خواندنی

سطح کتابهای امریکن انگلیش فایل

درباره سطح کتاب امریکن انگلیش فایل باید گفت که این مجموعه شامل منابع آموزش زبان انگلیسی است که برای دانش آموزان سطوح مبتدی تا پیشرفته طراحی شده است. این مجموعه بر اساس سطوح آموزشی Common European Framework of Reference for Languages (CEFR)  سازماندهی شده است.

بنابراین، اگر شما یک دانش‌آموز با سطح مبتدی، متوسط یا پیشرفته هستید، مجموعه کتاب “American English File” برای شما مناسب خواهد بود. این مجموعه شامل کتاب‌های دست‌آموز (Student Book)، کتاب کار (Workbook)، کتاب معلم (Teacher’s Book)  و منابع تمرین و تمرینات تکمیلی است.

هر کتاب در مجموعه “American English File” سه سطح (مبتدی، متوسط و پیشرفته) را پوشش می‌دهد. بنابراین، شما می‌توانید با انتخاب کتاب مطابق با سطح خود، از این مجموعه برای تقویت مهارت‌های شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن خود استفاده کنید.

 

در ادامه، سطح هر یک از کتاب های این مجموعه را برای شما آورده ایم:

  • سطح کتاب امریکن انگلیش فایل استارتر: Basic
  • سطح کتاب امریکن انگلیش فایل 1

کتاب American English file 1 شامل آموزش اواسط سطح A1 و همچنین در ادامه به آموزش سطح A2 میپردازد. (Elementary)

  • سطح کتاب امریکن انگلیش فایل 2: سطح این کتاب شامل آموزش اواسط سطح A2 و همچنین در ادامه به آموزش سطح B1 میپردازد. (Pre intermediate )
  • سطح کتاب امریکن انگلیش فایل 3: سطح این کتاب شامل آموزش ابتدای سطح B1 و همچنین در ادامه به آموزش سطح B2 میپردازد. (Intermediate)
  • سطح کتاب امریکن انگلیش فایل 4: سطح این کتاب به آموزش کامل سطح B2 میپردازد. این سطح در سطح بندی اروپا معادل نمره 6 آیلتس میباشد. (Upper intermediate)
  • سطح کتاب امریکن انگلیش فایل 5: سطح این کتاب به آموزش کامل سطح C1 میپردازد. این سطح در سطح بندی اروپا معادل نمره 7 تا 8 آیلتس میباشد. (Advanced)

سطح کتابهای امریکن انگلیش فایل

 

بعد از کتاب امریکن انگلیش فایل چه کتابی بخوانیم؟

سوال بسیاری از زبان آموزان این است که بعد از کتاب امریکن انگلیش فایل چه کتابی است؟ در پاسخ به این سوال می‌توان چندین مجموعه کتاب را معرفی کرد که هر کسی با توجه به سلیقه و شیوه آموزشی خود می‌تواند از هر کدام از آنها استفاده نماید. این مجموعه ها عبارتند از:

  • مجموعه کتاب‌های Viewpoint
  • مجموعه کتاب‌های passages
  • کتاب ‌ Ready For First

سطح کتابهای امریکن انگلیش فایل

تاپ ناچ یا امریکن انگلیش فایل؟

تاپ ناچ یا امریکن انگلیش فایل؟ مسئله این است. برخی از افرادی که قصد خرید کتاب آموزش زبان را دارند، بین خرید کتاب های تاپ ناچ و خرید کتاب امریکن انگلیش فایل مردد می‌شوند. هر یک از این مجموعه کتاب ها، دارای خصوصیاتی هستند که در ادامه هر یک از آنها را برای شما برخواهیم شمرد تا انتخاب را برای شما آسان تر کنیم.

مجموعه تاپ ناچ:

مجموعه کتاب تاپ ناچ توسط انتشارات پیرسون لانگمن در سال ۲۰۰۶ منتشر شده است  ، مجموعه تاپ ناچ از ۴ سطح که هر سطح دارای ۲ کتاب است تشکیل شده است تاپ ناچ زبان‌‌آموزان را از سطح A1  به B1 می‌رساند.

اگر در مکالمه و شنیدار ضعیف هستید و دنبال منبعی هستید که صرفا بر این دو مهارت تمرکز داشته باشد پیشنهاد ما به شما کتاب تاپ ناچ می‌باشد ، البته زبان‌‌آموزان با خواندن این مجموعه سایر مهارت‌های خود را نیز تقویت می‌کند.

یکی از ویژگی­‌های منحصر به فرد مجموعه تاپ ناچ که باعث محبوبیت آن بین زبان‌‌آموزان و مدرسان شده است ، بروزرسانی مطالب کتاب در بازه­های زمانی مشخص می­باشد همچنین درهر جلد تمریناتی ارائه شده است که زبان‌‌آموزان با انجام آن میزان یادگیری خود را می‌سنجند.

مجموعه امریکن انگلیش فایل:

مجموعه کتاب American English File اثر ( کریستینا لاتام کانیگ) و ( کلایو آکسندن) در ۶ سطح ارائه شده است .

این مجموعه نیز مانند کتاب تاپ ناچ بر تقویت مهارت مکالمه و شنیدار تمرکز کرده است با این حال مهارت­های نوشتن و خواندن نیز مورد توجه واقع شده است.

زبان‌‌آموزان در هر سطح ۳ کتاب را مطالعه می‌کنند.

ویژگی مشترک میان مجموعه تاپ ناچ و امریکن انگلیش ارائه کتاب کار و فایل صوتی همراه کتاب اصلی می باشد ، همچنین لهجه کتاب پیش رو نیز مانند کتاب تاپ ناچ آمریکایی می‌باشد.

یکی از ویژگی­های بارز مجموعه کتاب American English File که باعث منحصر به فرد بودن آن شده است ، آموزش حرفه ای قواعد ، ساختار لغات و تلفظ صحیح کلمات است.

مقایسه برخی از خصوصیات این دو مجموعه

مولف در کتاب تاپ ناچ مکالمات کاربردی را ارائه داده است که زبان آموز را تشویق می کند در مورد موضوعات مختلف صحبت کند همچنین فعالیت‌های گروهی باعث شهامت و اعتماد به نفس زبان آموز در مکالمه می‌شود.

هر چند مجموعه امریکن انگلیش نیز تمریناتی در راستای تقویت مهارت مکالمه ارائه داده است اما تاپ ناچ در این مسئله حرفه‌ای‌تر عمل کرده است.

شنیدار (Listening): دومین مهارتی که در مجموعه Top Notch  مورد توجه بوده تقویت مهارت شنیدار می‌باشد ، زبان‌‌آموزان می دانند که داشتن شنیدار قوی چقدر در زبان انگلیسی مهم است.

خواندن ( Reading ):American English File و Top Notch  در تقویت مهارت خواندن مانند یکدیگر عمل کرده‌اند، هر دو با ارائه مطالب از زبان‌آموز می­خواهند تا مفهوم آن را درک کنند.

نوشتن ( Writing ):هر چند مجموعه تاپ ناچ مهارت نوشتن را زیاد مورد توجه قرار نداده است با این حال تمریناتی را برای تقویت Writing ارائه داده است همچنین در بخش‌هایی از کتاب قسمتی به نام (Writing  Booster ) آمده است که به شما نحوه نگارش صحیح را آموزش می‌دهد.

واژگان ( Vocabulary): اولین چیزی که زبان‌‌آموزان در ابتدای مجموعه American English File با آن رو به رو می شوند واژگان جدید می‌باشد، تفاوت اصلی کتاب امریکن انگلیش با سایر منابع این است که زبان آموز ابتدا کلمات جدید را یاد می‌گیرد و سپس به سراغ خواندن متن­های مربوط به آن می‌رود.

Review and check: یکی از بخش‌های مهم کتاب American English File بخش پیش رو می‌باشد ، در این قسمت برای زبان‌‌آموزان فعالیت‌هایی با عنوان بازی و سرگرمی ارائه شده است که پرداختن به این تمرینات تاثیر بسزایی در افزایش روند یادگیری دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا