اخبار

قتل داریوش مهرجویی کارگردان سینما و همسرش در کرج + جزییات حادثه

به گزارش کارمادیو، ساعتی قبل جسد داریوش ‌مهرجویی و همسرش در ویلایشان در حالی که با ضربات چاقو به قتل رسیده بودند پیدا شد.
چندی قبل مرحومه محمدی‌فر در اینستاگرام مطلبی درباره‌ تهدید شدنش با چاقو توسط یک ناشناس که وارد ویلایشان شده و گریخته، نوشته بود.

واکنش هنرمندان به قتل داریوش مهرجویی و همسرش

هانیه توسلی: «خبر آنقدر هولناک است، آنقدر عجیب و مهیب است که لال شده ام. دو ساعتی است که شنیدم و درحال اشک ریختنم. لال و گریان و مبهوت به کارگردان محبوبم فکر می کنم.به مهرجویی بزرگ. به او که خلاق و هنرمند بود. وجود نازنینش در سینما غنیمتی بود.»

مهراب قاسمخانی: انگار داریم توی یه کابوس زندگی می‌کنیم که هیچ وقت تموم نمیشه. توی یه شبی که هیچ وقت صبح نمیشه. دیگه حتی انتظار طلوع رو هم نمیکشیم. سیاهی پشت سیاهی. نکبت پشت نکبت…

منیژه حکمت، کارگردان سینما: «اى واى، چه كنيم با اين همه درد، نگرانى، غصه، غم و…چه كنيم.»

مهرزاد دانش روزنامه نگار و منتقد سینما:‌ «آن هنگام که دیدیم حمید هامون از خواندن خبر سر بریدن عده‌ای در روزنامه بهتش زد، چه می‌دانستیم ۳۴سال بعدش خودمان نیمه‌شب از خواندن خبر مشابه درباره خالق هامون بهت‌زده و شوکه خواهیم شد… این دیگر چه پلشتی‌ای است؟»

توضیحات پلیس درباره قتل داریوش مهرجویی و همسرش

این حادثه در ساعات پایانی شنبه‌ شب (۲۲ مهر) از طریق تماس با پلیس ۱۱۰ اطلاع داده شد که با حضور ماموران در محل مشاهده شد که داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی‌اش واقع در زیبادشت مشکین‌آباد به قتل رسیده‌اند.

این حادثه از سوی دختر مرحوم مهرجویی به پلیس اطلاع داده شد. تیم‌های تخصصی پلیس آگاهی در محل حاضر شده و تحقیقات خود را آغاز کرده‌اند.

این حادثه به علت نامعلوم توسط فرد یا افراد ناشناس رخ داده و هنوز انگیزه قتل مشخص نیست.  شواهد حاکی از آن است که این قتل بر اثر جراحت ناشی از ضربات سلاح سرد انجام شده است.

جزئیات جدید قتل مهرجویی و همسرش از زبان دادگستری استان البرز

طبق اظهارات مونا مهرجویی، پدرش حدود ساعت ۲۰:۵۰ روز شنبه مورخ ۲۲مهرماه به وی که در جهانشهر کرج بوده پیام می‌دهد که برای شام به منزل بیاید.

دختر مرحوم مهرجویی حدود ۲۲:۲۵ به منزل پدرش می‌رسد و ابتدا زنگ منزل را می‌زند و با توجه به اینکه کسی جواب نمی‌دهد با کلید در را باز و وارد منزل می‌شود. مونا مهرجویی مشاهده می‌کند که پدر و مادرش با ضربات چاقو یا جسم برنده دیگر به نواحی گردن به قتل رسیده‌اند.

دادستان فردیس به همراه بازپرس ویژه قتل و تیم ویژه بررسی صحنه جرم در محل قتل حاضر شدند. دستورات لازم برای شناسایی و بازداشت متهمان را به پلیس آگاهی استان البرز صادر شده است.

سرقت یا خصومت شخصی با همسر مهرجویی؟

بررسی های اولیه، نشان می دهد قاتل بخشی از اموال قیمتی منزل مهرجویی، را سرقت کرده است. ناصرخاکی دادستان فردیس گفته: آثار سرقت در خانه مشهود بوده و حتی طلاهای خانم محمدی‌فر هم از دستانش جدا شدند.  شواهد نشان می‌دهد که خانه ویلایی مهرجویی فاقد هرگونه امنیت بوده است.

با اینکه در ورودی یک دوربین دارد، اما روبه‌روی خانه بیابانی بزرگ و متروک است و دست راستش دیوارهای شهرک کشیده شده که پشت آن‌ها هم بیابان است. قبل از این حمله هم از خانه سرقت شده بوده و حدود ۱۰ ماهی که اخیرا در فرانسه بودند از خانه دزدی شده بوده است. از سوی دیگر احتمال خصومت شخصی با وحیده محمدی فر مسر مهرجویی وجود دارد.

همسر مهرجویی چند روز قبل از این فاجعه، در اینستاگرامش روایتی از حمله فردی به خانه و تهدید او با چاقو منتشر می‌کند.  نزدیکان همسرش هم  گفته اند احتمالا این درگیری با آن فرد پیشینه‌ای داشته است که فرضیه خصومت شخصی را تقویت می کند.

البته رئیس کل دادگستری البرز گفته پیرامون این موضوع شکایتی در دادسرای عمومی و انقلاب فردیس یا پلیس مطرح نشده بود تا پلیس یا دستگاه قضایی به موضوع ورود داشته باشند.

 

نخستین یافته‌ها از قتل داریوش مهرجویی و همسرش

تحقیقات درباره قتل داریوش مهرجویی و همسرش در حالی ادامه دارد که به نظر می‌رسد عاملان جنایت ابتدا این کارگردان و سپس همسرش را کشته‌اند.

به گزارش سایت جنایی، بر اساس اطلاعات به دست آمده وضعیت اجساد نشان می‌داد ابتدا داریوش مهرجویی به قتل رسیده است. عاملان قتل با چوب که به نظر می‌رسد مربوط به درخت آلبالو است به سر او کوبیده و لکه‌های خون روی این چوب دیده شده است. بعد از اینکه داریوش مهرجویی گیج شده شاهرگ او را قطع کرده و جسدش را مقابل آشپزخانه رها کرده‌اند.

جسد همسرش وحیده محمدی‌فر در یکی از اتاق خواب‌ها پیدا شده است. گلوی او هم بریده شده اما آثار بر جای مانده روی بدن این زن نشان می‌دهد او با عاملان قتل درگیر شده و شکستگی‌هایی نیز روی دست و پای او وجود داشته است.

احتمال داده می‌شود او با صدای درگیری که عاملان قتل با شوهرش داشته‌اند هوشیار شده و حالت تدافعی به خود گرفته است.

 

دستگیری ۲ نفر در ارتباط با قتل داریوش مهرجویی

سخنگوی فراجا: (بروزرسانی 23 مهر)

تمامی اطلاعات و دلایل موجود در صحنه جرم توسط کارآگاهان کشف قتل، برداشت شده و عملیات بررسی صحنه در ساعاتی پیش به پایان رسیده است و کارآگاهان در حال تجزیه و تحلیل ادله برداشت شده صحنه جرم هستند.

تاکنون ۴ مظنون شناسایی شده‌اند که دو نفر از این افراد بازداشت و دو نفر دیگر نیز ساعات یا دقایقی دیگر بازداشت خواهند شد.

در ویلای مرحوم مهرجویی دوربین مداربسته موجود نبوده است، دوربین‌های ورودی شهرک از قبل‌تر خراب بوده است و دوربین‌هایی که منتج به این مجموعه می‌شده است توسط کارآگاهان تخلیه شده است.

سگ‌های ویژه کشف قتل رد زنی‌هایی را براساس رد خون مقتولین در مسیر فرار قاتلان پیدا کرده‌اند. بالغ بر ۴ هزار خط تلفن مورد رصد قرار گرفته است.

بازداشتی‌های پرونده قتل مهرجویی به ۷ نفر رسید

بروزرسانی ساعت 15 تاریخ 24 مهر

سخنگوی پلیس: تعداد مظنونان دستگیر شده در پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش به ۷ نفر رسید.

باغبان ویلای داریوش مهرجویی بازداشت شد

اعتماد نوشت: (بروزرسانی 25 مهر 1402)

یک منبع آگاه ضمن اشاره به دستگیری چند متهم پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش، از دستگیری باغبان این خانواده خبر داد.

این رسانه همچنین بخشی از گفت‌وگوی منتشر نشده از وحیده محمدی‌فر (همسر مهرجویی) را منتشر کرده که مرحوم محمدی‌فر در آن، اشاره مهمی هم به ماجرای باغبان داشته است.

محمدی‌فر گفته:

قبلا خودمان «باغبانی» داشتیم که از ما سرقت کرد. بعداً متوجه شدیم که هم باغبان ما بوده و هم باغبان همسایه کناری ما. او را تحویل پلیس دادیم، اما همسایه کناری ما باغبان را بخشید و او آزاد شد. با توجه به اینکه برادر او دزد و همدستش هم بود به ما اطلاع دادند که باید او را پیدا کنیم و تحویل پلیس بدهیم. برادر باغبان ما در این شهرک کار می‌کند چرا باید خیلی راحت برای خودش آزاد باشد. ما اینجا از دست این افراد خیلی مصیبت کشیدیم، اما در مورد سنتور و یک‌سری وسایلی که فقط یک هنرمند ارزش آن را می‌تواند درک کند، باید گفت که به سرقت رفته و سرقت هم کار خودی بوده است. البته وکیل‌مان آقای سروری پیگیر آن است، اما قرار شده ما به طرف نگوییم تا از او بازجویی کنند.

 

دستگیری قاتل مهرجویی و همسرش در لب مرز تکذیب شد‌!

(بروزرسانی 25 مهر 1402)

یک مقام آگاه خبر دستگیری قاتل داریوش مهرجویی و همسرش در لب مرز را تکذیب کرد و گفت: تیم جنایی با دستگیری ۱۰ مظنون و تحقیق از آنها به دنبال رازگشایی از این قتل است. تحقیقات بر روی این پرونده به صورت شبانه روزی ادامه دارد و هر فرضیه و سرنخی را بررسی می کنیم.

قاتل «مهرجویی» دستگیر شد

(بروزرسانی 27 مهر 1402)

سردارمنتظرالمهدی:

دقایقی پیش قاتل اصلی که جزو دستگیرشدگان پلیس بود پس از انجام اقدامات فنی و تقاطع گیری شناسایی و به قطعیت رسید.
بازجویی‌ها کماکان برای شناسایی همدستان و زوایای پنهان این قتل در حال انجام است. بزودی صحنه جرم بازسازی و اطلاعات تکمیلی ارائه خواهد شد.

گمانه زنی رسانه ها در مورد قاتل یا قاتلان داریوش مهرجویی و همسرش

از باغبان تا باجناق‌ها،متهمان قتل (بروزرسانی 27 مهر 1402)

امروز صبح سخنگوی پلیس تایید کرد که قاتل اصلی در پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش شناسایی و بازداشت شده است.
در همین خصوص، همشهری آنلاین نوشته است:
باغبان سابق ویلای مهرجویی از مدت ها قبل بر سر مسایلی با قربانیان اختلاف داشت و از اولین کسانی بود که به عنوان مظنون توسط پلیس دستگیر شد.
او همچنین کسی بود که سال گذشته اقدام به سرقت از خانه مقتولان کرده بود و از آنجا که قربانیان متوجه ماجرا شده بودند، با آنها اختلاف داشت. این اختلافات تا جایی ادامه داشت که مرد جنایتکار حتی یک بار همسر داریوش مهرجویی را با چاقو تهدید کرده بود.
در حالی که شواهد محکمی علیه این مرد به دست آمده بود، وی اعتراف نمی کرد تا اینکه حوالی ساعت ۳ بامداد امروز لب به اعتراف گشود و اسرار قتل داریوش مهرجویی و همسرش را فاش کرد.
او اعتراف کرد که پس از قتل قربانیان مقداری اموال از خانه آنها به سرقت برده‌که بخشی از این اموال توسط پلیس کشف شده است.

رکنا هم نوشته است:

باجناق‌های‌ داریوش مهرجویی⁩ بخاطر اختلافات مالی طراحان اصلی جنایت بودند و با اجیرکردن ۳ آدمکش از اتباع بیگانه دست به قتل فجیع مهرجویی و همسرش ‌ وحیده محمدی فر⁩ زدند. قاتل اصلی یکی از آدمکش‌ها بوده که اعتراف کامل داشته است و باجناق ها معاونت در قتل و آمریت داشته‌اند.

دخالت داشتن باجناق‌های مهرجویی در پرونده قتل تکذیب شد

(بروزرسانی 27 مهر 1402 – ساعت 13:00)

یک منبع آگاه در پلیس اعلام کرد که دخالت داشتن باجناق‌های مرحوم مهرجویی در پرونده قتل اساسا کذب است.

این منبع آگاه اعلام کرد: مظنون اصلی از باجناق‌های داریوش مهرجویی نیست و اصحاب رسانه از گمانه زنی پرهیز کنند تا کارآگاهان پلیس به زودی اخبار تکمیلی را اعلام کنند.

قاتل داریوش مهرجویی و همسرش اعدام می‌شود

(بروزرسانی 23 بهمن 1402)

رئیس کل دادگستری استان البرز: متهم ردیف اول به اتهام «قتل عمدی» مرحوم مهرجویی و مرحومه محمدی‌فر و بر اساس مطالبه قصاص از سوی اولیای دم به «قصاص نفس» محکوم شد.

علاوه بر قصاص نفس، متهم ردیف اول در مورد سایر جرایم ارتکابی همزمان با قتل از قبیل «سرقت» به ۲۰ سال حبس تعزیری، شلاق و دیه محکوم شد؛ همچنین بابت جرایم قبل از ارتکاب قتل، که ناظر بر یک هفته قبل از این اقدام است، مجموعا به ۸ سال حبس تعزیری و شلاق محکوم شده است.

در رای صادره، متهمان ردیف دوم و سوم نیز به اتهام جرایمی نظیر «شروع به قتل» و «سرقت» مجموعا هر یک به ۳۶ سال حبس تعزیری، شلاق و دیه محکوم شده‌اند.

متهم ردیف چهارم هم به جهت ارتکاب جرایمی نظیر «معاونت در شروع به قتل» و «سرقت» و با لحاظ نقش وی در جرایم ارتکابی، دادگاه وی را مجموعا به ۸ سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بینام
6 ماه قبل

باید مراقب باشن قاتل خودکشی نکنه یا کسی نکشش تا به حرف بیاد بگه چه کسی اجیرش کرده.

علی
6 ماه قبل

متاسفانه بدیل عدم قاطعیت دربرخورد با مجرمین درکلیه امورات مربوطه درکل کشور جنایتهای هولناک وسرقتهایی حرفه ای صورت میگیرد،واقعا امنیت مردم به نظر افتاده مسئولان جوابگو‌باشند،باید برای تربیت فرهنگی و اجتماعی جامعه ایران وقت بذارم وازمسائل حاشیه ای خودداری ونسبت به رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی جامعه اقدام کنند،

دکمه بازگشت به بالا