سبک زندگی

بهترین روش‌ های طبیعی برای برطرف کردن سفیدی موها

سفید شدن موها یکی از مسائلی است که امروزه بیشتر از گذشته بزرگسالان و حتی جوانان و نوجوانان را درگیر کرده است که این مسئله به دلایل مختلفی مانند ژنتیک، چاقی، سیگار کشیدن، استرس و کمبود برخی از  ویتامین‌ ها اتفاق می‌ افتد و بسیاری از خانم‌ ها و حتی آقایان برای برطرف کردن این مشکل روی به روش‌ های شیمیایی می‌ برند اما اگر می‌ خواهید با استفاده از روش‌ های طبیعی و بدون هیچ گونه عارضه‌ای می‌ خواهید موهای سفید خود را رنگ کنید این مقاله از کارمادیو را مطالعه نمایید.

6 روش‌ طبیعی برای برطرف کردن سفیدی موها

برای رنگ کردن موهای سفید خود می‌ توانید از روش‌ های طبیعی زیر بهره‌مند شوید:

از حنا و قهوه استفاده کنید

ترکیب حنا و قهوه از دیرباز تاکنون یکی از بهترین مواد برای برطرف کردن موهای سفید است و برای این کار می‌ توانید یک قاشق غذاخوری قهوه را همراه با آب در حال جوش ترکیب کرده سپس به اندازه موهای خود پودر حنا را به آن اضافه کنید سپس یک قاشق غذاخوری روغن دلخواه مانند روغن زیتون یا بادام و نارگیل را اضافه نمایید و بعد به عنوان یک رنگ کننده موهای سفید به سر خود بزنید و پس از حدود نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه سر خود را بشویید.

از روغن بادام و آبلیمو استفاده کنید

روغن بادام به دلیل داشتن ویتامین e به تقویت ریشه موها و جلوگیری از سفید شدن آنها کمک بسیاری می‌ کند. همچنین آبلیمو نیز برای درخشندگی و افزایش حجم موها مفید است همچنین برای برطرف کردن موهای سفید خود روغن بادام و آبلیمو را به مقدار ۲ به ۳ با یکدیگر ترکیب کنید سپس آن را روی پوست سر خود و موهای سفید خود ماساژ دهید و پس از ۳۰ دقیقه بشویید.

بهترین روش‌ های طبیعی برای برطرف کردن سفیدی موها

استفاده از چای سیاه برای برطرف کردن موهای سفید

چای سیاه دارای کافئین و آنتی اکسیدان است که هر دو این مورد به تیره شدن موها کمک بسیاری می‌کنند و نیز رشد موها را تحریک می‌ کنند بنابراین برای رنگ کردن موهای سفید خود و تقویت و و تقویت و رشد کل موهای سر خود می توانید روی چای سیاه حساب کنید برای این کار ابتدا ۲ قاشق غذاخوری چای سیاه و یک قاشق غذاخوری نمک را درون یک فنجان آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید سپس موهای خود را با یک شامپوی ملایم شسته و پس از خنک شدن ترکیب چای سیاه و نمک آن را به موهای خود بزنید و صبر کنید تا خشک شود اگر این کار را مرتب و به مدت چند ماه انجام دهید موهای سفید شما خاکستری تیره می‌ شوند.

از ترکیب برگ کاری با یکی از روغن‌های مناسب مو استفاده کنید

برای رنگ کردن موهای سفید خود می‌توانید یک فنجان برگ کاری را در یک فنجان روغن مانند روغن بادام یا زیتون جوشانید تا رنگ آن تیره شود و بعد از صافی گذرانده و صبر کنید تا خنک شود هفته‌ای ۲ تا ۳ بار موهای خود را با آن شسته و به مدت چند دقیقه صبر کرده و بعد بشویید بدین طریق موهای سفید شما به دلیل اینکه برگ کاری سرشار از ویتامین است و به بر طرف کردن مو های سفید شما می انجامد.

پودر شکلات و ماست را ترکیب کنید

استفاده از ترکیب پودر شکلات و ماست باعث سلامت پوست و مو شما می‌ شود و نیز مو های سفید را رنگ می کند تنها کافی است که مقداری پودر شکلات را با ماست ترکیب کنید و به مو ها و پوست سر خود زده و ماساژ دهید و بعد از چند دقیقه بشویید.

از آب پیاز سود ببرید

پیاز به دلیل افزایش آنزیم کاتالاز باعث تیره شدن موها می‌ شود بنابراین می‌ توانید ۳ قاشق غذاخوری آب پیاز را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب کرده و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون نیز به آن اضافه کنید و روی پوست و موی سر خود ماساژ داده و بعد از نیم ساعت بشویید تا مو های سفید شما رنگ شوند.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی چند مورد از روش های طبیعی برای رنگ کردن مو های سفید پرداختیم تا شما با مطالعه آن بتوانید  مو های سفید خود را رنگ کنید و لازم نباشد از روش های مصنوعی کمک بگیرید. همچنین می توانید با مطالعه مقاله خواص روغن نارگیل و روش صحیح استفاده از آن برای موها برای تقویت مو های خود با کمک این روغن مقوی اطلاعات مفیدی دریافت کنید.

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا