گل و گیاه

چرا گل ناز یخی من گل نمی دهد؟ / بهترین راه حل کدام است؟

گل ناز یخی گیاهی زینتی است که معمولاً برای تزیین باغچه‌ها و یا منازل از آن استفاده می‌ شود. البته اگر شرایط مناسب وجود داشته باشد می توان آن را در بالکن و حتی کنار پنجره نیز نگهداری کرد. گل ناز یخی گیاهی چند ساله است که به دلیل داشتن گل‌ های کوچک زینتی، ظاهر خاص و زیبایی به آن داده است. بنابراین طرفداران زیادی دارد. در این مقاله از کارمادیو همه چیز را درمورد علت گل ندادن گیاه ناز یخی می خوانیم. با ما همراه باشید.

معرفی گل ناز یخی

گل ناز یخی با نام علمی Aptenia cordifolia و نام انگلیسی Baby sun rose در رسته گیاهان علفی قرار می گیرد.

گل ناز یخی

کاشت این گیاه در مناطق جنوبی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. چرا که در برابر دمای بالا، نور خورشید و کم آبی مقاومت زیادی دارد. برگ های ناز یخی توپر، به شکل پنج ضلعی، ضخیم و به رنگ سبز هستند که طول آن ها معمولا حدود سه سانتی متر است. گل های کوچکش نیز ستاره ای شکل هستند و رنگ های متفاوتی اعم از سفید، صورتی و قرمز دارند. اندازه گل های ناز یخی از برگ هایش کمتر است و بیشتر از دو سانتی متر نمی شود. گل های ناز یخی، شب ها بسته و در نور باز می شوند.

چرا گیاه ناز یخی گل نمی دهد؟

اگر به یاد داشته باشید در بالا اشاره کردیم که گیاه ناز یخی گیاهی نوردوست است. اگر گل ناز یخی شما فقط برگ سبز می دهد و گلدهی ندارد یعنی مکانش به اندازه کافی پرنور نیست و باید آن را به مکانی نور گیر تر جابجا کنید تا به صورت کاملا مستقیم نور بگیرد. دقت داشته باشید که برای گل دادن ناز یخی، نور کاملا مستقیم و زیاد نیاز دارد به صورتی که آفتاب کاملا روی برگ های این گیاه تابیده شود.

بهترین مکان برای نگهداری گل ناز یخی، پشت پنجره یا در بالکن می باشد تا نور ۱۰۰ درصد مستقیم آفتاب را دریافت کند و گل بدهد. در غیر اینصورت، گیاه ناز یخی شما فقط برگ های سبز خواهد داشت.

2/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا