خواندنی

روش های پاک کردن چربی هود آشپزخانه

از آنجایی که آشپزخانه محل پخت پز غذا است وسایل موجود در آن از جمله هود چرب می‌ شوند بنابراین لازم است این مقاله از کارمادیو را مطالعه کنید تا روش‌ هایی برای پاک کردن چسبندگی حاصل از چربی موجود در روی قسمت‌ های مختلف هود را آموزش ببینید.

بهترین روش‌ های پاک کردن چربی هود آشپزخانه

تمیز کردن بخش‌ های مختلف هود آشپزخانه بسیار مهم است به خصوص فیلترهای آن را باید زود زود تمیز کرد زیرا در صورت رسوب چربی سوراخ‌ های فیلتر را گرفته و از کیفیت مکش هوا توسط هود کاسته می‌ شود. همچنین هنگام روشن کردن هود بوی بدی در آشپزخانه شما ایجاد می‌ شود.

استفاده از محلول جوش شیرین و آب برای پاک کردن هود آشپزخانه

یکی از قوی‌ ترین شوینده‌ های طبیعی برای پاک کردن هود آشپزخانه و قسمت‌ های مختلف آن محلول جوش شیرین و آب است که این دو ماده هم به صورت خمیری و هم به صورت محلول برای انجام این کار کاربرد دارند.

حال اگر به شکل خمیری از آن استفاده می‌ کنید مقدار کمی از آب را با حجم بیشتری از جوش شیرین مخلوط کنید تا به شکل خمیر نرم در آید سپس آن را بر روی یک مسواک نرم یا یک اسکاج بزنید و بعد به چربی‌ های هود بکشید و اجازه دهید تا عمل چربی زدایی انجام گیرد سپس با یک دستمال نخی آن را خشک کنید.

استفاده از ترکیب جوش شیرین و آب به صورت محلول بدین شکل است که یک لیوان آب و یک قاشق یا بیشتر از آن جوش شیرین را با هم ترکیب کرده و درون یک بطری آبپاش می‌ ریزیم سپس آن را به قسمت‌ های مختلف هود اسپری می کنیم.

پاک کردن هود آشپزخانه با استفاده از محلول سرکه سفید و آب

برای این ترکیب یک لیوان سرکه سفید و یک لیوان آب ولرم را در یک بطری آبپاش ریخته و خوب آن را تکان دهید سپس آن را به قسمت‌ های چرب هود اسپری کنید و چند دقیقه به آن زمان دهید تا چربی زدایی صورت گیرد و بعد با یک دستمال نخی آن را پاک کنید.

استفاده از پودر لباسشویی برای پاک کردن هود

از آنجایی که پودرهای لباسشویی حاوی مقدار زیادی آنزیم‌ های چربی زدا هستند می‌ توانید از مخلوط پودر لباسشویی و آب ولرم به عنوان یک شوینده قوی و چربی زدا برای تمیز کردن و پاک کردن هود استفاده کنید. جهت استفاده از این ماده شوینده برای پاک کردن رود آشپزخانه خود می‌ توانید پودر لباسشویی را با آب مخلوط کرده و سپس با یک اسکاج بر روی هود بکشید و بعد از چند دقیقه آن را با دستمال دیگری خشک کنید.

استفاده از اسپری گاز پاک کن برای پاک کردن هود آشپزخانه

این اسپری به طور اختصاصی جهت چربی زدایی گاز و هود آشپزخانه تولید شده است و قدرت بسیار زیادی در تمیز کردن چربی‌های قدیمی و سخت دارد. جهت استفاده از اسپری‌ های گاز پاک کن لازم است ابتدا دستورالعمل نوشته شده بر روی آن را بخوانید و حتماً از دستکش استفاده کنید. همچنین بهتر است که هنگام استفاده از این اسپری بهتر است که از ماسک استفاده کنید زیرا دارای ماده شیمیایی است که برای ریه‌ ها و پوست دست شما مضر است.

می‌ توانید با تحقیق و سرچ در اینترنت با کیفیت‌ ترین و بهترین نمونه این اسپری‌ ها که نسبت به قبلی‌ ها دارای بوی نامطبوع کمتری هستند را شناسایی کنید و جهت پاک کردن وسایل آشپزخانه خود از جمله هود از آنها استفاده کنید.

نکات مهم برای تمیز کردن هود آشپزخانه

نکات مهم برای تمیز کردن هود آشپزخانه

  • جهت پاک کردن این وسیله پریز هود را حتماً از برق بکشید و از متصل نبودن آن به برق اطمینان داشته باشید.
  • برای تمیز کردن هود هم فضای درونی و هم فضای بیرونی آن را تمیز کنید سپس درب هود را باز بگذارید تا فضای درونی بیرونی آن به طور کامل خشک شود و هوا بخورد و بعد آن را مجددا ببندید.
  • جهت تمیز کردن هود سعی کنید حتماً از دستکش و ماسک استفاده کنید تا از پوست و ریه‌ های خود در برابر مواد پاک کننده محافظت کنید.
  • جهت تمیز کردن هود هرگز از سیم ظرفشویی یا اسکاج‌ های زبر یا ضخیم استفاده نکنید چرا که ممکن است به ظاهر هود آسیب برساند و زیبایی آن را از بین ببرد.
  • اگر هود را ماهیانه تمیز می‌ کنید لازم نیست که حتماً از مواد شیمیایی قوی و اسیدی برای چربی زدایی استفاده کنید.
  • ذرات چربی علاوه بر ظاهر زشت خود محل تجمع و رشد انواع میکروب‌ ها و کپک‌ ها هستند پس بهتر از دروازه‌های زمانی کوتاه هود را تمیز کنید.
  • پس از اینکه هود خشک شد لامپ‌ های آن را بررسی کنید تا اگر سوخته باشد نیاز به تعویق دارند آنها را عوض کنید سپس فیلتر هود را جا انداخته و هود را ببندید، اکنون هود شما آماده استفاده مجدد است.

روش تمیز کردن توری هود

جهت تمیز کردن گوشت آشپزخانه و فیلتر توری آن ابتدا باید فیلتر را از بست‌ های مخصوص جدا کرده و سپس از سود جدا کنید و برای پاک کردن چربی‌های آن از چربی زاد های ذکر شده مانند جوش شیرین و سرکه استفاده کنید. یکی از بهترین روش‌ها برای پاک کردن فیلتر هود آشپزخانه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی و آب گرم است.

روش پاک کردن موتور هود آشپزخانه

روش پاک کردن موتور هود آشپزخانه

جهت پاک کردن موتور هود آشپزخانه می‌ توانید از دو روش زیر استفاده کنید:

استفاده از بخار آب

در این روش ابتدا موتور را باز کرده و با توجه به میزان چربی و آلودگی داخل آن ظرف مناسبی مانند قابلمه را روی گاز گذاشته و آن را پر از آب می‌ کنیم و صبر می‌ کنیم تا آب به جوش آید و شروع به بخار شدن کند تا با وارد شدن بخار آب به موتور  چربی و گرد و غبار حل شود و پس از نیم ساعت گاز را خاموش کرده و ظرف را بردارید سپس با یک تکه پارچه سطح موتور را که اکنون با بخار آب روان شده است را تمیز کنید.

استفاده از مواد شوینده مناسب

می‌ توان برای تمیز کردن موتور هود آشپزخانه و فن داخل آن لایه رویی موتور را باز کرده و مواد شوینده را روی آن اسپری کنید و پس از چند دقیقه که چربی‌ ها در محلول غوطه ور شدند یک پارچه نرم بردارید و سطح موتور را تمیز کنید در نهایت با یک هوله یا دستمال نر مواد باقی مانده و آب را به طور کامل پاک کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی بهترین روش‌ های پاک کردن چربی هود آشپزخانه پرداختیم سپس روش‌ های تمیز کردن تور هود و نیز موتوراین دستگاه را ذکر نمودیم. همچنین نکات در ارتباط با تمیز کردن هود آشپزخانه را برای شما بیان کردیم در پایان پیشنهاد می‌ شود مقاله ۱۲ علت کار نکردن یخچال سامسونگ + راه حل را مطالعه کنید تا جهت شناخت وسایل آشپزخانه خود و محافظت از آنها بر مهارت‌های خود بیفزایید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا