خواندنی

راهنمای کامل شستشوی برس مو / چگونه موها را از شانه جدا کنیم

اگر سلامت و زیبایی موهایتان برایتان مهم است، باید بدانید یکی از گام ‌های مهم، شستن برس مو است. برس ‌های مو که روزانه با محصولات مختلف، گرد و غبار و چربی در تماس هستند، می‌ توانند منبع اصلی باکتری‌ ها و آلودگی شوند. در این مطلب از کارمادیو با مراحل و تکنیک‌ های شستشوی برس مو و اینکه چگونه موها را از شانه جدا کنیم آشنا می‌ شویم تا شما بتوانید بهترین مراقبت را برای موهایتان انجام دهید. همراه ما باشید.

مراحل شستشوی برس مو و جدا کردن مو از شانه

مرحله اول: بعد از برس کشیدن مو ها طبیعی است که مقداری از آن ها روی برس باقی بماند. در مرحله اول قبل از اینکه برس خیس شود، باید حتماً مو ها را از آن جدا کنید. می‌ توانید این کار را با دست و یا وسیله ای نوک تیز انجام دهید. اگر قبل از اینکه برس خیس شود، مو ها را از آن خارج نکنید، باعث می‌ شود موها به هم گره بخورند و انجام این کار سخت‌ تر شود.

مرحله دوم: آب ولرم در یک ظرف بریزید و کمی شامپوی ملایم بدون سولفات به همراه کمی جوش شیرین در آن مخلوط کنید. می‌ توانید فقط از جوش شیرین و یا شامپو استفاده کنید اما ترکیب این دو با هم خاصیت ضد عفونی و میکروب کشی را بیشتر می‌ کند. پس از اینکه این دو را با آب ولرم ترکیب کردید، برس را برای چند دقیقه در آن قرار دهید. پس از گذشت پنج الی ده دقیقه برس را آبکشی کنید. بهتر است برای این کار از یک ظرف پلاستیکی استفاده کنید.

مرحله سوم: لابلای دندانه ‌ها و شیار های برس را از یاد نبرید. ممکن است پس از شستشو هنوز هم مقداری آلودگی و گرد و غبار روی آن باقی مانده باشد. برای این کار از یک مسواک یا فرچه قدیمی کمک بگیرید. مسواک را به ترکیبی که در بالا اشاره کردیم (آب ولرم، شامپو و جوش شیرین) آغشته کنید و بین دندانه‌ ها بکشید تا کاملاً تمیز شوند.

مرحله چهارم: خشک کردن برس بسیار مهم است. برس‌ های مرطوب محیط مناسبی برای رشد باکتری‌ ها و قارچ ‌ها فراهم می‌ کنند. در این صورت برس آلوده شده و در نهایت باغث آسیب به مو ها و کف سر می شوند. برخی از برس‌ ها به ویژه برس ‌هایی که دارای قسمت‌ های چوبی یا فلزی هستند، ممکن است تحت تأثیر رطوبت آسیب ببینند.

با خشک کردن برس از خرابی آن و همچنین آسیب به مو و کف سرتان جلوگیری خواهید کرد. برای این کار برس را ابتدا تکان دهید و روی یک حوله تمیز بگذارید تا به خوبی خشک شود.

راهنمای کامل شستشوی برس مو / چگونه موها را از شانه جدا کنیم

سرکه سفید برای ضد عفونی برس مو

سرکه سفید برای ضد عفونی برس مو بسیار موثر است. سرکه سفید را به همراه آب ولرم مخلوط کنید و برس مو را برای بیست دقیقه در مخلوط قرار دهید.

مخصوصاً اگر از موادی مانند ژل و اسپری حالت دهنده استفاده می‌ کنید، سرکه می‌ تواند برس موی شما را به خوبی تمیز کند. در نهایت آبکشی کنید تا بوی سرکه باقی نماند.

مایع ظرفشویی برای میکروب کشی

مایع ظرفشویی نیز برای شستشوی برس مناسب است و خاصیت ضد عفونی و میکروب کشی دارد. برای این کار مایع ظرفشویی را در مقداری آب مخلوط کرده و بروز را برای چند دقیقه در آن قرار دهید.

جوش شیرین برای از بین بردن آلودگی

با استفاده از چند قطره آب از جوش شیرین یک خمیر درست کنید و آن را روی برس مو بمالید. سپس با یک مسواک قدیمی آن را تمیز کنید.

چرا باید برس مو را تمیز کنیم؟

طبق مطالعات انجام شده شده موی سر فضای مناسبی برای رشد باکتری‌ ها و قارچ‌ ها می‌باشد. برس مو به مرور زمان، ذرات گرد و غبار، چربی و آلودگی مو را جذب می کند. با تمیز کردن برس از ریسک عفونت‌ های پوستی و همچنین ریزش مو در امان می مانید.

با تمیز کردن منظم برس، علاوه بر رعایت بهداشت، عمر برس شما نیز افزایش پیدا کرده و مدت زمان بیشتری می‌ توانید از آن استفاده کنید.

هرچند وقت یک بار برس را تمیز کنیم؟

تمیز کردن برس مو بستگی به استفاده از برس و نوع محصولات مویی که استفاده می کنید دارد. به طور کلی پیشنهاد می شود برس مو را حداقل هر دو هفته یک بار تمیز کنید. اگر از روغن یا محصولات حالت‌ دهنده مو استفاده می‌ کنید، بهتر است دفعات شستشوی برس را افزایش دهید. همچنین اگر مو های شما چرب است یا مشکلاتی مانند شوره سر دارید، برس شما به شستشوی بیشتری دارد.

جمع بندی

در مطلب بالا تمام موارد را برای شستن برس مو و همچنین علت شستن آن را توضیح دادیم. رعایت نکات گفته شده برای داشتن موهایی سالم، درخشان و زیبا ضروری می‌ باشد. مطلب خشک کردن مو ها به روش صحیح و اصولی / معرفی بهترین روش به شما کمک می کند تا موهای سالم و‌ زیبا تری داشته باشید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا