خواندنی

۱۰ راهکار برای پاک کردن رنگ مو بدون کوچکترین آسیبی به موها

یکی از راه حل های خلاص شدن از شر رنگ مویی که دوست ندارید یا اینکه تصمیم دارید رنگ موی جدیدی جایگزین کنید پاک کردن رنگ موها است. محلول های پاک کننده شیمیایی رنگ مو در بازار موجود هستند اما ما در این مقاله از کارمادیو تصمیم داریم تا روش های پاک کردن رنگ مو در خانه و با استفاده از مواد موجود در خانه رنگ موهایتان را پاک کنید بنابراین تا اتمام مقاله همراه ما باشید.

بهترین روش های پاک کردن رنگ مو در خانه

اگر رنگ مویی که برای موهای خود استفاده کرده اید ولی به نتیجه دلخواه خود نرسیده اید و قصد تغییر رنگ آنها را دارید در این مطلب ما چند روش کاربردی برای پاک کردن رنگ موها را به شما معرفی می کنیم.

1. آبلیمو یک پاک کننده طبیعی برای از بین بردن رنگ مو

اسید سیتریک موجود در آبلیمو یک سفید کننده فوق‌العاده است. دو عدد لیمو ترش را قاچ کنید و آب آنها را بگیرید و پوست سر خود را با کمک آن ماساژ دهید. می توانید باقی مانده آبلیمو را نیز به موهایتان بزنید و پس از نیم ساعت ابتدا موهایتان را با آب داغ و سپس با آب گرم بشویید ولی زیاد موهایتان را چنگ نزنید زیرا باعث سوزش پوست سر شما می شود. در نهایت هم موهای خود را با یک شامپوی نرم کننده بشویید و آبکشی کنید.

2. از بین بردن رنگ مو با استفاده از جوش شیرین

یکی دیگر از پاک کننده های طبیعی پاک کننده رنگ مو جوش شیرین است. برای پاک کردن رنگ موهایتان جوش شیرین و شامپو را به نسبت مساوی ترکیب کنید و بر روی موهای خود بمالید و پس از ده دقیقه شستشو کنید. البته ترکیب جوش شیرین با شامپوی ضد شوره ترکیب قدرتمندتری برای پاک کردن رنگ مو ایجاد می کند.

3. پاک کردن رنگ مو با استفاده از سرکه

اکثر رنگ موها از مواد قلیایی تشکیل می شوند بنابراین سرکه با داشتن خاصیت اسیدیته می تواند خاصیت قلیایی رنگ ها را بی اثر کند و سبب پاک شدن رنگ موها شود. مقداری سرکه را با روغن یا آب مخلوط کنید و به موهای خود بزنید و با استفاده از یک کلاه یا یک کیسه پلاستیکی بپوشانید و پس از نیم ساعت با استفاده از شامپو موهای خود را شستشو دهید.

4. از بین بردن رنگ مو با نوشابه

یکی دیگر از راهکارهای از بین بردن رنگ موها استفاده از نوشابه است‌. برای انجام این کار از یک نوشابه سیاه گازدار جهت پاک کردن رنگ موهایتان استفاده کنید چرا که وجود اسید سیتریک در نوشابه باعث روشن شدن رنگ موهای شما می شود. مقداری نوشابه روی موها و سر خود بریزید و اجازه دهید بیست دقیقه روی موهایتان بماند و سپس آبکشی کنید.

با استفاده مکرر از نوشابه و ماساژ دادن موها مشاهده خواهید کرد که رنگ موهای شما روشن و روشن تر می شود.

5. پاک کردن رنگ مو با آب داغ و روغن

ابتدا موهایتان را با استفاده از آب داغ و شامپو بشویید ولی پس از شستشو موهای خود را به صورت کامل خشک نکنید. در یک ظرف مناسب آب داغ و روغن نارگیل مخصوص موها را با هم ترکیب کنید سپس موهایتان را با آن ماساژ دهید و با استفاده از یک حوله تمیز و خشک سرتان را به مدت یک ساعت بپوشانید.

پس از گذشت یک ساعت مجددا موهایتان را با آب داغ بشویید و سپس با استفاده از آب سرد، آبکشی کنید و سعی کنید در آخر هم از یک شامپوی نرم کننده استفاده کنید‌. استفاده از آب داغ و روغن باعث می شود که رنگ موهای شما در کمترین زمان ممکن پاک شود.

6. پاک کردن رنگ مو با استفاده از آب داغ

همه رنگ موها تقریبا پس از ۲۰ مرتبه شستشو کاملا پاک می شوند. برای پاک کردن رنگ موها با استفاده از آب داغ تنها کافی است هر دفعه که قصد دارید موهای خود را شستشو دهید از آب داغ استفاده کنید سپس با آب ولرم کار شستن موهایتان را تمام کنید و در نهایت هم موهای خود را به یک نرم کننده آغشته نمایید تا از شکنندگی آنها جلوگیری کرده باشید.

از بین بردن رنگ مو

7. پاک کردن رنگ مو با استفاده از شامپوی شفاف کننده

شامپوهای شفاف کننده رنگدانه های رنگ موی دائم یا موقت و همچنین آلودگی ها و مواد معدنی را به خوبی از بین می برند و پاک می کنند. برای انجام این کار ابتدا مقداری شامپوی شفاف کننده روی موهای خود بمالید و ماساژ دهید سپس با یک کلاه پلاستیکی به مدت ربع ساعت بپوشانید و پس از گذشت این زمان آبکشی کنید.

بعد از هر باری که از شامپوهای شفاف کننده استفاده می کنید حتما از آبرسان های مخصوص موهای خشک استفاده کنید تا موهایتان شکننده نشوند.

8. از بین بردن رنگ مو با استفاده از مایع ظرفشویی

شاید برایتان تعجب آور باشد اما یک چهارم قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را شامپو اضافه کنید و از این ترکیب فوق العاده برای شستن موهای رنگ شده خود استفاده کنید مشاهده خواهید کرد که رنگ موهای شما فورا پاک می شود. اگر به جای شامپوی معمولی، از شامپوی پاک کننده رنگ مو یا شامپوی ضد شوره استفاده کنید مطمئنا سریع تر نتیجه خواهید گرفت.

9. پاک کردن رنگ مو با استفاده از قرص ویتامین سی و آب

یکی دیگر از راهکارهای پاک کردن رنگ موهای شیمیایی استفاده از قرص ویتامین سی است. چند عدد قرص ویتامین سی را خرد کنید و با آب ترکیب کنید تا خمیری بدست آید. خمیر باید به اندازه ای باشد که پوست سرتان را کاملا بپوشاند.

این خمیر را روی موهایتان بمالید و پس از نیم ساعت با آب گرم شستشو دهید این کار را حداقل ۷ الی ۸ بار به صورت مرتب انجام دهید تا رنگ موهای شما کاملا پاک شود.

10. پاک کردن رنگ مو با استفاده از شامپوی ضد شوره

شامپوهای ضد شوره بسیار قوی تر از شامپوهای معمولی عمل می کنند چرا که شوره ها به فرمول قدرتمندتری نیاز دارند. بنابراین اگر تصمیم دارید رنگ موهای شما سریع تر پاک شوند حتما شامپوی ضد شوره را جایگزین شامپوی معمولی کنید.

جمع بندی

در این مقاله از کارمادیو ما ده راهکار را برای پاک کردن رنگ موهای شیمیایی به شما آموزش دادیم. با استفاده از راهکارهای گفته شده در این مطلب شما به آسانی می توانید رنگ موهای خود را پاک کنید و رنگ موی جدید جایگزین کنید. در مصرف مواد بالا زیاده روی نکنید و با احتیاط مصرف نمایید تا به موهای خود آسیبی نزنید. اکنون می توانید مقاله بهترین روش‌ های طبیعی برای برطرف کردن سفیدی موها را نیز از سایت کارمادیو مطالعه کنید.

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا