فیلم و سریال

زمان پخش افسانه جومونگ از شبکه تماشا در سال 1402

به گزارش کارمادیو، سریال افسانه جومونگ (به کره‌ای: 주몽) (با نام اصلی: کتابچه سه امپراتوری) سریال تلویزیونی تاریخی‌ای است که از آوریل ۲۰۰۶ تا مارس ۲۰۰۷ میلادی در شبکه کره‌ای ام‌بی‌سی به نمایش درآمد. این سریال چندین بار از شبکه های مختلف تلویزیون پخش شده و جزو پربازدیدترین سریال ها می باشد و اکنون قرار هست در سال 1402 مجدد از شبکه تماشا پخش شود. همچنین شما می توانید عکس بازیگران افسانه جومونگ بعد از ۱۷ سال نیز در سایت ما مشاهده کنید.

این سریال در ایران با نام افسانه جومونگ پخش شده، افسانه جومونگ پربیننده‌ترین سریال پخش‌شده در تاریخ تلویزیون ایران است. داستان سریال درباره زندگی جومونگ بنیان‌گذار امپراتوری گوگوریو است که از سال ۳۷ (پیش از میلاد) تا ۱۹ (پیش از میلاد) بر منچوری و بخش شمالی شبه جزیره کره حکومت می‌کرد، بنا بود مجموعه در ۶۰ قسمت پخش شود که با استقبال مردم ام‌بی‌سی آن را به ۸۱ قسمت افزایش داد.

حق پخش تلویزیونی این سریال به قیمت ۸ میلیون دلار در مارس ۲۰۰۶ به شبکه‌های محلی در ژاپن، تایوان، هنگ‌کنگ، ویتنام، تایلند، سنگاپور، فیلیپین، مالزی و برونئی فروخته شد. این سریال از شبکه AZN در آمریکا به نمایش درآمد. ترجمه این سریال در ایران تا قسمت نهم از زبان کره‌ای صورت گرفت و مابقی قسمت‌ها از روی زیرنویس انگلیسی ترجمه شدند.

در ادامه این سریال، مجموعه سرزمین بادها در سال ۲۰۰۸ به عنوان جومونگ ۲ و پس از آن مجموعه جا میونگ گو در سال ۲۰۰۹ به عنوان جومونگ ۳ ساخته شد. اما آیا داستان افسانه جومونگ واقعیت دارد؟ به شما پیشنهاد می شود تا مقاله آن را حتما مطالعه نمایید.

ساعت پخش سریال افسانه جومونگ از شبکه تماشا در سال 1402 کی است؟

سریال افسانه جومونگ از تاریخ ۱۰ مهر 1402 از شبکه تماشا پخش خواهد شد. افسانه جومونگ ساعت 19:00 از شبکه تماشا پخش می شود و در هر روز ۲ قسمت از آن به صورت پشت سر هم پخش می شود. تکرار این سریال ساعت 01:00 و 07:00 و 13:00 پخش می شود.

سریال افسانه جومونگ

خلاصه داستان سریال افسانه جومونگ

داستان این مجموعه حول موضوع شکست دودمان گوجوسان از امپراتوری هان است. امپراتوری هان با بهره‌گیری از سلاح‌های فولادین در حدود سال ۱۰۸ قبل از میلاد، گوجوسان را شکست داده و مردم این امپراتوری عظیم آواره شده و با بی‌رحمی توسط سواره‌نظام آهنین قتل‌عام و شکنجه می‌شوند.

در این زمانه پرآشوب، شخصی به نام هائه‌موسو، رهبری یک گروه مقاومت محلی به نام گروه دامول را بر عهده گرفته و با استفاده از سربازان گوجوسان و حمایت گوموآ، شاهزاده کشور بویو، علیه هان فعالیت می‌کند. او سعی می‌کند آوارگان گوجوسان را از زیر ظلم و ستم هان بیرون بکشد.

هائه‌موسو در یکی از جنگ‌ها زخمی شده و توسط بانو یوها، دختر رئیس قبیله هابک، نجات داده می‌شود. این اتفاق باعث عشق آنها به یک‌دیگر و ازدواجشان می‌شود. سواره‌نظام آهنین هان مردم قبیله هابک را به جرم پناه دادن به هائه‌موسو قتل‌عام می‌کنند و یوها اسیر دست آنها می‌شود. گوموآ، یار قسم‌خورده هائه‌موسو، که به یوها علاقه‌مند است، او را نجات داده و با خود به بویو می‌برد.

هائه‌موسو که بعد از این واقعه به شدت به یوها علاقه‌مند شده، در نهایت با او ازدواج می‌کند. ولی این رابطه مدت زیادی ادامه نمی‌یابد و با توطئه وزیر اعظم و بانو یومیول (والامقام معنوی بویو) هائه‌موسو دستگیر می‌شود. این در حالی است که یوها در آن لحظه از هائه‌موسو کودکی را باردار بود، که بعدها نامش را جومونگ نهاد.

سربازان هان، هائه‌موسو را کور کرده و برای اعدام به سمت هان می‌برند. گوموآ به آنها حمله کرده و هائه‌موسو را از مهلکه نجات می‌دهد، ولی در نهایت هائه‌موسو بر روی صخره‌ای بلند گیر افتاده و با بدن زخمی و چشمان کور، به داخل رودخانه سقوط می‌کند. گوموآ به یوها پناه داده و قسم می‌خورد روزی به همراه جومونگ، امپراتوری هان را نابود کند.

همچنین شما می توانید مطلب عکس جدید از تیپ و استایل بانو سوسانو + همسر و دختر سوسانو او را نیز مطالعه نمایید.

4.4/5 - (48 امتیاز)

نوشته های مشابه

20 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یک بنده خدا
5 ماه قبل

جومونگ سریال خیلی خوبی ولی آخرین قسمت هاش به علت بیماری میمیره که برام خیلی سخته از بس غصه ملت مردم مادرش و پدرش که برحمت خدا رفتن خیلی دلم میسوزه 😢😢

محمد
5 ماه قبل

سلام. جومونگ بهترین سریالی هست که تلویزیون ایران نشون داده. زمانی که بچه بودم جومونگ میدیدم. الان هم که بزرگ هستم جومونگ میبینم.
دزود بر ژترال هموسو که همچین پسری رو ساخت.

رادین امیدی
5 ماه قبل

بهترین فیلم جهان امروز هم داره خیلی خوبه

D,m
5 ماه قبل

کشور ما این همه قهرمان داره ولی تا هالا یه فیلم خوب نساختن ازشون و دارن مارو از تاریخ خودمان دور می کنند ، برام خیلی جالبه بعضی ها این همه حال می کنند با جومونگ ، نمی‌دانم باید گریه کنم یا بخندم به این افراد

مسعود
پاسخ به  D,m
5 ماه قبل

گریه کن داداش راحت باش

زری شادی
6 ماه قبل

بارها سریال را دیدم و حسرت خوردم چرا فیلم سازان ما افسانه رستم و سهراب یا افسانه سیاوش و..را نمی سازند

تسو
6 ماه قبل

خیلی سریال خوبیه

حامد گودرزی
6 ماه قبل

حرف نداره 🌹👌❤️👌👌👌👌❤️🌹🙏
با تکرار نگاش میکنم 😉🥰😄

حسین
6 ماه قبل

سریال عالی…عالی…ممنون

دارا براتی بیجار
6 ماه قبل

ممنون از این فیلم زیبا و دوست داشتنی واقعا عالی هست

صبا
6 ماه قبل

سریال عالیه از وقتی ۱۰ ساله مه دارم نکاش می کنم و سیر نمی شم با قسمت های غمگینش هم گریه کردم انقدر که فیلم احساسی و عاطفی و جنگی خوبی هستش من از فیلم جنگی بدم میاد به جز این سریال چون عالی هستش و عاشقشم

نیلو فر ا قتصا دی
6 ماه قبل

سر یا ل افسا نه جو مو نگ خیلی قشنگ بهتر ین دنیا تما شا روری آ نتن پخش کر ده بهتر ین مشتگر م

یعقوب عزیزی
6 ماه قبل

سلام خیلی ممنون از پخش سریال افسانه جومونگ این سریال هیچ وقت تکراری نمی‌شود لطفاً زمان پخش ۵۰ تا یک ساعت برسانید خیلی زیاد است من میرم سر کار ‌ نمی‌توانم کامل ببینمش آرشیوش را در تلوبیون بزارین لطفاً آرشیو اچ کدام از سریال‌های شبکه تماشا در تلوبیون نیست ممنون میشم پیگیری کنید

سار
6 ماه قبل

من خیلی این فیلمو دوست دارم و همیشه نگاش میکنم اما پخش دوقسمتی باعث میشه که آدم از فیلم خسته بشه اون هیجان تماشا کردنشو نداشته باشه

سوزی
6 ماه قبل

عاشق سریالشم.عاشق شخصیت سوسانو هستم.با این سریال کیدرامر شدم.هر چی ببینم برام تکراری نمیشه

تنها
6 ماه قبل

بخدا اینقدر جومونگ و بخش کردین فکر نکنم تو کشور خودشون اینقدر بخش کنن یکم سریال های جدید شونو بخش کنید دست از سر جومونگ بردارین.

الیاس
6 ماه قبل

لطفا سریال های کره ای سرنوشت و سایمدانگ و جواهری در قصر و جونگ میونگ و امپراطور اشک ها و افسانه جومونگ رو از شبکه امید پخش کنید با تشکر

محمد
پاسخ به  الیاس
5 ماه قبل

داداش تو دیگه خیلی پیگیری برو دنبال نون خربزه آبه

مهدیه
6 ماه قبل

بسیار عالی👌👌
خیلی ممنونم که این سریال زیبا رو پخش می کنید🙏
هر چند این سریال هرسال از تلویزیون پخش میشه
ولی با این حال هیچوقت تکراری نمیشه😊😊 و من و خانوادم هر بار پای تلویزیون می نشینیم و تمام قسمت های آن را دنبال می کنیم😍🥰🤩
ممنونم از حسن انتخاب شما😘😘

مهدی
پاسخ به  مهدیه
5 ماه قبل

مهدیه خانم سلام عالیه که تو هم جومونگ رو نگاه می‌کنی

دکمه بازگشت به بالا