اخبار

جزییات کامل وام ۵۰۰ میلیونی ازدواج برای دهه شصتی ها

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به زوجین روستایی دهه‌شصتی خبر داد و تصریح کرد: به این زوجین ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج علاوه بر تسهیلات عام ازدواج، ۲۰۰ میلیون تومان کالا کارت، ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال داده می‌شود و در مجموع ۵۰۰ میلیون تومان پشتوانه برای زوجین دهه‌شصتی روستایی تعیین شده است. علاوه بر این بیمه اجتماعی نیز برای این زوجین در نظر گرفته شده است.

پس از اعلام این خبر، خبرگزاری صداوسیما در استان‌های مختلف اعلام کرد که زوج‌های دارای شرایط ساکن روستاها با مراجعه به درگاه معاونت امور زنان ریاست جمهوری (www.women.gov.ir)، می‌توانند از نحوه ثبت‌نام آگاه شوند و نام‌نویسی کنند. با کارمادیو همراه باشید.

شرایط دریافت وام ازدواج ۵۰۰ میلیونی برای دهه شصتی ها

برای دریافت این تسهیلات، تاریخ تولد زوج‌ها باید از یکم فروردین ۱۳۶۰ تا پایان اسفند ۱۳۶۹ و تاریخ عقد آنان نیز از سی‌ام خرداد ۱۴۰۲ تا پایان سال جاری باشد.

این تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال برای ازدواج، تا سقف ۲ میلیارد ریال برای خرید جهیزیه و ۲ میلیارد ریال دیگر نیز برای تسهیلات اشتغال پرداخت می‌شود.

تسهیلات اعطایی ازدواج برای جوانان از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم و برای اجرای هرچه بهتر از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به‌شمار می‌رود.

این طرح از طریق انعقاد تفاهم نامه همکاری با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، بانک مهر ایران و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اجرا می گردد و جوانان متولد دهه ۶۰ ساکن در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت در صورت احراز شرایط از حمایت های چهار گانه زیر برخوردار می شوند:

الف) تسهیلات خرید اقساطی جهیزیه تا سقف مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان

ب) تسهیلات ازدواج تا سقف مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان

ج) تسهیلات اشتغال تا سقف مبلغ ۲۰۰میلیون تومان

شرايط عمومی متقاضيان دریافت تسهيلات 500 میلیونی ازدواج

  1. دارا بودن تابعيت کشور جمهوری اسلامی ايران
  2. ساکن عشایر یا روستا و یا شهرهای زیر ۲۰هزار نفر جمعیت باشند.
  3. زوجین (هر دو زن و مرد مجرد) متولد دهه ۶۰ ( متولدین ۰۱/۰۱/۱۳۶۰ تا ۲۹/۱۲/۱۳۶۹) باشند.
  4. تاریخ عقد زوجین از ۳۰/۰۳/۱۴۰۲ الی ۲۹/۱۲/۱۴۰۲ باشد.

شرايط اختصاصی پرداخت تسهیلات به متقاضيان تسهيلات

به زوجـــين دارای شرایط ذکر شده در بند الف همین آیین نامه، تسهیلات خرید اقساطی جهیزیه تا سقف مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان، تسهیلات ازدواج به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و تسهیلات اشتغال به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان اعطا می گردد.

تبصره:‌ تسهیلات ازدواج یاد شده مضاف بر تسهیلات مصوب بانک مرکزی بابت ازدواج و فرزند آوری می باشد.

تسهیلات خرید اقساطی جهیزیه

۱- سقف تسهیلات خرید اقساطی جهیزیه اعطایی به هر یک از افراد معرفی‌شده، حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان به صورت کالاکارت می‌باشد.

۲- حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات اعطایی جهیزیه به هر یک از افراد معرفی شده ۳۶ ماهه می‌باشد.

۳- دریافت‌کنندگان تسهیلات قرض‌الحسنه از محل حساب مذکور می‌بایست جهت واریز تسهیلات و پرداخت اقساط یک فقره حساب پس‌انداز قرض‌الحسنه نزد بانک مهر افتتاح نمایند.

۴- اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به معرفی‌شدگان، بر اساس قراردادهای داخلی و فرم‌های مورداستفاده طبق ضوابط و مقررات جاری بانک مهر می‌باشد و متقاضی متعهد به خرید کالا یا خدمت از پذیرندگان طرف قرارداد بانک مهر می‌باشد.

۵- تسهیلات ارائه‌ شده برمبنای عقد قرارداد قرض‌الحسنه و با کارمزد ۴ درصد می‌باشدکه سالانه و براساس مانده بدهی محاسبه واخذ می‌گردد.

معرفی‌شوندگان تسهیلات قرض‌الحسنه، صرفاً می‌توانند تا سقف مجاز بانک از تسهیلات قرض ‏الحسنه استفاده نماید و ارائه هر نوع تسهیلات جدید منوط به رعایت شرایط و ضوابط مربوطه می‌باشد.

۷- وثایق و تضامین تسهیلات گیرندگان بر اساس اعتبار سنجی سامانه ضمان بانک صورت می‌پذیرد. ( بر اساس یک ضامن یا سفته الکترونیکی به تشخیص بانک )

۸- متقاضی تسهیلات کالاکارت می‌بایست حداکثر ظرف مدت دو ماه از تاریخ اعطا تسهیلات، نسبت به خرید کالا و یا خدمات از شبکه پذیرندگان اقدام نماید، در غیر اینصورت، بانک نسبت به تسویه تسهیلات مزبور ازمحل حساب‌های گیرنده تسهیلات نزد بانک بدون نیاز به انجام هرگونه تشریفات قانونی واداری و قضایی اقدام خواهد نمود.

۹- کلیه تسهیلات مشمول بیمه عمر مانده بدهکار تسهیلات حسب ضوابط جاری بانک می شوند.

 

نظر شما در مورد شرایط دریافت وام ازدواج ۵۰۰ میلیون تومان دهه شصتی ها چیست؟ با ما در میان بگذارید.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا