گل و گیاه

روش پرورش و نگهداری از گل هوستای زیبا

گل هوستا یکی از گیاهان بهاری است که دارای طول عمر زیادی است و می‌ توان آن را کاشت و به سادگی از آن مراقبت نمود. بنابراین در این مقاله از کارمادیو می خواهیم در ارتباط با این گیاه اطلاعات زیادی به شما ارائه دهیم.

گل هوستا

گل هوستا را می‌ توان در باغچه نگهداری کرد و نیاز به نور زیادی ندارد و دارای سایزها و شکل‌ ها و اندازه‌ ها و بافت رنگ‌ های مختلفی است.

ارتفاع این گل بین ۳۰ الی ۹۰ سانتی‌متر است ولی در سایزهای کوچکتر و بزرگتر نیز یافت می‌ شود و رنگ برگ‌ های آن معمولاً سفید، سبز- لیمویی و یا سبز-آبی می‌ باشد. بافت و شکل برگ‌ های این گیاه‌ مختلف بوده و بعضی از آنها دارای گوشه‌ های تیزی و برخی نیز قلبی شکل است.

این گیاه معمولاً در اوایل تابستان و اوایل پاییز به رنگ‌ های صورتی، آبی روشن و سفید نیز دیده می‌ شود و بسیاری از گرده افشان‌ ها مانند مرغ مگس‌ خوار عاشق این گل هستند.

چگونگی کاشت گل هوستا و مراقبت از آن

برای کاشت این گل باید یک حفره به اندازه ریشه گیاه در خاک مورد نظر ایجاد کنید و آن را در داخل خاک قرار دهید. جهت مراقبت از این گل باید دور از تابش مستقیم خورشید آن را قرار دهید زیرا نور مستقیم خورشید باعث سوختگی برگ‌ ها می شود بنابراین در نور غیر مستقیم خورشید آن را قرار دهید.

جهت آبیاری گل وسطا خاک را مرطوب نگه دارید اما مراقب باشید که زیاد به آن آب ندهید زیرا باعث پوسیدگی این گیاه می‌ شود و بهترین زمان آبیاری آن هنگامی است که خاک رطوبتش را از دست داده است اما به این نکته توجه داشته باشید که در هوای گرم به آبیاری بیشتری نیاز دارد.

گل هوستا و مراقبت از آن

دمای مناسب برای مراقبت از گل هوستا برای گلدهی دمای حدود ۴ درجه است باید مراقب باشید که آن را در سرمای زیاد قرار ندهید زیرا گل‌ها و برگ‌ های خود را از دست می‌ دهد و اگر محل زندگی زمستان شما خیلی سرد نباشد همیشه سبز می‌ ماند.

بهترین خاک برای گل هوستا خاک سبک و دارای مواد ارگانیک است و برای فراهم کردن رشد بهتر آن می‌توان به خاک باغچه مقداری خاک برگ اضافه کنید اگر می‌ خواهید در گلدان آن را نگهداری کنید گلدانی با عمق حداقل ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌ متر نیاز دارید

کود مناسب برای این گل یک کود متعادل و مناسب بعد از کشت و استفاده در فصل بهار است و بهتر است که از کودهای گیاهی جهت از بین بردن رطوبت اضافی استفاده کنید.

نکات دیگر برای نگهداری از گیاه هوستا

  • پس از اینکه این گل شکوفه داد قسمت‌ های اضافه ساقه آن را برش دهید تا بهتر رشد کند.
  • برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ ها و مشکلات دیگر نیز می‌ توانید در اواخر پاییز آن را هرس کنید.

تقسیم و کاشت گیاه هوستا

این گیاه برای سالم ماندن نیاز به هرس کردن ندارد ولی اگر فضای کمی داشته باشد سرعت رشد آن کاهش می‌ یابد بنابراین اگر می‌ خواهید گیاه هوستا را شاداب کنید در اوایل فصل بهار آن را هرس کنید و نوک ساقه و برگ آن را بزنید. می‌ توانید محل گیاه را نیز عوض کنید و آن را وارد گلدان و خاک جدیدی کنید.

گونه‌ های مختلف هوستا

گل و گیاه هوستا مختلفی از جمله موارد زیر تقسیم می‌ شوند:

۱) گل H. fotunei ‘Aureo Marginata’

این نوع گل هوستا دارای برگ‌ های لوزی شکل به رنگ سبز پررنگ با لبه‌ های تیز  و به رنگ طلایی است.

۲) گل H. x ‘Blue Cadet’

این گل دارای برگ‌ های قلبی شکل و گل‌ های متمایل به رنگ آبی می‌ باشد در اوایل تابستان گل می‌ دهد.

جمع بندی

در این مقاله در ارتباط با گل هوستا و نگهداری از آن و نیز برخی از انواع این گل توضیحات لازم داده شد شما همچنین می‌ توانید در مقاله راهنمای کامل نگهداری گل زینتی سیکلامن + راز های کاشت و تکثیر با این گل بسیار زیبا و زینتی آشنا شوید.

4/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا