌کند.

3. گل شمعدانی

گل شمعدانی

از جمله گل‌های تابستانی با بوی معطر و بسیار خوشبوست. این گل در رنگ‌بندی صورتی، سفید، قرمز و مرجانی است.

4. گل حسن‌یوسف

گل حسن‌یوسف

زیباترین گل تابستانی یک‌ساله و علاقه‌مند به نور خورشید است. حسن‌یوسف به دو روش قلمه‌زدن و کاشت بذر تکثیر می‌یابد.

5. گل کوکب

معروف‌ترین و مهم‌ترین گل باغچه‌ای و تابستانی است. دارای ساقه‌های محکم و قوی است و چیدمان عالی و نمای زیبایی به باغچه شما می‌دهد.

6. گل اطلسی

از انواع گل‌های آفتاب‌دوست با رنگ‌بندی زیبا و متنوع است. گلبرگ‌های گل اطلسی به شکل ترومپت و در اندازه‌های مختلف است. به‌طوری‌که باغچه شما را پوشش می‌دهد و در گلدان هم به شکل آبشاری رشد می‌کند.

7. گل زنبق

زنبق یا آیریس یکی از خوشبوترین گل‌های باغچه‌ای تابستانی است. گل‌دهی مجدد این گل از اواخر خرداد تا پایان شهریور است. اگر این گل را به‌صورت ردیفی در کناره‌های باغچه بکارید، حالت رسمی به فضا می‌دهد و اگر به‌صورت برکه‌ای بکارید، ظاهری جذاب و سرزنده و سرخوش به باغچه خود می‌دهید.

8. گل حنا

گل حنا

گل حنا علاقه‌مند به سایه با آفتاب کم است. اگر در باغچه یا باغ آن را می‌کارید، در نواحی سایه و به‌صورت مرزبندی قرار دهید. معمولاً گل حنا در گلدان‌های آویز و پشت پنجره جلوه زیبا و خاصی به محیط می‌دهد.

9. مریم‌گلی

یکی از گل‌های جذاب تابستانی با علاقه فراوان به نور مستقیم خورشید و گرماست.

10. گل آفتاب‌گردان

بلندترین و مقاوم‌ترین گل تابستانی است. بهتر است گل آفتاب‌گردان را به‌صورت دسته‌ای و در قسمت‌های پشتی و عقب‌تر باغچه بکارید. این گل در اواسط تابستان تا اوایل پاییز گل می‌دهد.

11. گل ختمی

گل ختمی

گل ختمی، کنف یا گل بامیه نوعی گل تابستانی با بوته زمینی به شکل درخت است. این گل به باغچه شما حال و هوای استوایی می‌دهد.

12. گل جعفری

این گل دارای گلبرگ‌های پرپشت و در رنگ‌بندی زرد و طلایی است. گل جعفری مناسب‌ترین گل برای باغ و باغچه و دور نگه‌داشتن پشه‌هاست.

13. گل ادریسی

نام دیگر آن گیاه هارتانسیا بوده و با آفتاب و سایه سازگاری بالایی دارد. گل ادریسی در خاک اسیدی به رنگ آبی و در خاک قلیایی به رنگ صورتی متمایل می‌شود.

14. گل دلفینیوم

گل دلفینیوم یا “زبان‌درقفا” گل تابستانی خاص و جذاب است. این گل باشکوه ایستا دو متر قد دارد و ظاهری عالی به باغ و باغچه شما می‌دهد.

15. گل شاه‌پسند

گل شاه‌پسند

گل تابستانی با مقاومت بالا در برابر گرماست این گل به‌صورت درختچه‌ای رشد می‌کند و باعث جذب پروانه‌ها می‌شود. گل شاه‌پسند اگر در گلدان و پشت پنجره به‌صورت آویزی قرار داده شود، ظاهر آبشاری زیبا و جذابی به وجود می‌آورد.

16. گل تاج‌خروس یا ارومانتوس

یکی از زیباترین انواع گل‌های تابستانی با رشد قد 45 تا 180 سانتی‌متر است. این گل از روش کاشت بذر تکثیر می‌شود و در رنگ‌بندی‌های متفاوت زرد، قرمز، بنفش و نارنجی است.

17. گل شقایق کالیفرنیایی

این گل عاشق نگاه مستقیم آفتاب و گرماست. گل شقایق کالیفرنیایی در رنگ‌های زرد، نارنجی، قرمز و صورتی موجود است. این نوع گل تابستانی به خاک سبک نیاز دارد.

18. گل عنکبوتی

یکی از انواع گل‌های تابستانی و باغچه‌ای با رشد 90 تا 150 سانتی‌متری است. این گل در رنگ‌های سفید، صورتی و بنفش است.

19. گل بادبزن

نوعی گل با رشد کم و گل‌دهی در تمام تابستان است. این گل علاقه زیادی به آفتاب دارد و در رنگ‌های سفید، صورتی و بنفش است.

20. گل کالادیوم یا گوش‌فیل

محبوب‌ترین گل تابستانی با برگ‌های قلبی شکل یا به شکل گوش‌فیل و در رنگ‌های سبز و صورتی است. علاقه‌ای زیادی به سایه دارد و گل تزیینی و آپارتمانی نیز محسوب می‌شود.

3.1/5 - (23 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا