فیلم و سریال

همه چیز در مورد فیلم فسیل / بیوگرافی و تصاویر بازیگران

حتماً شما هم شنیده‌ اید که فیلم سینمایی فسیل با جذب بیش از ۵ میلیون مخاطب، یکی از پربیننده‌ ترین فیلم‌ های سینمای ایران شد و سر و صدای زیادی به پا کرد. در این مقاله از کارمادیو همه چیز را در مورد فیلم فسیل از فیلمنامه تا بازیگران بررسی می‌ کنیم. با ما همراه باشید.

ژانر و تاریخ اکران فیلم فسیل

فسیل فیلم کمدی ایرانی با نویسندگی حمزه صالحی که تهیه کنندگی آن را سید ابراهیم عامریان و کارگردانی اش را کریم امینی به عهده داشتند، در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ اکران شد. این فیلم محصول سال ۹۹ است و مدت زمان آن ۱۰۸ دقیقه می باشد. فیلم سینمایی فسیل هنوز برای نمایش خانگی عرضه نشده و به محض اکران در نمایش خانگی، می توانید فسیل را از کارمادیو دانلود نمایید.

خلاصه داستان فسیل

فسیل داستان زندگی سه خواننده در آخرین سال‌ های حکومت پهلوی و ابتدای انقلاب را به تصویر می‌ کشد. یکی از این خواننده‌ها مدتی در کما به سر می‌برد و پس از به دست آوردن هوشیاری از تغییرات دوران جدید سردرگم می‌شود. این سردرگمی‌ها و چالش‌هایی که با آنها روبرو می‌شود، توجه بیننده را جلب می‌ کند و فضای مناسبی برای تمامی رده‌ های سنی به وجود می‌ آید.

خلاصه داستان فسیل

شخصیت سازی

از دلایل شهرت و محبوبیت فسیل می توان به انتخاب بازیگران مناسب اشاره کرد. در این فیلم چهره های قدرتمندی در ژانر کمدی می‌بینیم که در بین مردم هم محبوب هستند.

سه خواننده با نام‌های اسی (بهرام افشاری)، سعید (هادی کاظمی) و صفا (ایمان صفا) نقش های اصلی این فیلم هستند که گروهی به نام بلک داگز ساخته اند و در گیر و دار های خوانندگی توسط ساواک دستگیر می‌شوند. بهرام افشاری رهبر این گروه موسیقی با بازی قدرتمند خود تاثیر زیادی در روند فیلم گذاشته است.

 

بهرام افشاری در نقش اسماعیل عمویی (اسی)

بهرام افشاری در نقش اسماعیل عمویی (اسی) بازیگر فیلم فسیل

بهرام افشاری بازیگر سینما تلویزیون و تئاتر در تاریخ ششم خرداد سال ۱۳۶۶ در همدان متولد شد. او فرزند طلاق است و پدرش را خیلی زود از دست داد اما اجازه نداد مشکلات جلوی موفقیتش را بگیرند. او تاکنون ازدواج نکرده و مجرد است. از سال ۸۲ کار تئاتر را در همدان شروع کرد. بهرام افشاری سال ۸۸ وارد دنیای بازیگری شد و در سال ۹۲ با بازی کوتاهی در سریال پایتخت ۲ برای اولین بار دیده شد. در همان سال با فیلم عصبانی نیستم ساخته رضا درویشیان وارد سینما نیز شد. همکاری بهرام افشاری با سیروس مقدم ادامه داشت و شخصیت بهتاش فریبا در پایتخت ۵ باعث بیشتر دیده شدنش شد. او علاوه بر پایتخت در سریال علی البدل نیز که در نوروز ۹۶ اکران شد ایفای نقش کرده است. کارهای سینمایی بهرام افشاری عبارتند از: عصبانی نیستم به کارگردانی رضا درویشیان، ایران برگر به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی، لانتوری به کارگردانی رضا درویشیان ، کارگر ساده نیازمندیم به کارگردانی منوچهر هادی، نیوکاسل به کارگردانی محمود قصابیان، آقای سانسور به کارگردانی علی جبارزاده و فیلم فسیل که نقش اصلی اش را عهده داشت.

هادی کاظمی در نقش سعید بهمنی

هادی کاظمی در نقش سعید بهمنی

هادی کاظمی متولد ۱۳ آبان ۱۳۵۵ در شهر میانه است. او اصالتاً ترک زبان است و هنگام تحصیل از دوران نوجوانی روی صحنه رفت. تحصیلات دانشگاهی اش را در رشته بازیگری ادامه داد. او از سال ۱۳۷۵ وارد دنیای تلویزیون شد و پس از تجربه‌های متفاوت در سال ۱۳۸۱ در سریال پاورچین به کارگردانی مهران مدیری ایفای نقش کرد. شهرت او با شخصیت « نظام دو برره » در سریال شب‌های برره به کارگردانی مهران مدیری محصول سال ۱۳۸۴ شروع شد.البته اوج شهرت او هنگام ایفای نقش « بابا اتی» در سریال قهوه تلخ بود. هادی کاظمی در سال ۱۳۹۷ در سن ۴۱ سالگی با سمانه پاکدل بازیگر سینما و تلویزیون ازدواج کرد. از کارهای سینمایی او می‌توان به ۵۰ کیلو آلبالو به کارگردانی مانی حقیقی، مصادره به کارگردانی مهران احمدی، قانون مورفی به کارگردانی رامبد جوان، آهنگ دو نفره به کارگردانی آرزو ارزانش، بخارست به کارگردانی مسعود اطیابی و فیلم فسیل به عنوان یکی از کاراکترهای اصلی اشاره کرد.

ایمان صفا در نقش صفا

ایمان صفا زاده متولد ۳۰ آذر ۱۳۶۲ در تهران است. فعالیت‌های جدی خود را از زمان دانشگاه در تئاترهای دانشجویی شروع کرد. او در سال ۱۳۸۶ در سن ۲۴ سالگی در فیلم قرنطینه به کارگردانی منوچهر هادی ایفای نقش کرد. ایمان صفا در سال ۱۳۸۵ با سریال عملیات ۱۲۵ وارد دنیای تلویزیون شد. او تاکنون ازدواج نکرده و مجرد است. وی با ایفای نقش در سریال‌های نیسان آبی به کارگردانی منوچهر هادی، حضور در جوکر و شب‌های مافیا به محبوبیت رسید. از کارهای تلویزیونی او می توان به فرصت‌های فردا به کارگردانی منوچهر هادی، عملیات ۱۲۵ به کارگردانی بهروز افخمی، خداحافظ بچه به کارگردانی منوچهر هادی، مهمانان ویژه به کارگردانی جواد رضویان، خوب بد زشت به کارگردانی منوچهر هادی و همبازی به کارگردانی سروش محمد زاده اشاره کرد. همچنین تعدادی از کارهای سینمایی او می توان داش آکل به کارگردانی محمد عرب، شنای پروانه به کارگردانی محمد کارت، بخارست به کارگردانی مسعود اطیابی و فسیل که از کاراکترهای اصلی آن بود نام برد.

الناز حبیبی در نقش فرنگیس

الناز حبیبی در نقش فرنگیس بازیگر فیلم سینمایی فسیل

الناز حبیبی متولد ۲۱ مرداد ۱۳۶۷ در تهران است که در رشته تدوین تحصیل کرده است. الناز حبیبی اصالتاً همدانی می‌باشد. او بازیگری را از کودکی آغاز کرد. وی نخستین بار در فیلم رفیق بد و سریال روزگار غریب به کارگردانی کیانوش عیاری حضور داشت. فعالیت حرفه‌ای او با حضور در سریال روزگار غریب آغاز شد. همچنین در سریال‌هایی مانند سی امین روز، تا ثریا، لبه آتش و فراموشی نقش آفرینی کرد. اوج شهرت الناز حبیبی مربوط به بازی در سریال دودکش، پادری و دردسرهای عظیم است. از آخرین آثار الناز حبیبی می توانیم به سریال روزی روزگاری مریخ، فیلم دشمن زن، ژن خوک، تورنادو و فسیل اشاره کنیم.

الهه حصاری در نقش پری عمویی

الهه حصاری در نقش پری عمویی بازیگر فیلم سینمایی فسیل

به گزارش کارمادیو، الهه حصاری زاده ۱۸ مرداد ۱۳۶۹ در تهران است. او دانش آموخته کارشناسی رشته زبان و ادبیات انگلیسی و کاردانی رشته تربیت بدنی است. اولین فیلم او تاکسی نارنجی در سال ۱۳۸۷ به کارگردانی ابراهیم وحیدزاده بود. در همان سال در فیلم نطفه شوم به کارگردانی کریم آتشی نیز ایفای نقش کرد. الهه حصاری در مجموعه نمایش خانگی «ممنوعه» نقش برکه را ایفا کرد. مجموعه‌های تلویزیونی الهه حصاری عبارتند از هشت و نیم دقیقه به کارگردانی شهرام شاه حسینیی و مجموعه های نمایش‌ خانگی زخم کاری به کارگردانی محمد حسین مهدویان، ممنوعه به کارگردانی امیر پورکیان، قلب یخی ۳ به کارگردانی سامان مقدم و از فیلم‌های سینمایی می‌توان به زنان ونوسی مردان مریخی به کارگردانی کاظم راست گفتار، زن‌ها شگفت انگیزند به کارگردانی مهرداد فرید، قاعده تصادف به کارگردانی بهنام بهزادی، صوفی و دیوانه به کارگردانی مهدی کرم پور، ترانه به کارگردانی مهدی صاحبی و فسیل اشاره کرد.

 

دیگر بازیگران فیلم سینمایی فسیل

  • بابک کریمی (خسروی)
  • سید جواد هاشمی (داوودی کیا)
  • رضا نیک خواه (پدر فرنگیس)
  • سمانه منیری (فتانه)
  • امید روحانی (پدر اسماعیل)
  • قاسم زارع (رئیس گروه سرود)
  • خشایار راد (رئیس برنامه رنگارنگ)
  • مجید شهریاری (دکتر)
  • میثاق جمشیدی (مجری)
  • رهام حیدرعلی (پسر سعید و پری)
  • پارسیا شکوری فر (پسر خسروی)
  • امیر ارسلان یعقوبی (رضا)

کلام آخر

با معرفی فیلم فسیل و بیوگرافی بازیگران آن همراه شما بودیم و سعی کردیم این اثر را به خوبی به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می کنیم فیلم سینمایی بخارست با بازی پژمان جمشیدی را نیز از دست ندهید و از دیدن این فیلم کمدی لذت ببرید.

4/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا
1 ماه قبل

فیلم فسیل خیییییییییییییییلی عالی بود ممنون از سازنده و خلییییییییییییییییییلی خندیدم بهرام افشاری که عالی بود ممنون

سدنا محترم پناه
4 ماه قبل

عالی بود خیلی خوبه خوب بود عالیییییئیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بینظیر بسیار خوب است

دکمه بازگشت به بالا