خواندنی

مزایا و معایب شامپو خشک؛ شامپویی بدون نیاز به آبکشی

فرض کنید به صورت ناگهانی به یک مهمانی یاجلسه کاری دعوت شده‌اید و یا در سفری هستید که آب در دسترستان نیست و امکان شستشوی موهایتان را ندارید. در این مواقع شامپو خشک به کمک شما می‌ آید. هنگامی که موهای شما کثیف شده باشند، حجم خود را از دست می‌ دهند و ظاهری براق و چرب می گیرد. شامپو خشک محصولی است که با جذب چربی ها، حجم طبیعی به موهای شما می دهد. در این مطلب از کارمادیو به معرفی آن و کاربرد های استفاده و عوارض استفاده از شامپو خشک خواهیم پرداخت. ما را همراهی کنید.

شامپو خشک چیست؟

شامپو خشک یک محصول آرایشی است که به صورت پودر یا اسپری یافت می‌ شود و بدون نیاز به شستشو و آبکشی مو ها را تمیز می‌ کند. شامپو خشک اغلب مواد جاذب چربی مانند تالک یا نشاسته دارد که چربی زیاد را کاهش می دهد.

این شامپو در مواقع اضطراری یا در شرایطی که امکان شستن مو ها با آب امکان پذیر نیست، به کار می‌ رود. این شامپو در واقع با جذب چربی و آلودگی، به مو ها حجم و تازگی می‌ دهد و یک راهکار سریع برای حجم دهی و تازگی ظاهری مو ها است.

مزایای شامپو خشک

حفظ رطوبت مو

با اینکه استفاده مداوم از شامپوی معمولی باعث از بین رفتن رطوبت مو می شود اما شامپو خشک رطوبت مو را حفظ کرده و مانع از بین رفتن آن می شود. حتی برخی از شامپو های خشک حاوی مواد مرطوب ‌کننده مثل آلوئه ورا یا ویتامین E هستند که در حفظ رطوبت مو ها بهتر عمل می کنند.

تثبیت رنگ مو

اگر نگران کم رنگ شدن یا از بین رفتن رنگ موهایتان هستید، باید بگوییم شامپو خشک برای شما ساخته شده تا دیگر این نگرانی را نداشته باشید. حفظ رنگ مو برای مدت طولانی از ویژگی های شامپو خشک است و می توانید بدون نگرانی از آن استفاده کنید.

رفع بوی بد مو

هنگامی که موی سر چرب و کثیف باشد، بوی بدی به خود میگیرد. شامپو های خشک با جذب چربی و تازه ‌سازی ظاهر مو، بوی بد آن را نیز جذب کرده و از بین می برند و شما بدون شستشو می توانید مشکل بوی بد موهایتان را حل کنید.

صرفه جویی در وقت

شامپو های خشک می‌ توانند در صرفه جویی زمان بسیار موثر باشند. در سفر هایی که زمان یا امکان استفاده از آب برای شستشو موها محدود است. شامپو های خشک گزینه‌ مناسبی هستند. در وضعیت های اضطراری نیز که برای شستشوی مو ها با آب زمان ندارید، شامپو های خشک به عنوان یک راهکار سریع به شما کمک می کنند.

آیا استفاده از شامپو خشک عوارض دارد؟

آیا استفاده از شامپو خشک عوارض دارد

شامپو خشک نیز مانند هر محصول دیگری علاوه بر فواید و کاربرد هایش، عوارضی هم دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

خشکی و شکنندگی مو

استفاده افراطی از شامپو های خشک ممکن است باعث خشک و شکننده شدن مو ها شود. استفاده مداوم از شامپو خشک باعث جذب آلودگی و چربی مو ها می شود و همین موضوع منجر به شکنندگی و خشکی مو خواهد شد.

بروز جوش و آکنه

استفاده از شامپو خشک در بلند مدت باعث تجمع و رسوب آلودگی و کثیفی در پوست سر می شود. در نتیجه جوش و آکنه در کف سر به وجود می آید. این جوش و آکنه‌ ها ممکن است به مرور به زخم تبدیل شوند و جلوی رشد مو ها را بگیرند و به فولیکول مو آسیب برسانند.

ریزش مو

استفاده بیش از حد از شامپو ها می تواند خطر ریزش مو را در پی داشته باشد. استفاده مداوم از این مدل شامپو می‌ تواند منجر به خشکی مو و آسیب‌ پذیری بیش از حد آنها شود که در نتیجه ریزش مو افزایش می یابد. برخی افراد نیز ممکن است به مواد خاصی که در شامپو های خشک استفاده می‌ شود، حساسیت داشته باشند و این مواد باعث تحریک پوست سر و افزایش ریزش مو شوند.

ایجاد شوره سر

استفاده مداوم از شامپو های خشک می تواند باعث کاهش شوره سر شود. استفاده از شامپو خشک با خشک شدن مو و از بین بردن چربی ها در دراز مدت به افزایش شوره سر منجر خواهد شد.

طرز استفاده از شامپو خشک

طرز استفاده از شامپو خشک

هیچ سنجاق سر و کش مویی نباید روی مو هایتان باشد. سعی کنید گره مو هایتان را نیز باز کرده و آن ها را مرتب کنید. شامپو خشک را از فاصله پانزده تا بیست سانتی متری روی موهایتان اسپری کنید. موهایتان را برس یا شانه بکشید و یا با انگشتانتان ماساژ دهید. در نهایت با باد سشوار یا جریان هوای آزاد، حجم بهتر و زیباتری به موهایتان بدهید.

تاثیر آن روی موی فر

در صورتی که مو های فر دارید و از این شامپو ها استفاده کنید، پس از استفاده نباید موهایتان را برس بکشید چرا که باعث وز شدن و شلخته به نظر رسیدن آن ها می شود.

موارد منع مصرف

اگرچه بسیاری از افراد شامپو خشک را مورد استفاده قرار می‌ دهند اما برخی باید در مصرف آن احتیاط کنند. موارد منع مصرف شامپو خشک ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1- افرادی که به مواد موجود در شامپو خشک حساسیت یا آلرژی دارند، باید از استفاده از آن ها خودداری کنند.

2- استفاده از شامپو های خشک ممکن است برای افرادی با مو های خشک مناسب نباشد. زیرا این محصولات ممکن است خشکی مو ها را افزایش دهند و باعث ایجاد شوره و پوسته سر شوند.

3- شامپو خشک معمولاً برای استفاده در سنین کم مناسب نیست و بهتر است برای کودکان از شامپو های مخصوص استفاده کنید.

دقت داشته باشید که شامپو خشک هیچ تاثیری روی تمیز شدن موی شما نخواهد داشت و صرفا تازگی و حجم ظاهری به آن می دهد. پس استفاده بیش از حد از آن می تواند آسیب جدی به مو و پوست سر شما وارد کند. سعی کنید فقط در مواقع اضطراری از شامپو خشک استفاده کنید.

جمع بندی

در مطلب بالا شامپو خشک را معرفی کردیم و مزایا و معایب استفاده از آن را گفتیم. از همراهی شما سپاسگزاریم. در ادامه پیشنهاد می کنیم مقاله 7 فایده عالی ریختن نمک در شامپو برای مو / کدام نمک بهتر است؟ را نیز از دست ندهید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا