خواندنی

با تاریخچه حراج جمعه سیاه یا بلک فرایدی و روش‌های خرید موفق در این روز بیشتر آشنا شوید

اسم بلک فرایدی که می‌آید همه به یاد صف‌های خرید طولانی، نبردهای تن‌به‌تن برای رسیدن به کالاهای تخفیفی و قیمت‌های شگفت‌انگیز می‌افتند! اصلاً جمعه سیاه یعنی جنون خرید. Black Friday با حضور بیش‌ازپیش رسانه‌ها و معرفی برندهای جدید به مردم، اهمیت روزافزونی پیدا کرده است. مدت‌هاست این سنت امریکایی پا به تمام کشورهای دنیا گذاشته و گروه بزرگی از مردم با آن همراه می‌شوند.

حالا دیگر هرساله تمام کسب‌وکارهای خدماتی و فروشگاه‌ها، از فروشگاه آرایشی گرفته تا حتی ارائه‌دهندگان خدمات آموزشی، منتظر این روز هستند تا با ارائه تخفیف‌های جذاب، مشتریان بیشتری را به خود جذب کنند. فرقی نمی‌کنید که می‌خواهید یک توپ فوتبال بخرید یا یک تلویزیون، پیشنهاد ما این است که تا جمعه سیاه صبر کنید. اما این روز از چه زمانی به بلک فرایدی معروف شد؟ حراج‌های این روز را چگونه دنبال کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا رازهای یک خرید موفق را مرور کنیم.

تاریخچه بلک فرایدی

حتماً بارها این سؤال برایتان پیش‌آمده است که بلک فرایدی چه روزی است؟ حقیقتش وقتی به سراغ بررسی تاریخچه این روز می‌روید با اتفاقات شیرینی مواجه نمی‌شوید! معروف‌ترین رخدادی که باعث شد تا جمعه سیاه توی تقویم میلادی جا خوش کند، رکود بازار طلاست. ماجرا از آنجایی شروع که در روز ۲۴ سپتامبر ۱۸۶۹ دو دلال زیرک به نام‌های جی گولد و جیمز فیسک، نبض بازار را در دست گرفتند. آن‌ها با خرید و فروش‌های کلان باعث ایجاد موجی شدند که نتیجه‌اش سقوط ارزش بازار طلا تا ۲۰ درصد و ضرر ۵۰ درصدی سهام بود! به همین راحتی توانستند ثروت کلانی به جیب بزنند و از طرفی کیسه خیلی از افراد خالی شد. همین اتفاق کافی بود تا لکه‌ی سیاهی روی پیشانی ۲۴ سپتامبر باقی بماند!

با تاریخچه حراج جمعه سیاه یا بلک فرایدی و روش‌های خرید موفق در این روز بیشتر آشنا شوید

از این داستان که عبور کنیم می‌رسیم به جمعه سیاه فیلادلفیا در سال ۱۹۶۰! این روز شهر میزبان تماشاگران فوتبال بود که به گشت‌وگذار خرید مشغول بودند. ازدحام جمعیت و هرج‌ومرج در حاشیه شهر آن‌قدر زیاد بود که پلیس از آن به‌عنوان یکی از شلوغ‌ترین روزهای کاری‌اش یاد می‌کند. روزی که پر بود از سرقت، کتک‌کاری و دردسر!

جالب است در آخر به نکته دیگری اشاره کنیم. طبق یک سنت دیرین در حسابداری، معمولاً سود را با رنگ مشکی و ضرر را رنگ قرمز نشان می‌دهند. یک احتمال برای نام‌گذاری این روز همین است! چرا که بلاک فرایدی فرصت بی‌نظیری برای خریداران و فروشندگان است تا به جبران یک‌سال گذشته خود، خرید کنند یا خدمات و محصول بفروشند.

داستان هرچه که باشد، حالا ما در سال ۲۰۲۳ فرصتی عالی برای خریدی ارزان داریم!

چطور در بلک فرایدی خریدی موفق داشته باشیم؟

خوشبختانه از آن روزهایی که مسافران ترکیه برای این روز به این کشور سفر می‌کردند، زمان زیادی گذشته است. حالا فروشگاه‌های آنلاین ایرانی با ارائه بهترین محصولات از عالی‌ترین برندهای روز دنیا نیاز شما را رفع می‌کنند. در بلک فرایدی معمولاً قیمت‌ها از ۲۰ تا ۸۰ درصد شکسته می‌شود! این یک شانس بزرگ است تا هر چیزی که را یک‌سال گذشته در ویش لیستتان با حسرت نگاه‌داشته‌اید، خریداری کنید.

با تاریخچه حراج جمعه سیاه یا بلک فرایدی و روش‌های خرید موفق در این روز بیشتر آشنا شوید

کافی است برای جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ گوش‌به‌زنگ باشید تا کمپین‌های فروشگاه‌ها را از دست ندهید. تخفیف‌های جمعه سیاه از پنجشنبه‌شب آغاز می‌شود و تا پایان روز جمعه ادامه دارد. معمولاً فروشگاه‌ها پیش‌نمایشی از محصولات تخفیفی خود ارائه می‌دهند و شما می‌توانید برای پر کردن سبد خریدتان حسابی گرم کنید.

پس فراموش نکنید، قبل از تاریخ موعود لیست خرید را آماده کنید و از پنجشنبه‌شب گوش‌به‌زنگ باشید تا از کمپین‌های جذابی مثل بلک بیوتی جا نمانید. در این حراج شما مجموعه‌ای کامل از بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی را می‌بینید که با قیمت‌های باورنکردنی و تاریخ انقضای طولانی ارائه شده‌اند. مطمئن باشید که دست‌خالی از این حراج بیرون نمی‌آیید.

هدف از بلک فرایدی چیست؟

یک سال میلادی سپری شده است. بسیاری از خرده‌فروشان هنوز نتوانسته‌اند آن‌قدر که باید، فروش داشته باشند. از سوی دیگر با واردشدن به سال جدید قیمت کالا و خدمات نیز افزایش دارد. این فرصتی است تا همه افراد با بودجه‌های متنوع خود بتوانند خریدهایی عالی انجام دهند. بی‌راه نیست که والمارت در گزارش‌های خود اعلام کرده است که بلک فرایدی شانه‌به‌شانهٔ دیزنی‌لند می‌زند! قیمت‌ها در این روز از پرنس‌ها و پرنسس‌های دیزنی هم جذاب‌تر است.

شما کاربران ایرانی هم می‌توانید در این حراج بزرگ حضور داشته باشید و با کمک بسترهای داخلی، از تخفیف‌های بزرگ بلک فرایدی استفاده کنید. خصوصا که فصل زمستان در راه است و بسیاری از برندها کالکشن‌های خاص خود را روانه بازار می‌کنند.

تفاوت دوشنبه سایبری با بلک فرایدی

برای خرده‌فروشان آنلاین، سنت مشابهی در دوشنبه پس از روز شکرگزاری – دوشنبه سایبری – به وجود آمده است. ایده این است که مصرف‌کنندگان پس از تعطیلات آخر هفته شکرگزاری به سرکار بازگردند و آماده شروع خرید باشند.

در نتیجه، از نظر فروش، دوشنبه سایبری در بین خریداران موفق‌تر اعلام شده است. بااین‌حال، جمعه سیاه به یک موفقیت بزرگ‌تر تبدیل شده است. امسال با اعلام پایان محدودیت‌های کرونایی، علاوه بر پلتفرم‌های آنلاین، انتظار می‌رود خرید حضوری هم با اشتیاق فراوانی روبه‌رو شود.

همه چیز برای آغاز سال نو میلادی آماده است

یک روز پس از جشن شکرگزاری، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان آماده‌اند تا از برندهای محبوب خود تخفیف‌هایی اساسی بگیرند. همه محصولات، از لوازم برقی، خانگی، الکترونیک، لباس و وسایل آرایشی با قیمت‌های استثنایی خودشان شما را شگفت‌زده می‌کنند. این باور که به شما می‌گوید کالا و اجناس عرضه شده در بلک فرایدی همگی بنجل و قدیمی هستند را فراموش کنید! این روز برای کسب‌وکارها مانند معجزه کریسمس است تا با پر کردن انبارها از کالاهای محبوب، بیشترین مشتری را جذب کنند.

کسب‌وکارهای ایرانی هم از این رقابت جذاب جا نمانده‌اند. چندسالی است که فروشگاه‌های آنلاین با برگزاری کمپین‌های جذاب و تخفیف‌های چشمگیر، مجموعه کاملی از محبوب‌ترین برندها را آماده می‌کنند تا شما جای خالی چیزی را حس نکنید.

پیشنهاد ما این است که همین حالا نوت گوشی را باز کنید و لیستی از کالاهای موردنیازتان آماده کنید. با رصد وب‌سایت‌های مدنظرتان این کار آسان‌تر می‌شود. ۳ آذر از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد فرصت شما برای یک خرید شگفت‌انگیز آغاز می‌شود.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا