گل و گیاه

معرفی 8 گیاه لاکچری و لوکس آپارتمانی

گیاهان لوکس آپارتمانی در سال‌های اخیر موردتوجه بسیار از افراد قرار گرفته‌اند. این گل‌ها و گیاهان زینت‌بخش فضای آپارتمانی، منازل و شرکت‌های خصوصی هستند. هر چند عوامل زیادی همچون کمیاب‌بودن، براق بودن و بزرگی گیاه تعیین‌کننده لوکس و لاکچری شدن این گیاهان است.

8 گیاه لاکچری و لوکس برای آپارتمان

چنانچه می‌خواهید به محیط آپارتمان خود، شادابی و تازگی ببخشید و درعین‌حال از گیاهان نادر و کمیاب بهره ببرید، تا پایان مقاله همراه کارمادیو باشید.

  1. آلوکازیا آزلانی

گیاه آلوکازیا آزلانی

گیاه آلوکازیا آزلانی گیاهی خاص و منحصربه‌فرد با برگ‌های براق است. روی برگ‌های این گیاه ترکیبی از رنگ‌های سبز تیره و روشن با رگه‌هایی درخشان از رنگ‌های صورتی، بنفش و قرمز در زیباترین حالت ممکن سایه زده است.

گیاه آلوکازیا آزلانی از محبوب‌ترین گیاهان لوکس و لاکچری محسوب می‌شود. خاستگاه اصلی این گیاه کشور مالزی است و آن را فقط در گلخانه‌های تخصصی می‌توانید پیدا کنید. آلوکازیا آزلانی را یک اثر هنری طبیعی می‌دانند. این گیاه اندازه نسبتاً کوچکی دارد و یک گلدان 10 سانتی‌متری برای آن کافی است. آلوکازیا آزلانی با قیمت سرسام‌آوری در فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین به فروش می‌رسد.

  1. فیکوس الاستیکا

مناسب‌ترین گیاه لوکس برای تزیین آپارتمان‌هایی با سقف‌های بلند است. فیکوس الاستیکا شبیه یک درخت واقعی قد می‌کشد و داخل گلدان تا 7 متر هم رشد می‌کند. به‌شرط آنکه تمام اصول باغبانی و مراقبت‌های صحیح را در مورد آن به کار ببندید.

نگهداری از آن زیاد سخت نیست. فیکوس الاستیکا نیاز به نور مستقیم طبیعی خورشید، ولی همه‌گیر و روشن دارد. در فصل بهار و تابستان خاک گلدان را مرطوب نگه دارید و در فصل زمستان، در هنگام خشک‌شدن سطح رویه خاک، به آن آب بدهید.

  1. نخل لیندا

نخل لیندا

نخل لیندا گیاهی از گروه نخل‌های زینتی با ساقه‌های مقاوم و برگ‌های پرپشت و ظاهری پرصلابت است. نخل لیندا رشد کمی دارد. به همین دلیل مناسب‌ترین گیاه برای شرکت‌ها، مطب‌ها، بانک‌ها و محیط‌های اداری است.

برگ‌های نخل لیندا سوزنی و آویزان است و باید مراقب باشید دور از دسترس حیوانات خانگی و کودکان قرار بگیرد. نگهداری از آن بسیار راحت و آسان است. هر دو هفته یکبار و فقط در صورت خشک‌شدن خاک گلدان، به آن آب دهید. چنانچه گیاه رشد خوبی داشته باشد، باید سالی یکبار گلدان را عوض کنید. در غیر این صورت تعویض گلدان، منوط به میزان رشد گیاه است.

  1. فیکوس بنجامین

فیکوس بنجامین

فیکوس بنجامین، گیاهی از خانواده فیکوس، فوق‌العاده مناسب برای آپارتمان‌های لوکس و شیک که به شکل درختچه است. فیکوس بنجامین ریشه‌های بسیار حساسی دارد و نباید بیش از حد آبیاری شود. اغلب علت مرگ این گیاه، به دلیل آبیاری بی‌رویه است. طبق نظر کارشناسان، فیکوس بنجامین هر 4 الی 7 روز یکبار باید آب دهید. همچنین برای اینکه برگ‌های این گیاه دچار ریزش نشوند، آن را در معرض نور غیرمستقیم و کافی قرار دهید.

  1. لاکی بامبو

لاکی بامبو

لاکی بامبو مناسب‌ترین و بهترین گیاه برای فضاهای آپارتمانی تاریک و فاقد نورگیر است. لاکی بامبو اصلاً به نور زیاد علاقه‌ای ندارد. در عوض خاک آن باید همیشه مرطوب باشد. قراردادن لاکی بامبو در گلدان شیشه‌ای، دکوراسیون شیک و لاکچری شما را جذاب، زیبا و خاص نشان می‌دهد. این گیاه قابلیت تصفیه‌کنندگی و پاک‌کنندگی فضا و هوای اطراف خود را دارد. به همین دلیل گزینه‌ای عالی برای تصفیه هوا در روزهای شلوغ و آلوده شهرهای بزرگ محسوب می‌شود.

  1. برگ عبایی

برگ عبایی

گیاه برگ عبایی گیاهی با برگ‌های سبز تیره پهن که طبیعت دلچسب و جذاب را در فضای آپارتمانی ایجاد می‌کند. گیاه برگ عبایی به علت مقاومت بالای خود، پرطرف‌دارترین گیاه لوکس و لاکچری آپارتمانی است. گیاهی بسیار کم‌توقع که حتی با نور کم، آبیاری نامنظم و خاک ضعیف، دوام و ماندگاری بالایی داشته و سال‌های سال می‌تواند مهمان‌ خانه شما باشد.

برگ عبایی در صدر بادوام‌ترین گیاهان زینتی و لاکچری قرار دارد. قراردادن گیاه برگ عبایی در گلدان سنگی در آشپزخانه یا کنار درب خروجی، جلوه شیک و لاکچری به دکوراسیون منزل شما می‌دهد.

  1. استرلیتزیا Bird of paradise flower

پرنده بهشتی یا استرلیتزیا

پرنده بهشتی یا استرلیتزیا گیاهی رنگارنگ با رنگ‌های زیبا که دل هر بیننده را به سمت خود می‌برد. این گیاه در زمره گل‌های آپارتمانی گران‌قیمت و لوکس قرار دارد. نگهداری از آن بسیار راحت بوده و با ظاهر زیبا و خاص خود، زینت‌بخش دکوراسیون‌های آپارتمان‌های لوکس است.

  1. سرخس آشیانه پرنده

سرخس آشیانه پرنده

سرخس آشیانه پرنده یکی دیگر از پرطرف‌دارترین گیاهان آپارتمانی لوکس، با نور کم است. شاخ‌وبرگ سرخس آشیانه پرنده، به‌صورت آبشاری و پرطراوت است. این گیاه دارای برگ‌های براق، زیبا و پرپشت بوده و بسیار سازگار است. پیشنهاد می‌شود آن را به‌صورت آویزی از سقف نگهداری کنید تا زیبایی آن بیش‌ازپیش نمایان‌تر شود.

3.5/5 - (29 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا