فیلم و سریال

بیوگرافی میترا رفیع، بازیگر سریال گیلدخت و بی همگان را بیشتر بشناسید

خانم میترا رفیع یکی از بازیگران شناخته شده و معروف در ایران است که در حوزه تئاتر، فیلم‌های سینمایی و سریال‌های مختلف فعالیت دارد. در سال‌های اخیر، این بازیگر جوان طرفداران بسیاری در میان خانم‌ها و آقایان پیدا کرده و برخی از افراد علاقه دارند تا اطلاعاتی در مورد زندگی خصوصی و شغلی او داشته باشند. اگر شما هم از طرفداران این بازیگر مشهور و دوست داشتنی هستید، تا انتهای این مطلب کارمادیو را همراهی کنید.

میترا رفیع کیست؟

میترا رفیع کیست؟

میترا رفیع یکی از بازیگران مشهور در ایران است که فعالیت خود را در حوزه بازیگری، در دوران کودکی شروع کرد. این بازیگر، متولد ۱۲ آذر سال ۱۳۷۳ بوده و از ۶ سالگی تا کنون، در حوزه سینما و تئاتر فعالیت دارد. میترا رفیع از کودکی شروع به بازیگری و ایفای نقش در کانون پرورش و رشد فکری کودکان و نوجوانان کرده و این رشته را به صورت تخصصی‌تری ادامه داده است. به طوری که هم اکنون این بازیگر، دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس از دانشگاه سراسری هنر و دانشکده سینما است.

پدر این بازیگر سال‌ها قبل فوت کرده و میترا رفیع هم اکنون به همراه مادر خود زندگی می‌کند. البته ناگفته نماند که او یک خواهر و یک خواهر‌ زاده نیز دارد. این بازیگر مشهور تاکنون ازدواج نکرده و سخت در تلاش است که در حوزه بازیگری، عملکرد قدرتمندی داشته باشد.

فعالیت‌های میترا رفیع

میترا رفیع در سریال گیلدخت
میترا رفیع در سریال گیلدخت

اگرچه میترا رفیع در سن ۶ سالگی شروع به فعالیت‌های بازیگری کرد، اما به طور رسمی در سن ۱۴ سالگی یعنی در سال ۱۳۸۷ در یک فیلم سینمایی به نام نقطه چین‌ها، اولین تجربه بازیگری را به دست آورد. این بازیگر پیشرفت بسیار زیادی در این حوزه داشت، به گونه‌ای که در سال ۱۳۹۱ موفق به دریافت جایزه‌ای با عنوان بهترین بازیگر زن تئاتر دانشگاهی شد. علاوه بر این، یک سال بعد توانست جایزه بهترین بازیگر و کارگردان زن جشنواره مونولوگ دانشکده هنر را دریافت کند.

با توجه به این توصیفات احتمالاً فهمیده‌اید که این بازیگران جوان، در حوزه کارگردانی و تئاتر نیز فعالیت داشته و توانسته قدم‌های موفقی در این راستا بردارد. این بازیگر، کارگردانی نمایش‌هایی همچون از این تاریکی، بکی شارپ و‌ یه جوری مثل… را به عهده داشته و نمایش یه جوری مثل… او به جشنواره پاکستان راه پیدا کرد.

میترا رفیع در سال ۱۳۹۸ در یک سریال تلویزیونی، به اسم از سرنوشت بازی کرد و در آن، نقش شخصیتی به نام مه لقا  را به عهده داشت. با اجرای این سریال، این خانم بازیگر بسیار مشهور شد و اسم و رسم خوبی در میان عموم مردم پیدا کرد. بعد از سریال از سرنوشت، میترا رفیع در سریال‌های دیگری نیز به ایفای نقش پرداخت که در ادامه آن‌ها را برای شما نام می‌بریم.

افتخارات و جوایز کسب شده میترا رفیع

میترا رفیع در سریال بی همگان
میترا رفیع در سریال بی همگان

در بخش‌های قبلی چند نمونه از افتخارات این بازیگر را برای شما نام بردیم، برخی دیگر از افتخارات و جوایز کسب شده توسط این بازیگر شامل موارد زیر هستند:

  • جایزه بهترین بازیگر زن به دلیل بازی در نمایش “خیابانی” از جشنواره فجر در سال ۱۳۸۶ در داخل ایران
  • دریافت جایزه از جشنواره تئاتر تک نفره نیاوران در سال ۱۳۸۵ به عنوان بهترین بازیگر زن
  • جایزه بهترین بازیگر زن از طرف جشنواره مونولوگ در دانشگاه‌های هنر در سال ۱۳۸۲
  • و…

تجربه‌های این بازیگر

میترا رفیع فعالیت‌های بسیاری داشته و تمامی آن‌ها را به نحو احسنت انجام داده است. همانطور که گفتیم این بازیگر، در حوزه‌های مختلفی همچون تئاتر، فیلم‌های سریالی تلویزیونی و… فعالیت دارد. در ادامه آثار این بازیگر را به تفکیک حوزه فعالیت بررسی خواهیم کرد.

تئاتر:

  • خانه برنارد آلبا
  • مونولوگ کافه پولشری
  • اسب‌های پشت پرده
  • خیابانی
  • آلبالو

سینما:

  • مجدلیه مقدس
  • کلموبس
  • من می‌ترسم

فیلم کوتاه:

  • لیدی Lady

سریال‌های تلویزیونی:

میترا رفیع بازیگر سریال گیل دخت
میترا رفیع بازیگر سریال گیل دخت
  • سریال گیلدخت: سریال گیل دخت از جدیدترین هنرنمایی های خانم میترا رفیع می باشد و اون در این سریال تاریخی، بازیگر نقش اول بوده است و در این سریال به محبوبیت فراوانی دست پیدا کرده است.
  • سریال از سرنوشت: اگرچه میترا رفیع در این سریال نقش چندان زیادی ندارد، اما با ایفای این نقش، طرفداران بسیاری را پیدا کرد.
  • سریال بی‌همگان: بی‌همگان یک سریال با ژانر اجتماعی بود که در سال ۱۴۰۰ اکران شد.
  • سریال آخرین پناه: میترا رفیع در این سریال نقش یک دختر معصوم و پاک دامن را به بهترین نحو بازی می‌کند.

جمع‌بندی

در این مطلب بیوگرافی کاملی را در خصوص زندگی شخصی و کاری میترا رفیع برای شما شرح دادیم. این بازیگر یکی از بازیگران نسل جدید و دهه هفتادی در سینمای ایران بوده که فعالیت خود را در کودکی شروع کرده است. این بازیگر در حوزه‌هایی همچون کارگردانی، تئاتر، فیلم سینمایی و سریال فعالیت دارد.

4.1/5 - (77 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا