خواندنی

تحصیل در بهترین دانشگاه ‌های کانادا

کشور کانادا از نظر شاخص توسعه انسانی در رتبه 13 دنیا و از لحاظ کیفیت زندگی کشور شماره 1 جهان است؛ اما یکی دیگر از حوزه هایی که کانادا در آن برتری بسیار زیادی نسبت به دیگر کشور ها دارد، سیستم آموزشی باکیفیت است. به همین دلیل دانشگاه های کانادا را همیشه می توانیم در رتبه بندی بهترین دانشگاه های دنیا مشاهده کنیم. بهترین دانشگاه های کانادا همیشه در زمینه روش های آموزشی موثر و تحقیقات با کیفیت بالا در دنیا پیشرو و مثال زدنی هستند. به همین دلیل بسیاری از افراد برای تحصیل در خارج از کشور، تحصیل در کانادا را انتخاب می کنند.

مزایای تحصیلی در کانادا

  • کیفیت آموزشی

اولین چیزی که سیستم آموزشی دانشگاه ها و مدارس کانادا را از بسیاری از کشور های دنیا متمایز می کند، استاندارد های عالی آموزشی از دوره پیش دبستانی تا پایان دوران تحصیلی در دانشگاه است. آموزش با کیفیت بالا در کنار هزینه تحصیلی بسیار مقرون به صرفه باعث شده است تا کانادا یکی از مهم ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی باشد.

طبق رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2021، 26 دانشگاه برتر دنیا از کانادا بوده است. دانشگاه ها و کالج های کانادا طیف وسیعی از دوره ها را در رشته های مختلف مانند مهندسی، میکروبیولوژی، مخابرات، علوم محیطی، کشاورزی و غیره ارائه می دهد.

  • استاندارد های زندگی

از مزایای تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا می توان به استاندارد های بالای زندگی اشاره کرد. کانادا نسبت به دیگر کشور ها استاندارد های بالا تری برای زندگی ارائه می دهد که باعث می شود برای بسیاری از دانشجویان بین المللی که از دیگر کشور های در حال توسعه می آیند، بسیار جذاب باشد.

  • هزینه مقرون به صرفه

دلیل بعدی که باعث می شود بسیاری از افراد تصمیم به تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا بگیرند، هزینه مقرون به صرفه تحصیل در این کشور است. با وجود بهترین کیفیت آموزشی و بالا ترین استاندارد های زندگی، کانادا در مقایسه با کشور های انگلیسی زبان که تجربیات مشابهی ارائه می دهند، هزینه تحصیل مقرون به صرفه تری دارد.

  • فرصت های شغلی

با تحصیل در کانادا لازم نیست که نگران آینده شغلی خود باشید. پس از فارغ التحصیلی فرصت های شغلی تمام وقت بسیار زیادی وجود دارد. انبوهی از شرکت ها وجود دارند که بسته به رشته تحصیلی شما مشاغلی با درآمد خوبی ارائه می دهند. همچنین پس از یک سال کار شما امکان درخواست مجوز اقامت دائم را خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: شغل های پردرآمد کانادا

  • بورسیه

اگر موفق شوید که وارد بهترین دانشگاه های کانادا شوید، شانس شما برای دریافت بورسیه خیلی بیشتر خواهد بود. دانشگاه های کانادا معمولا به دانشجویانی که علاقه به ادامه تحصیل دارند اما توانایی پرداخت شهریه دانشگاه را ندارند، فرصت های بورسیه و کمک های مالی خاصی را ارائه می دهد.

  • مردم مهمان نواز

مردم کانادا به خونگرمی و صمیمی بودن شهرت دارند و از دانشجویان بین المللی و مهاجران استقبال می کنند. همین باعث شده است تا مردم کانادا به عنوان مهمان نواز ترین مردمان دنیا شناخته شوند.

شرایط برای کسب ویزای تحصیلی

برای تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا ابتدا نیاز به دریافت ویزای تحصیلی کانادا دارید. توجه به نکات و برآورده کردن شرایط زیر شانس شما برای دریافت ویزا تحصیلی کشور کانادا را به میزان زیادی افزایش می دهد:

  • برآورده کردن پیش نیاز ها

در ایده آل ترین حالت باید یک سال قبل از برنامه ریزی برای تحصیل در کانادا الزامات رایج برای همه دانشگاه مانند گذرنامه به روز شده، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی به همراه مدرکی مبنی بر قبولی در آزمون های زبان را آماده کنید.

  • انتخاب دوره و دانشگاه

در مرحله بعد باید دوره و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. اکثر افراد انتخاب خود را از بین بهترین دانشگاه های کانادا انجام می دهند. حتما قبل از انتخاب دانشگاه، ابتدا دوره ای را که می خواهید در آن تحصیل کنید مشخص کنید و ببینید که اصلا به چه دوره ای علاقه دارید تا بر اساس آن بهترین دانشگاه را انتخاب کنید.

  • شرکت در آزمون مهارت زبان

برای تحصیل در کانادا لازم است که تسلط خود را به زبان انگلیسی یا فرانسوی ثابت کنید. برای نشان دادن تسلط به زبان انگلیسی آزمون های تافل و آیلتس گزینه های خوبی هستند. برای آزمون زبان فرانسوی نیز آزمون TEF بهترین گزینه است.

  • ارسال نامه درخواست و دریافت مجوز

بعد از برآوره کردن نیاز ها برای تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا باید به دانشگاه خود با پرداخت یک هزینه اولیه بین 100 تا 250 دلار درخواست بدهید. بعد از پر کردن فرم، در صورتی که از دانشگاه نامه پذیرش دریافت کردید، می توانید برای دریافت مجوز تحصیلی درخواست بدهید و وارد خاک کانادا شوید.

بهترین دانشگاه های کانادا

  • دانشگاه تورنتو

اگر نگاهی به لیست بهترین دانشگاه های کانادا بیندازیم، دانشگاه تورنتو در صدر لیست خواهد بود. این دانشگاه بیش از 980 برنامه برای تحصیل در رشته های مختلف دارد و دارای سه پردیس است.

دانشگاه تورنتو محل اولین تحقیقات انسولین و سلول های بنیادی است. همچنین میکروسکوپ الکترونی و اولین پیوند موفقیت آمیز ریه در این دانشگاه به ثبت رسیده است. لازم به ذکر است که دانشگاه تورنتو بیشترین بودجه را از بخش خصوصی و دولتی دریافت می کند.

  • دانشگاه بیریتیش کلمبیا

در فهرست بهترین دانشگاه های کانادا می توانیم اسم دانشگاه بریتیش کلمبیا را نیز ببینیم. این دانشگاه در سال 1908 تاسیس شد. بزرگترین سیکلوترون جهان و همچنین یکی از بزرگترین کتابخانه های کانادا در این دانشگاه قرار دارد.

  • دانشگاه مک گیل

برای تحصیل در کانادا، دانشگاه مک گیل انتخاب فوق العاده ای است. دانشگاه مک گیل دانشگاهی معتبر در سطح جهانی است و لقب اولین دانشکده پزشکی کانادا را به خود اختصاص داده است. حدودا 30 درصد از دانشجویان بین المللی کشور کانادا در رشته های پزشکی، مهندسی، هنر، علوم و مدیریت در این دانشگاه تحصیل می کنند.

جمع بندی

تحصیل در کانادا رویای بسیاری از دانشجویان است؛ زیرا این کشور برخی از بهترین دانشگاه های دنیا را در خود جای داده است. برای مثال دانشگاه های تورنتو، بریتیش کلمبیا و مک گیل تنها برخی از نمونه های آن هستند. کیفیت آموزشی بالا و استاندارد های بالای کیفیت زندگی باعث شده است تا خیلی از افراد بهترین دانشگاه های کانادا را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. شما می توانید برای دریافت مشاوره رایگان درباره راه های تحصیل در کانادا به سایت سیم آخر مراجعه نمایید تا به آسانی از متخصصین این مجموعه مشاوره های لازم را دریافت کنید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا