خواندنی

طرز استفاده از عطر مو + مزایا و مضرات آن

عطر مو محصولی تقریبا جدید در صنعت زیبایی مو است. استفاده از عطر مو نه تنها به خوشایندی به مو می‌ بخشد بلکه مو را تغذیه کرده و تاثیر مثبت روی آن دارد.

با انتخاب عطر موی مناسب و اورجینال می‌ توانید از این محصول کاربردی نهایت استفاده را ببرید. در این مقاله کارمادیو شما را با خصوصیات جامع عطر مو آشنا خواهیم کرد.

مزایای استفاده از عطر مو

1. رایحه خوب

معمولا رایحه شامپو پس از مدت کوتاهی از بین می رود. استفاده از عطر مو به شما این امکان را می‌ دهد تا با کمترین آسیب، موهایی خوشبو داشته باشید. رایحه خوب موهای شما حس خوبی را برای خودتان و دیگران ایجاد می‌ کند.

معمولا مو ها به دلیل حجم زیاد و روی هم بودن (مخصوصا اگر مو بلند و پرپشت باشد) بیشتر امکان ایجاد بوی ناخوشایند وجود دارد و چون یکی از قسمت های گرم بدن است، بو را بیشتر پخش می کند. پس خیلی بهتر است که با عطر مو این مشکل را حل کنید تا رایحه آن به خوبی پخش شده و احساس خوبی ایجاد کند.

2. آبرسانی مو

عطر مو نسبت به دیگر عطر ها الکل کمتری دارد. به همین دلیل عطر مو باعث آبرسانی مو ها شده و آن ها را تغذیه می کند. درنتیجه از دهیدراته شدن و وز شدن مو جلوگیری می کند و باعث شانه پذیری بیشتر مو خواهد شد.

3. تغذیه مو

عطر مو دارای انواع ویتامین و مواد مغذی مخصوص مو می باشد و با تغذیه فولیکول مو از ریزش آن جلوگیری می کند.

4. تمیز نگه داشتن مو

عطر مو علاوه بر رایحه خوب به تمیزی مو ها نیز کمک می‌ کند. فرمولاسیون عطر مو چربی موها را کنترل کرده و استفاده از عطر مو بر خلاف بسیاری از محصولات مو، باعث چرب شدن و کثیف شدن آن ها نمی شود. عطر مو در کنار رایحه خوب، طراوت و درخشندگی خاصی به مو ها می بخشد.

5. محافظت از مو

برخی از عطر مو ها فرمولاسیون خاصی دارند و از موهای شما در برابر اشعه مضر خورشید، آلودگی ها و همچنین حرارت ناشی از سشوار، اتو و دیگر وسایل حرارتی مو محافظت می کند.

عطر مو با سایر عطر ها چه تفاوتی دارد؟

عطر مو و عطر های معمولی در ترکیبات و طرز استفاده تفاوت هایی دارند. عطر های مو به دلیل نداشتن الکل و داشتن مواد مرطوب‌ کننده مانند گلیسیرین یا روغن‌ های خاص به نرمی و لطافت مو کمک می‌ کنند. در عطر مو به جای الکل از آب استفاده می شود و به همین دلیل مو ها به خوبی آبرسانی و هیدراته می شوند.

طرز استفاده از عطر مو

طرز استفاده از عطر مو

مو های تمیز باعث می شود تا عطر مو بهتر جذب شود. پس بهتر است عطر مو را بعد از حمام استفاده کنید. مو هایتان را به خوبی با شامپو بشویید. پس از خشک کردن با سشوار و دادن حالت مناسب به موهایتان عطر مو را اسپری کنید. عطر مو را از فاصله حداقل ۱۵ الی ۲۰ سانتی متری به مو ها اسپری کنید.

بهتر است عطر مو را از بالا اسپری کنید و سپس مو هایتان را با دست ماساژ دهید تا عطر مو بهتر روی آن ها بنشیند. استفاده از عطر مو روی مو های نم دار نیز باعث جذب بهتر عطر و ماندگاری بیشتر آن خواهد شد.

آیا استفاده از عطر مو باعث خشکی مو ها می شود؟

با اینکه عطر های معمولی بخاطر وجود الکل، به خشکی مو ها منجر می شود اما عطر مو نه تنها مو ها را خشک نمی کند و ضرری ندارد بلکه فواید بسیاری نیز برای مو ها دارد و در صورتی که عطر مو را از منبع معتبری تهیه کرده باشید، از خشکی و وز شدن کو جلوگیری کرده و آن ها را به خوبی آبرسانی می کند.

نکات استفاده از عطر مو

۱ از اصل بودن عطر مو مطمئن باشید و آن را از منابع معتبر تهیه کنید. استفاده از عطر موی تقلبی نه تنها برای موی شما مفید نیست بلکه به آن ها آسیب خواهد رساند.

۲ عطر مو را برای بدن نیز می توانید استفاده کنید. تنها موردی که باید در نظر داشته باشید این است که به دلیل وجود آب به جای الکل، ماندگاری عطر مو روی بدن نسبت به سایر عطر ها کمتر خواهد بود اما ضرری ندارد و می توانید استفاده کنید.

عطر مو چیست؟

عطر مو چیست؟

عطر مو یا میست مو یک نوع عطر مخصوص است که برای استفاده روی مو ها طراحی شده است. این نوع عطر علاوه بر ایجاد رایحه خوب بر روی مو ها، حاوی مواد مرطوب‌ کننده ای است که باعث نرمی و لطافت آن ها می شود.

عطر مو معمولاً در اسپری یا بطری‌های دیگر به شکل مایع ارائه می‌ شود. استفاده از عطر مو یک گزینه جدید و جذاب در روتین مراقبتی مو می‌ باشد که با رایحه های خاص روی مو ها باعث ایجاد حس خوب برای شما و اطرافیانتان می شود.

جمع بندی

در مطلب بالا به تمام نکاتی که درمورد عطر مو لازم است بدانید اشاره کردیم. اگر شما هم علاقه به داشتن مو های خوشبو و در عین حال سالم دارید، پیشنهاد می کنیم از این محصول استفاده کنید. مقاله در مورد رنگ موهای فانتزی چه می دانید؟ / ماندگاری رنگ موی فانتزی نیز می تواند برایتان مفید باشد.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا