خواندنی

بهترین روش لیفت صورت چیست؟

هدف از لیفت صورت بهبود ظاهر کلی صورت با کاهش افتادگی پوست، چین و چروک و سایر علائم پیری پوست است. روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی برای لیفت صورت وجود دارد. پزشک متخصص پوست و مو با توجه به اهداف شما، آناتومی صورت، میزان چین‌ و چروک پوست، سن و فاکتورهای پزشکی بهترین روش را به شما پیشنهاد خواهد کرد. مطالعه این مقاله شما را با مهم‌ترین راه‌های لیفتینگ صورت آشنا می‌کند.

بهترین روش لیفت صورت بدون جراحی چیست؟

در نگاه اول جوانسازی پوست، صرفا جنبه زیبایی دارد. اما باید بدانید این تکنیک به افزایش اعتماد به نفس موثر است و کمک می‌کند تصویر بهتری از خود به دیگران نشان دهید. اگر در این زمینه احساس ترس و تردید دارید شاید بهتر باشد قبل از هر چیز با دکتر روانپزشک تهران مشورت داشته باشید. مشاوره با آنها شما را از لحاظ روحی آماده خواهد کرد. پس از آن با توجه به نیاز خود از یکی از روش‌های لیفت صورت استفاده کنید.

از رایج‌ترین روش‌های لیفتینگ صورت بدون جراحی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روش لیفت صورت با نخ

این تکنیک یکی از روش‌های کم‌تهاجمی برای زیبایی و جوانسازی پوست است که می‌توانید از آن برای لیفت و سفت کردن پوست ناحیه صورت و گردن استفاده کنید. برای انجام آن نیازی به بیهوشی ندارید اما برخی پزشکان از بی‌حس‌کننده‌های موضعی استفاده می‌کنند تا شدت درد به حداقل برسد. در اکثر موارد، لیفت با نخ فقط به برش‌های کوچک و محتاطانه در نقاط ورودی نیاز دارد. این برش‌ها معمولاً در خط مو یا چین‌های طبیعی پوست پنهان می‌شوند.

متخصص پوست و مو از نخ‌های مختلفی استفاده می‌کند؛ برخی از آن‌ها قابل جذب و برخی دیگر غیرقابل جذب هستند. پزشک با استفاده از یک سوزن نازک، نخ‌ها را وارد بافت زیر جلدی می‌کند. نخ‌ها دارای مخروط‌ها یا خارهای ریزی هستند، این خارها به تثبیت نخ‌ها در محل مورد نظر کمک می‌‌کنند. پزشک با تنظیم کشش نخ‌ها، پوست را به آرامی بلند و سفت می‌کند، به این ترتیب پوست کشیده می‌شود و جوان به‌نظر می‌رسد. ممکن است پس از لیفتینگ صورت با نخ کمی در محل برش‌ها احساس درد، ناراحتی و حتی کبودی داشته باشید. این عوارض کوتاه‌مدت هستند.

نتایج این تکنیک بلافاصله پس از اجرا، قابل مشاهده است. مدت زمان ماندگاری آن به فاکتورهایی مانند نوع نخ بستگی دارد و می‌تواند بین چند ماه تا یک سال و حتی بیشتر باقی بماند.

بهترین روش لیفت صورت چیست؟

لیفت صورت با بوتاکس

پزشکان متخصص پوست و مو تزریق بوتاکس را برای کاهش موقتی چین و چروک و خطوط ریز، به ویژه در مناطقی از صورت که فعالیت ماهیچه‌ای به ایجاد این خطوط کمک می‌کند، به شما پیشنهاد خواهند کرد. در این تکنیک جوانسازی پوست نیز خبری از جراحی‌های تهاجمی نیست. شما می‌توانید از این روش برای از بین بردن چین و چروک‌های پنجه کلاغی (خطوط اطراف چشم)، خطوط اخم بین ابروها، خطوط پیشانی و خط خنده استفاده کنید. در طی آن به بیهوشی نیاز ندارید، با این حال ممکن است پزشک از بی‌حسی‌های موضعی استفاده کند. متخصص پوست و مو از یک سوزن ظریف برای تزریق مقادیر کمی بوتاکس به عضلات مورد نظر استفاده می‌کند. بوتاکس با فلج کردن یا شل کردن موقت عضلات، چین و چروک‌ها و خطوط ناشی از انقباضات عضلانی را صاف خواهد کرد.

مدت زمان تزریق بوتاکس برای جوانسازی و لیفت پوست صورت سریع است و فقط چند دقیقه طول می‌کشد. پس از آن احتمالا در محل تزریق با علائمی مانند قرمزی یا تورم خفیف مواجه می‌شوید. این علائم موقتی هستند و در کوتاه‌ترین زمان از بین می‌روند.

نتایج بوتاکس فوری نیست، اما در عرض چند روز تا یک هفته پس از عمل متوجه آن خواهید شد. اثرات تزریق بوتاکس موقتی است و معمولاً حدود سه تا ۶ ماه طول می‌کشد. برای حفظ نتایج، باید درمان را به صورت دوره‌ای تکرار کنید.

بهترین روش لیفت صورت چیست؟

لیفت صورت با لیزر

لیفت صورت با لیزر یکی از روش‌های غیرجراحی برای بهبود ظاهر پوست صورت، کاهش علائم پیری مانند چروک‌ها و لطافت پوست است. در این روش پزشک با توجه به نیازهای خاص شما نوع مناسب لیزر را انتخاب می‌کند. لیزرهای رایجی که برای جوانسازی پوست استفاده می شوند شامل لیزرهای CO2 و لیزرهای فرکشنال هستند. انتخاب لیزر به فاکتورهایی مانند میزان پیری پوست، اهداف و انتظارات متقاضی بستگی دارد. این روش معمولاً تحت بی‌حسی موضعی یا کرم‌های بی‌حس‌کننده موضعی انجام می‌شود تا هر گونه ناراحتی یا درد در طول درمان به حداقل برسد.

دستگاه لیزر پرتوهای متمرکزی از نور را روی پوست ساطع می‌کند که توانایی نفوذ به سطح آن را دارند. به این ترتیب سلول‌های آسیب‌دیده پوست از بین می‌روند و کلاژن‌سازی تحریک می‌شود. کلاژن پروتئینی که به سفت و جوان ماندن پوست کمک می‌کند. پس از عمل، ممکن است کمی قرمزی، تورم و ناراحتی خفیف را تجربه کنید. این عوارض جانبی معمولاً کوتاه مدت هستند.

نتایج فوری لیفت پوست صورت با لیزر ممکن است چشمگیر نباشد، اما در هفته‌ها و ماه‌های بعد، با افزایش تولید کلاژن و بهبود پوست، متوجه بهبود بافت، رنگ و سفت شدن پوست خواهید شد. نتایج نهایی با توجه به نوع لیزر مورد استفاده و ویژگی‌های پوست شما متفاوت است.

لیفت صورت با جراحی چگونه است؟

این تکنیک یک راه‌حل تهاجمی و البته دائمی‌تر در مقایسه با روش‌های غیر جراحی مانند بوتاکس یا لیزر برای جوانسازی پوست است. لیفت صورت با جراحی شامل چندین مرحله است و چگونگی انجام آن با توجه به نیازهای متقاضی می‌تواند متفاوت باشد. قبل از هر چیزی شما به مشاوره با جراح پلاستیک نیاز دارید. در طی آن در مورد نیازها، چالش‌ها، نگرانی‌ها، کیفیت پوست و سلامت عمومی شما صحبت می‌شود. پزشک تصمیم می‌گیرد که آیا شما کاندیدای مناسبی برای لیفت صورت با جراحی هستید یا خیر. نوع بیهوشی با توجه به وسعت عمل می‌تواند موضعی یا عمومی باشد.جراح با استفاده از برش در مناطقی مانند اطراف گوش‌ها و خط مو، سعی در جا‌به‌جایی بافت‌ها خواهد کرد. در واقع هدف این است تا با تغییر موقعیت بافت‌ها، افتادگی پوست جبران شود. ماندگاری نتایج از بیماری به بیمار دیگر متفاوت است؛ اما، به طور کلی، اثرات آن تا چندین سال باقی می‌ماند.

لیفت صورت با جراحی بهتر است یا بدون جراحی؟

انتخاب تکنیک لیفت صورت به عوامل مختلفی مانند نیاز، اهداف شما، وضعیت پوست و بافت صورت بستگی دارد. اگر در این زمینه به مشاوره پزشکی نیاز دارید می‌توانید از طریق خدمات آنلاین سلامت سوالات خود را از پزشکان پوست و مو بپرسید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا