فیلم و سریال

عکس بازیگران افسانه جومونگ بعد از ۱۷ سال + بیوگرافی

سریال افسانه جومونگ یا با نام اصلی Jumong سریال تلویزیونی کره ای به کارگردانی لی جو هاوان که از داستان های تاریخی جوجونگ برگرفته شده است. این سریال در سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ در ژانر تاریخی-اکشن و رمانتیک از شبکه ام بی سی کره پخش شد که موضوع آن حول زندگی جومونگ، بنیانگذار دودمان گوگوریو است.

در ابتدا بنا بود مجموعه در ۷۰ قسمت پخش شود که با استقبال مردم، ام‌بی‌سی آن را به ۸۱ قسمت افزایش داد. در ادامه این مطلب از کارمادیو با ما همراه باشید تا تغییر چهره و سرنوشت بازیگران افسانه جومونگ بعد از ۱۷ سال را با هم ببنیم. ظاهرا این سریال مجدد در لیست پخش شبکه تماشا قرار گرفته است.

سونگ ایل گوک (هنرپیشه جومونگ) در سریال افسانه جومونگ

سونگ ایل گوک ( Song il-gook) در سریال افسانه جومونگ - کارمادیو

سونگ ایل گوک ( Song il-gook) زادهٔ ۱ اکتبر ۱۹۷۱ در سئول، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر اهل کره جنوبی است. او با یک وکیل ازدواج کرده و ۳ قلوهایی به نام زنده باد، جمهوری، کره دارد.

بازی در سریال تلویزیونی افسانه جومونگ در نقش جومونگ و سریال سرزمین بادها در نقش موهیول و در نقش یوم جانگ در سریال امپراتور دریا از مهم‌ترین نقش‌های او هستند که باعث محبوبیت وی در آسیا شرقی و خاورمیانه شده‌است.

پسران جومونگ

سونگ فارغ‌التحصیل رشته فیلم و تئاتر از دانشگاه چئونگ جو می‌ باشد. او نوهٔ کیم دو هان و پسر کیم جو جین فرماندهٔ جنبش استقلال کره در ابتدای سده ۱۹ و کیم ایول دونگ بانوی بازیگر کره‌ای است.

وی در ۱۵ مارس ۲۰۰۸ با یک وکیل به نام جونگ سونگ یون اهل بوسان ازدواج کرد که حاصل این ازدواج سه قلوهایی به نام دیهان، مینگوک و مانسه هستند.

سونگ ایل گوک در حال حاضر به دلیل افسردگی، فیلم و سریال جدید بازی نکرده است.

سونگ جی هیو بازیگر بانو سویا

سونگ جی هیو (بانو سویا)

سونگ جی هیو (به کره ای 성지효 متولد ۱۵ اوت ۱۹۸۱ میلادی) مدل، مجری و بازیگر کره‌ای است.

او در سال ۲۰۰۶ با نقش رقاصه مین هیورین در سریال روزگار شاهزاده مطرح شد؛ و با نقش قابل توجه خود در سریال افسانه جومونگ به نام بانو یی سویا همسر امپراتور جومونگ و مادر شاهزاده یوری در خیلی از کشورهای جهان از جمله ایران به شهرت رسید. او یکی از محبوبترین بازیگران زن کره‌ای در هنگ کنگ و سنگاپور است.

هان های جین هنریپیشه سوسانو در سریال جومونگ

هان های جین (Han Hye Jin) - سوسانو - کارمادیو

هان های جین (Han Hye Jin) زاده ۲۷ اکتبر ۱۹۸۱ بازیگر اهل کره جنوبی است.

وی نقش بانو سوسانو در مجموعه تلویزیونی جومونگ را ایفا کرده‌است. وی همسر کی سونگ یونگ بازیکن فوتبال و کاپیتان تیم ملی فوتبال کره جنوبی است.

جون کوانگ ریول بازیگر نقش امپراتور گوموا

جون کوانگ ریول (امپراتور گوموا) در افسانه جومونگ

جان کوانگ ریول (به کره‌ای:전광렬 به انگلیسی: Jun Kwang-ryul) (زاده ۱۱ فوریه ۱۹۶۰ در سئول) بازیگر در کره جنوبی است.

او به دلیل بازی در نقش امپراتور گوموا در مجموعه تلویزیونی افسانه جومونگ و در نقش پارک تسو در افسانه اوک نیو شناخته شد.

وون کی جون هنرپیشه شاهزاده یونگ پو

وون کی جون (شاهزاده یونگ پو) بازیگر سریال افسانه جومونگ

وون کی جون ( به لاتین won ki joon) متولد ۱۳ بهمن ۱۳۵۲ شمسی؛ بازیگر موفق اهل کره جنوبی است که اکثر ما او را با نقش یونگ پو در سریال پرطرفدار جومونگ به خاطر می آوریم.

لی کای این بازیگر نقش موپالمو

لی کای این (موپالمو) در سریال افسانه جومونگ

لی که-این (کره‌ای: 이계인؛ زادهٔ ۱۶ مه ۱۹۵۲) بازیگر اهل کره جنوبی است. از نقش‌های قابل توجه او در درام‌های کره‌ای می‌توان به خاطرات کشور (۱۹۸۰–۲۰۰۲) و افسانه جومونگ در نقش مو پال-مو (۲۰۰۶–۲۰۰۷) اشاره کرد

کیون می ری (ملکه ون هو) بازیگر افسانه جومونگ

کیون می ری (ملکه ون هو) در سریال افسانه جومونگ

کیون می ری (به کره‌ای:견미리 به انگلیسی: Kyeon Mi-ri) (زاده ۲۷ ژانویه ۱۹۶۵ – سئول[۱][۲][۳][۴]) بازیگر و خواننده اهل کره جنوبی است. او به دلیل بازی در نقش ملکه ون هو در مجموعه تلویزیونی افسانه جومونگ شناخته شد.

همچنین به خاطر نقش خود در سریال جواهری در قصر در نقش ضد قهرمان اصلی فیلم بانو چویی معروف است و در سریال ایسان در نقش بانوهای گیونگ (مادر ایسان) ظاهر شد.

کیم سونگ سو بازیگر نقش تسو در سریال جومونگ

کیم سونگ سو (شاهزاده تسو) بازیگر سریال افسانه جومونگ - کارمادیو

کیم سونگ سو (Kim Seung-soo) زاده ۲۵ جولای ۱۹۷۱ در سئول پایتخت کره جنوبی است.

وی بازیگر نقش شاهزاده تسو در سریال افسانه جومونگ است که محبوب ترین نقش آفرینی وی به شمار می آید که باعث شناخته شدن وی در بسیاری از کشورهای آسیایی از جمله ایران شد.

خلاصه داستان افسانه جومونگ

جومونگ پسری دست و پا چلفتی است که پدر اصلی او ژنرال هموسو است که به دروغ به مادر جومونگ اطلاع می‌دهند که همسر وی مرده است و پادشاه از مادر جومونگ خواستگاری کرده و جومونگ را همچون پسران خود یعنی تسو و یونگ پو بزرگ می کند.

با گذشت زمان جومونگ بزرگ و نیرومند می شود و به طور اتفاقی با بانو سوسانو آشنا می‌شود و…

سریال افسانه جومونگ

داستان این مجموعه حول موضوع شکست دودمان گوجوسان از امپراتوری هان است. امپراتوری هان با بهره‌گیری از سلاح‌های فولادین در حدود سال ۱۰۸ قبل از میلاد، گوجوسان را شکست داده. و مردم این امپراتوری عظیم آواره شده و با بی‌رحمی توسط سواره‌نظام آهنین قتل‌عام و شکنجه می‌شوند.

در این زمانه پرآشوب، شخصی به نام هائه‌موسو، رهبری یک گروه مقاومت محلی به نام گروه دامول را بر عهده گرفته. و با استفاده از سربازان گوجوسان و حمایت گوموآ، شاهزاده کشور بویو، علیه هان فعالیت می‌کند. او سعی می‌کند آوارگان گوجوسان را از زیر ظلم و ستم هان بیرون بکشد.

هائه‌موسو در یکی از جنگ‌ها زخمی شده و توسط بانو یوها، دختر رئیس قبیله هابک، نجات داده می‌شود. این اتفاق باعث عشق آن‌ها به یک‌دیگر و ازدواجشان می‌شود. سواره‌نظام آهنین هان مردم قبیله هابک را به جرم پناه دادن به هائه‌موسو قتل‌عام می‌کنند و یوها اسیر دست آن‌ها می‌شود.

گوموآ، یار قسم‌خورده هائه‌موسو، که به یوها علاقه‌مند است، او را نجات داده و با خود به بویو می‌برد. هائه‌موسو که بعد از این واقعه به شدت به یوها علاقه‌مند شده، در نهایت با او ازدواج می‌کند. ولی این رابطه مدت زیادی ادامه نمی‌یابد و با توطئه وزیر اعظم و بانو یومیول (والامقام معنوی بویو) هائه‌موسو دستگیر می‌شود.

این در حالی است که یوها در آن لحظه از هائه‌موسو کودکی را باردار بود، که بعدها نامش را جومونگ نهاد. سربازان هان، هائه‌موسو را کور کرده و برای اعدام به سمت هان می‌برند.

گوموآ به آن‌ها حمله کرده و هائه‌موسو را از مهلکه نجات می‌دهد، ولی در نهایت هائه‌موسو بر روی صخره‌ای بلند گیر افتاده. و با بدن زخمی و چشمان کور، به داخل رودخانه سقوط می‌کند. گوموآ به یوها پناه داده و قسم می‌خورد روزی به همراه جومونگ، امپراتوری هان را نابود کند.

گویندگان سریال افسانه جومونگ

سریال افسانه جومونگ به سرپرستی علیرضا باشکندی دوبلهٔ فارسی شده است.

به گزارش کارمادیو، گویندگان این سریال عبارتند از: علیرضا باشکندی (جومونگ)، آزیتا یار احمدی (یوها ـ مادر جومونگ)، رزیتا یار احمدی (سوسانو)، عباس نباتی (وزیر اعظم)، تورج مهرزادیان (ارباب یونتابال پدر سوسانو)، امیرمحمد صمصامی (اوته)، بیژن علی محمدی (گپییل و هم چنین سونگ ینگ)، فاطمه نیرومند (بانو یوم یول)، ظفر گرایی (تسو)، جواد پزشکیان (توچی)، کامبیز شکوفنده (یونگ پو)، سعید مقدم‌منش (امپراتور گوموا)، حسین نورعلی (نارو و هم چنین هاندانگ)، امیر حکیمی (اوئی و هم چنین یانگ جو)، علیرضا شایگان (ماری)، شهراد بانکی (هیوبو)، محبت دارآفرین (مودونگ)، امیر عطرچی (موسونگ ـ سولتک)، سارا جعفری (چی ری یانگ عمه ی سوسانو)، فریدون اسماعیلی (ینگ تک)، شهروز ملک‌ آرایی (موپالمو)، غلام رضا الماسی (سایون)، فریبا شاهین مقدم (ملکه ون‌هو)، زنده‌ یاد سید اکبر میرطاهری (برادر ملکه)، حمیدرضا رضائی (برادر ملکه جایگزین زنده‌یاد میرطاهری)، ناصر خویشتندار (جین یانگ)، اسفندیار مهرتاش (هی بل چان)، مریم رادپور (بانو سویا همسر جومونگ)، شهرزاد ثابتی (بانو سولان همسر تسو)، غلامرضا صادقی (هموسو؛ پدر جومونگ).

 

4.1/5 - (15 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا