خواندنی

استراتژی های خرید و نگهداری ترموود | چگونه بهترین نوع ترموود را خریداری کنیم؟

انتخاب مرغوب‌ترین ترموود با شناخت استراتژی‌های خرید و نگهداری

ترموود از جمله مهم‌ترین متریال‌های چوبی برای ساخت انواع سازه‌های مدرن شهری است که به دلیل فراوری متفاوت و مقاومت بالا در برابر رطوبت و حرارت، کاربردهای زیادی در دکوراسیون خارجی و ساخت آیتم‌های دکوراتیو داخلی دارد. بسیاری از مجموعه‌های توزیع این محصول و خریدارانی که الوارهای ترموود را خریداری می‌کنند، با روش درست نگهداری و استانداردهای خرید آن آشنایی ندارند. به همین دلیل در این مطلب از وب‌سایت پارس آرای کوهستان به بررسی استراتژی‌های خرید و نگهداری ترموود می‌پردازیم.

ترموود؛ متریالی مقاوم با کاربردهای متنوع

طراحان سازه‌های شهری و سازندگان آیتم‌های مبلمان باغی و ویلایی و المان‌های چوبی دکوراتیو، از ترموود استفاده‌های فراوانی می‌کنند. این محصول با مقاومت مناسب در برابر اشعه فرابنش (UV) و پایداری منحصربه‌فرد در برابر شرایط جوی نامساعد، کاربردهای فراوانی دارد.

برخی از مهم‌ترین کاربردهای ترموود عبارت‌اند از:

  • تولید مبلمان باغی و ویلایی و مبلمان شهری
  • ساخت درب و پنجره و پله‌های چوبی
  • ساخت آیتم‌های دکوراتیو داخلی
  • تولید سایبان‌های چوبی
  • ساخت آلاچیق و پرگولا
  • نمای چوب ساختمان

مهم‌ترین نکات خرید ترموود

در زمان خرید ترموودها باید به نکاتی توجه داشت تا مرغوب‌ترین و مناسب‌ترین متریال را انتخاب کنید. بهتر است قبل از انتخاب مجموعه معتبر برای تهیه این محصول، با استراتژی‌های خرید و نگهداری ترموود آشنا باشید تا ضمن کاهش هزینه‌ها بهترین ترموود را متناسب با شرایط آب‌وهوایی و کاربردهای آن انتخاب کنید. بر همین اساس در ادامه به مهم‌ترین استراتژی‌هایی می‌پردازیم که فروشگاه‌های توزیع‌کننده و مشتریان باید مدنظر قرار دهند.

توجه به ضخامت پروفیل

بهترین نوع پروفیل ترموودها حداقل باید 11 میلی‌متر ضخامت داشته باشند. البته باید باتوجه‌به نوع کاربرد و استفاده از این محصول در طراحی سازه‌ها، مناسب‌ترین ابعاد ترموود را انتخاب کنید. برای ساخت آیتم‌های دکوراتیو و المان‌های مبلمان شهری معمولاً از ضخامت‌های بالاتر از 11 میلی‌متر استفاده می‌شود.

خرید ترموود از برندهای داخلی یا خارجی

انواع اندازه‌های ترموود عبارت‌اند از:

  • ضخامت 11 میلی‌متری
  • ضخامت 16 میلی‌متری
  • ضخامت 19 یا 20 میلی‌متری
  • ضخامت 26 میلی‌متری
  • ضخامت 42 میلی‌متری

خرید ترموود از برندهای داخلی یا خارجی

یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های خرید و نگهداری ترموود توجه به کیفیت محصول است. ترموودهای خارجی معمولا در دو نوع فنلاندی و استونیایی در دسترس خریداران قرار می‌گیرند که توجه به برندهای تولیدکننده آن‌ها امنیت خرید این متریال را افزایش می‌دهند. در این زمینه بهتر است به چوب‌های اولیه که ترموودها از آن ساخته شده‌اند توجه کنید. این محصولات معمولا از دو نوع چوب نرم و سخت ساخته می‌شوند که متناسب با مقاومت آن‌ها و کاربرد مورد نظر توجه به کیفیت ماده اولیه در زمان خرید بسیار مهم است.

توجه به تراکم ترموود؛ نکته‌ای مهم در زمان خرید

با افزایش تراکم چوب میزان مقاومت آن در برابر شرایط محیطی آسیب‌زننده افزایش می‌یابد. باتوجه‌به وزن کمتر چوب ترموود نسبت به چوب‌های معمولی، دقت به تعداد تراکم موجود در زمان خرید، مانع از خراش یا شکستگی چوب‌ها در زمان جابه‌جایی می‌شوند.

مهم‌ترین استراتژی‌های نگهداری ترموود

نمی‌توان به نکات تهیه ترموود توجه کرد؛ اما نسبت به روش‌های نگهداری اصولی از این محصول بی‌تفاوت بود. در واقع استراتژی‌های خرید و نگهداری ترموود دو اصل مهم برای افزایش طول عمر و ماندگاری این محصول هستند و باید به هر دو عامل نگاه یکسانی داشت. بر همین اساس در ادامه به مهم‌ترین نکات نگهداری از ترموود اشاره می‌کنیم.

استاندارهای اصلی نگهداری ترموود در انبار

بسیاری از مجموعه‌های فروش ترموودها را با حجم زیادی از خارج از کشور وارد کرده یا محصولات داخلی خود را در تعداد زیاد در انبارها نگهداری می‌کنند. این محصولات برای افزایش ماندگاری و طول عمرشان، حتما باید در فضایی خشک و خنک و مسقف نگهداری شوند. نباید تعداد زیادی از الوارهای ترموود بر روی هم قرار بگیرند تا فشار زیادی بر آن‌ها وارد نشود. همچنین کاورهای پلاستیکی مقاومی نیز باید بر روی آن‌ها کشیده شوند تا از تماس مستقیم با خورشید و باران‌های احتمالی در امان باشند.

از سوی دیگر استفاده از تیرک‌های نگهدارنده وزن نیز از وارد شدن فشار اضافی به الوارهای زیرین جلوگیری می‌کند. برای ارسال الوارهای ترموود به مقصد نیز بهتر است چند ساعت قبل از ارسال آن‌ها از انبار خارج کرد و در محیط قرارداد تا دمای آن‌ها با دمای محیط سازگار شود.

بعد از نصب ترموود این نکات را فراموش نکنید

از جمله مهم‌ترین استراتژی‌های خرید و نگهداری ترموود، رعایت اصول استاندارد نصب آن است. چوب‌های ترموود به دلیل فراوری متفاوت و ضخامت متفاوت در پروفیل‌ها، حساسیت‌های بالایی را برای نگهداری نیاز دارند. به همین دلیل برای به‌کارگیری آن‌ها در فضاهای خارجی و داخلی باید برخی نکات را رعایت کرد.

مهم‌ترین استراتژی‌های نگهداری ترموود بعد از نصب عبارت‌اند از:

  • پوشش ترموود به‌وسیله لاک‌های محافظ مخصوص و روغن‌های مخصوص ضد اشعه فرابنفش
  • رنگ‌آمیزی ترموود هر چندسال یک‌بار
  • عدم قراردادن ترموود داخل خاک یا رطوبت
  • عدم جریان هوا در جلو یا پشت ترموود نصب شده

انواع ترموود

پارس آرای کوهستان؛ معتبرترین عرضه‌کننده انواع ترموودهای وارداتی

علاوه بر آگاهی از استراتژی‌های خرید و نگهداری ترموود، خرید این محصولات از مجموعه‌های معتبر ضامن افزایش طول عمر و کاهش هزینه‌های نگهداری آن‌ها است. پارس آرای کوهستان از معتبرترین فروشگاه‌های محصولات ترموودی در کشور است که طیف متنوعی از آیتم‌های ترموودی را به فروش می‌رساند. مجموعه ما با اجرای پروژه‌های مختلف شهری و مسکونی و استفاده از مرغوب‌ترین ترموودهای استونیایی، نامی معتبر در صنعت چوب به شمار می‌آید. شما می‌توانید برای شناخت بیشتر خدمات پارس آرای کوهستان و اطلاع از مهم‌ترین نکات خرید ترموود، با کارشناسان مجرب سایت ما در ارتباط باشید.

سؤالات متداول

چرا شناخت استراتژی‌های خرید و نگهداری ترموود اهمیت دارد؟

این موضوع به انتخاب بهترین نوع ترموود، افزایش طول عمر این محصول و کاهش هزینه‌های خرید و نگهداری کمک می‌کند.

در زمان نگهداری ترموود در انبار به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

عدم قرارگیری الوارها بر روی‌هم، عدم تماس مستقیم ترموود با رطوبت و اشعه فرابنفش و قرارگیری آن‌ها در فضایی خشک، خنک و مسقف از جمله این استراتژی‌ها هستند.

آیا نگهداری ترموودهای داخلی و خارجی به روش‌های مختلفی نیاز دارد؟

خیر. استراتژی‌های نگهداری این محصولات یکسان هستند؛ اما کیفیت ترموودهای وارداتی بالاتر است.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا