آشپزی

این نوشیدنی‌های خنک تابستانی را به روش کافی شاپی تهیه کنید

طرز تهیه نوشیدنی‌ های تابستانی به طور کلی با هم متفاوت است که در این مطلب از کارمادیو چند مورد از این بهترین و خوشمزه ترین آن ها را به همراه طرز تهیه را ذکر می‌ کنیم.

طرز تهیه 9 نوشیدنی خنک تابستانی به روش کافی شاپی

در زیر به معرفی چند مورد از شربت‌ های خنک تابستانی و طرز تهیه آنها می‌پردازیم.

طرز تهیه ۲۰ نوشیدنی خنک تابستانی به روش کافی شاپی

شربت لیموناد

لیموناد یک نوشیدنی معروف است که می‌ توانید هم در تابستان و هم در فصل‌های دیگر مانند زمستان از آن استفاده کنید معروف ‌ترین این نوع نوشیدنی لیموناد نعنایی است.

برای تهیه لیموناد به روش کافی شاپی، ابتدا یک قابلمه را روی شعله گاز قرار داده آب ولم در آن می‌ریزیم سپس شکر را به آن اضافه می‌کنیم و به هم می ‌زنیم تا حل شود.

پس از اینکه به غلظت مناسب رسید آن را از سر گاز بیرون کشیده و اجازه می‌ دهیم تا سرد شود سپس آن را داخل پارچ ریخته و یک لیوان آب سرد اضافه می‌ کنیم.

شربت لذیذ موهیتو

شربت لذیذ موهیتو

برای تهیه این شربت می توانید از انواع میوه مانند توت فرنگی، انبه، سیب و حتی موز استفاده کنید و از جمله خواص این نوشیدنی رفع عطش و گرمازدگی در روزهای داغ تابستانی است.

جهت تهیه شربت موهیتو خانگی با روش کافی شاپی، لیموهای پوست کنده و لیموی با پوست را از وسط  می ‌زنیم و هسته را از آن بیرون می‌ کشیم، سپس لیموها را در مخلوط کن ریخته و برگ‌ های پاک شده نعنا و دو قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه می‌ کنیم.

مخلوط کن را روشن کرده و اجازه می‌دهیم تا مواد با هم پوره و نرم شوند سپس تکه‌ های یخ را همراه با آب گازدار به مخلوط کن اضافه می‌ کنیم و دوباره مخلوط کن را روشن می‌ نماییم تا با هم ترکیب شوند.

دتاکس واتر

این نوشیدنی که به آن آب سم زدایی بدن نیز گفته می‌ شود این روزها طرفداران زیادی دارد سرشار از ویتامین‌ های مفید برای بدن شما می‌باشد.

نوشیدنی دتاکس واتر را بدون میکس کردن میوه تهیه می‌شود و دارای کالری پایینی است و یکی از نوشیدنی ‌هایی است که برای کاهش وزن بسیار مفید می‌باشد.

جهت تهیه دتاکس واتر خیار لیمو و نعنا ابتدا به مقدار ۸ لیوان آب داخل پارچ ریخته سپس یک عدد خیار متوسط یک عدد لیمو را برش داده و به همراه چند برگ نعنای تازه و به آن اضافه می‌کنیم و چند ساعت در یخچال نگه داشته تا خوب جا افتد و خنک شود.

شربت نارنج

شربت نارنج

این شربت از جمله خوشمزه ترین نوشیدنی ‌ها برای رفع تشنگی در ماه رمضان و رفع گرمازدگی در فصل تابستان است که به چند روش تهیه می‌ شود.

یکی از روش‌ های تهیه شربت نارنج از طریق جوشاندن است که در آن در یک قابلمه دو لیوان آب را جوشانده دو لیوا شکر به آن اضافه می ‌شود و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر می‌کنیم تا محلول آب و شکر غلیظی به دست آید.

در مرحله بعد پوست پرتقال رنده شده را به آن اضافه کرده و گاز را خاموش می‌کنیم و اجازه می‌ دهیم تا شربت سرد شود سپس آن را در ظرف مناسب گذاشته و در یخچال می‌ گذاریم.

اسموتی توت فرنگی

برای تهیه این نوشیدنی لازم است توت‌ها را شسته و قسمت سبز آن را جدا و از وسط برش دهید سپس موز را پوست گرفته و به صورت حلقه‌ای برش بزنید و همه را در یک کاسه گذاشته و به مدت دو ساعت در فریزر بگذارید و سپس آنها را در مخلوط کن ریخته و آسیاب کنید.

سپس به مخلوط موز و توت ماست شیر و کمی عسل اضافه کنید و دو دور دیگر با مخلوط کن به هم بزنید سپس مایع به دست آمده را در یخچال گذاشته تا سرد شود و استفاده کنید.

میلک شیک گیلاس

میلک شیک گیلاس

جهت تهیه شربت میلک شیک گیلاس که یک نوشیدنی تابستانی می‌ باشد باید همه مواد را از قبل در یخچال قرار دهیم.

جهت تهیه این شربت به روش اول و با کمک بستنی وانیلی شیر و سس شکلاتی و خامه به روش زیر عمل می‌کنیم.

پس از تمیز کردن گیلاس‌ها و جدا کردن چوب و شاخه  و شستشوی آنها، هسته را از آن جدا می‌کنیم و مقدار یک لیوان را جدا کرده سپس یک لیوان شیر و دو لیوان بستنی وانیلی را با هم  در مخلوط کن ریخته و  میکس می‌ کنیم.

سپس یک لیوان برداشته و کمی سس شکلاتی یا شکلات نوتلا را در آن ریخته و مخلوط به دست آمده از شیر و بستنی و آب گیلاس آماده شده به کمک خرد کن را نیز اضافه کرده و میل می‌ کنیم.

شربت گل محمدی

گل محمدی که دارای خواص بسیاری است و در تهیه دمنوش نیز استفاده می‌شود یکی از خوشمزه‌ترین و مفیدترین شربت‌ها را نیز می‌توان از آن تهیه کرد.

برای تهیه شربت گل محمدی از گلبرگ تازه و هم خشک این گل می‌ توان استفاده کرد برای تهیه این شربت از گل تازه ابتدا باید گل‌ها را از شاخه و برگ جدا و تمیز کرده سپس قسمت تلخ برگ گل را جدا کنید.

سپس در صورت امکان با استفاده از یک قابلمه لعابی آب را به جوش آورده و گلبرگ‌ های تمیز و تازه را به آن اضافه کنید و بگذارید تا رنگ بگیرد.

شربت گل پنیری

شربت گل پنیرک کهکشانی با گل پنیرک و یکی از خوشمزه‌ ترین نوشیدنی ‌های تابستانی هفت رنگ می‌ باشد که برای مهمانی‌ ها و مجالس نیز می‌توانید روی این شربت حساب کنید.

جهت تهیه شربت مجلسی گل پنیرک که به آن گل خطمی‌ هم می گویند ابتدا لازم است گل پنیرک را با یک دوم لیوان آب سرد خیس کنید.

۳۰ دقیقه صبر کنید تا یک عصاره رنگی و غلیظ ایجاد شود سپس شربت به دست آمده را از صافی رد کنید و پس از جدا کردن گل‌ های پنیرک این نوشیدنی خنک را در یخچال گذاشته و برای خود  مهمانانتان استفاده کنید.

شربت ریواس

شربت ریواس

شربت ریواس که سرشار از ویتامین بوده و یکی از خوشمزه‌ ترین شربت‌ های تابستانی می‌ باشد به خاطر رنگ جذابی که دارد می توانید آن را برای مهمانی‌ ها نیز استفاده کنید.

برای تهیه شربت ریواس یک کیلو ریواس یک کیلو شکر آبلیموی تازه به مقدار کافی از ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری لازم دارید.

در مرحله اول برای تهیه این شربت ریواس‌ها را پاک و پوست آنها را جدا می‌ کنیم سپس مغز سفید آنها را خرد کرده و داخل قابلمه می‌ ریزیم سپس مقداری آب به آن اضافه کرده و روی گاز گذاشته تا با شعله ملایم بپزد.

در هنگام پخت ریواس که معمولاً ۲۰ دقیقه طول می‌کشد باید کف روی آن را با قاشق جدا کنیم تا شربت شفاف شود در مرحله بعد گاز را خاموش می‌کنیم و ماده به دست آمده را از صافی می‌ گذاریم و عصاره آن را جدا می‌ کنیم.

سپس برای بار دوم آن را روی شعله گذاشته و و شکر را به آن اضافه نموده سپس ام به هم می‌ زنیم تا شکر در آن حل گردد در مرحله بعد آب لیموی تازه را به آن اضافه کرده و کمی صبر می‌ کنیم تا به غلظت مناسب برسد و از روی شعله برداشته و پس از اینکه دمای آن پایین آمد شربت را در یخچال گذاشته تا سرد شود و برای خود و مهمانان مصرف می‌کنیم.

 

 

منبع: کارمادیو

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا