مد و استایل

درمورد رنگ موهای فانتزی چه می دانید؟ / ماندگاری رنگ موی فانتزی

رنگ کردن مو، یکی از کارهایی است که در بین خانم‌ ها و حتی آقایان محبوبیت خاصی دارد و برای ایجاد تنوع انجام می‌ دهیم. اما گاهی ممکن است بخواهیم از رنگ‌ های جیغ‌ تر و متفاوت‌ تری که ما را خاص‌ تر نشان می دهد، استفاده کنیم. گروهی از رنگ‌ ها مانند قرمز، صورتی، بنفش، آبی، سبز و… که غیر معمول‌ تر هستند را با نام رنگ موی فانتزی می‌ شناسیم.

اگر شما هم قصد انجام این کار را دارید نیاز به اطلاعاتی درباره این گروه رنگ‌ ها و مراقبت‌ های بعد از آن دارید. در این مقاله از کارمادیو تمام این موارد را به شما خواهیم گفت. پس با ما همراه باشید.

رنگ موی فانتزی چیست؟

برخی از رنگ موها که به رنگ موی واقعی شبیه نیست و مصنوعی هستند رنگ موی فانتزی نامیده می‌شوند. منظور از مصنوعی بودن این است که برای مثال شما کسی را پیدا نخواهید کرد که به طور طبیعی موهای سبز یا صورتی یا آبی داشته باشد. این رنگ‌ها به طور مصنوعی ایجاد می‌ شوند. رنگ موی فانتزی موقت است و ماندگاری کمی دارد. این گروه از رنگ ها طرفداران زیادی ندارد چرا که به ندرت توسط افراد انتخاب می‌ شوند.

رنگ موهای فانتزی

رنگ موی فانتزی روی موی دکلره یا طبیعی؟

این رنگ‌ ها باید روی موهای دکلره شده یا بی‌ رنگ گذاشته شوند. یعنی موی شما باید به پایه مورد نیاز رسیده باشد. رنگ موی فانتزی روی موی طبیعی و تیره نتیجه ای نخواهد داد. در صورت استفاده از رنگ فانتزی روی موی طبیعی و بدون دکلره با تکرار زیاد، موهایتان تغییر رنگ خواهد داد اما در پایان به رنگ مد نظر خود نخواهید رسید. حتی اگر موهای دکلره شده دارید، در صورتی که موهایتان به پایه بالا (سفید) رسیده باشد، نتیجه مطلوب را خواهید گرفت و دقیقاً همان رنگ روی موهای شما پیاده می‌ شود.

اما اگر موی شما تناژ زرد، نارنجی و یا قهوه ای داشته باشد، ترکیب رنگی که می‌ خواهید به دست نمی‌ آید.

مثلاً اگر پایه موهای شما ۱۰ باشد و به سفیدی رسیده باشد می‌ توانید رنگ موی آبی را به راحتی پیاده کنید. اما اگر موهایتان تناژ زرد دارد، ترکیب رنگ آبی با موهایتان به رنگ سبز تبدیل می‌ شود.

رنگ موهای فانتزی

ماندگاری رنگ موی فانتزی

این رنگ موها برای کسانی که دنبال تنوع کوتاه مدت می‌ گردند، انتخاب خوبی است. چون ماندگاری زیادی ندارند و پس از چند بار شست و شو به مرور پاک می‌ شوند. رنگ موی فانتزی به طور معمول بعد از ۵ -۶ بار شست و شو از بین می‌ رود. البته این موضوع بستگی به جنس موها، برند رنگی که از آن استفاده می‌کنید و نحوه شست و شو نیز دارد.

با هر بار شست و شو رنگ مو کم رنگ تر می‌ شود تا جایی که تغییر رنگ می‌ دهد و دیگر مانند رنگ فانتزی اولیه نیست. مثلاً اگر موهایتان را بنفش رنگ کرده باشید، به مرور و با گذشت زمان به رنگ صورتی کمرنگ تبدیل می شود تا جایی که دیگر رد پایی از رنگ بنفش دیده نمی شود و تنها سایه ای از صورتی کم رنگ باقی می ماند.

راهکار هایی برای افزایش ماندگاری رنگ مو

  • موهایتان را از پایین و به آرامی برس و یا شانه بکشید تا گره‌های مویتان به آرامی باز شود.
  • موهایتان را با آب داغ نشوید و سعی کنید هنگام حمام کردن از آب ولرم استفاده کنید.
  • موهای شما پس از رنگ و دکلره شدن، دهیدراته می‌ شود و نیاز به مراقبت و آبرسانی دارد. پس حتما از آبرسان‌ ها و ماسک‌ های موی داخل حمام یا بیرون حمام و همچنین از روغن های طبیعی مناسب مو استفاده کنید.
  • اگر فاصله بین حمام‌ هایتان کوتاه است، لازم نیست هر بار از شامپو استفاده کنید و می‌ توانید به جای آن فقط از نرم کننده و ماسک مو و یا شامپوی مخصوص موهای رنگ شده که رنگ مو را تثبیت می‌ کند استفاده کنید.
  • در مدتی که موهای خود را رنگ فانتزی کرده‌اید از وسایل حرارتی مانند سشوار، اتو مو و بابلیس کمتر استفاده کنید تا موهایتان آسیب کمتری ببیند.
  • موهای خود را زیاد در معرض نور خورشید قرار ندهید.
  • به صورت مرتب از ماسک‌های طبیعی که حاوی روغن آرگان، روغن نارگیل، آووکادو و یا ژل آلوورا هستند برای تقویت مو استفاده کنید.

بعد از مدتی که موهایتان را رنگ کردید و موهایتان کمی رشد کرد، از پایین آنها مقداری کوتاه کنید تا دچار موخوره نشوید.

رنگ موهای فانتزی

انتخاب رنگ موی مناسب

شما برای تغییر از هر رنگی می توانید استفاده کنید و محدودیت خاصی در زمینه تعیین رنگ مو ندارید اما برای این که رضایت بیشتری از این کار داشته باشید بهتر است فاکتور هایی را در نظر بگیرید. هنگام انتخاب رنگ مو، توجه به تناژ پوست به شما کمک می کند تا رنگ مناسبی انتخاب کنید.

اگر پوست روشنی دارید رنگ موی صورتی، هلویی و رنگ‌ های گرم و حتی ترکیب رنگ‌های خنک با گرم، انتخاب مناسبی برای شما است. اما اگر تناژ پوست شما تیره تر است یا فردی گندمگون هستید، می توانید از رنگ‌های تیره مانند بنفش یا قرمز استفاده کنید. رنگ چشم را فراموش نکنید. اگر چشمان قهوه‌ای یا مشکی دارید، از رنگ‌ هایی با تناژ قرمز استفاده کنید و اگر رنگ چشمان شما روشن است، رنگ‌ های روشن برای شما مناسب‌ تر است.

بعضی رنگ‌ ها نیز وابسته به فصل می‌ باشند. مثلاً رنگ‌ موهای پاستلی مانند صورتی، سبز و … در تابستان و بهار، طرفداران بیشتری دارند و بیشتر استفاده می‌ شوند اما در فصل‌های پاییز و زمستان معمولا رنگ های تیره تر انتخاب می شوند.

در نظر داشته باشید که برای ایجاد تنوع حتماً لازم نیست موهایتان را به طور کامل رنگ کنید. برای مثال می توانید بخشی از موها را رنگ فانتزی کنید و بخشی دیگر را به رنگ طبیعی خود نگه دارید. مثلاً انتهای مو یا ریشه مو و یا چتری‌ های خود را فقط رنگ کنید. این مدل‌ رنگ کردن، شما را خاص‌ تر نشان می دهد.

جمع بندی

در این مقاله کارمادیو همه چیز را در مورد رنگ مو های فانتزی؛ از نحوه انتخاب رنگ فانتزی تا نحوه نگهداری از موهای رنگ شده و افزایش مدت ماندگاری آن گفتیم. اشاره کردیم که رنگ کردن مو، احتمال وجود موخوره را زیاد می کند. پس  می توانید مقاله موخوره چیست و علت های ایجاد آن؟ را بخوانید تا از به وجود آمدنش پیشگیری و یا درصورت دچار شدن، آن را درمان کنید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا