خواندنیسبک زندگی

گران ترین و مرفه ترین کشورهای جهان برای زندگی در سال 2023

کشورهایی که در آنها رفاه بیشتری برای زندگی کردن وجود دارد معمولاً هزینه و مخارج آن ها نیز بیشتر از کشورهای معمولی است و ما در این مقاله از کارمادیو تصمیم داریم شما را با زیباترین و و مرفه ترین و در عین حال پرخرج‌ ترین کشورهای جهان برای زندگی را به شما معرفی کنیم.

کشورهای پرمخارج جهان برای زندگی در سال 2023

در جهان و در قاره‌ های مختلف کشورهای با آب و هوای بسیار مناسب، غذا های متنوع و خوش مزه، جاذبه‌ های گردشگری زیبایی و … وجود دارد که زندگی کردن در آنها لذت بخش است ولی هزینه زندگی نیز در آنها بالا است که در زیر به برخی از این کشورها می‌ پردازیم.

فنلاند

کشور فنلاند از لحاظ گرانی بنزین، بلیط سینما، آبجو و آب از جمله گران‌ ترین کشورهای جهان به شمار می‌ رود این کشور علی رغم مخارج بالای زندگی به مدت ۴ سال پی در پی به عنوان شادترین کشور در جهان شناخته شده است.

فرانسه

شهر پاریس که پایتخت کشور فرانسه است به عنوان دومین شهر گران جهان شناخته شده است و کل این کشور نیست در رتبه شانزدهم در بین کشورهای جهان جای می‌ گیرد. پنیر فرانسه ششمین پنیر از لحاظ  قیمت در جهان است و هر کیلوگرم از آن حدود ۱۸ دلار تخمین زده می‌ شود. همچنین شراب مربوط به کشور فرانسه در لیست گران‌ ترین شراب‌ ها قرار داشته و در واقع یک بطری متوسط آن حدود ۸ دلار قیمت دارد.

اتریش

اتریش

کشور اتریش در قلب اروپا قرار دارد و پایتخت آن وین می‌ باشد از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ در رتبه اول کیفیت شهرنشینی قرار داشته است و بنابراین هزینه زندگی در آن از جمله هزینه‌ های مواد غذایی و تفریح بالا است.

نیوزلند

نیوزلند در بین کشورهای با هزینه بالا رتبه نوزدهم را دارد و کیفیت زندگی در آن در جایگاه نهم است از جمله مهم‌ ترین دلایل گرانی هزینه زندگی در کشور نیوزلند این است که این کشور کالاهای خود را معمولاً از کشورهای دیگر وارد می‌ کند.

 کانادا

 کانادا

به طور کلی هزینه زندگی در کشور کانادا بالا است به خصوص مواد لبنی آن دارای قیمت زیادی هستند برای مثال یک لیتر شیر در این کشور حدود ۲ دلار قیمت دارد که تقریباً یک دلار بیشتر از شیر در آمریکا می‌ باشد.

ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از کشورهایی است که به دلیل داشتن غذاهای لذیذ و متنوع شهرت جهانی دارد و این غذاها دارای قیمت بالایی هستند. مثلاً یک کیلو پنیر محلی در ایتالیا دارای ارزش تقریباً ۱۴ دلار است که حدود ۳ دلار گرانتر از پنیر آمریکا و ۶ دلار گران‌ تر از پنیر انگلیس است.

ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده آمریکا

این کشور رتبه ۲۷ را در بین کشورهای گران جهان دارد و در واقع یکی از دلایل آن مربوط به سیستم سلامت و درمان این کشور است که در واقع مردم این کشور به صورت متوسط حدود ۱۰۵۸۶ دلار سالیانه جهت درمان هزینه می‌ کنند.

 لبنان

کشور لبنان بالاترین نرخ تورم در جهان را دارا است در بین گران‌ ترین کشورهای جهان رتبه بیست و نهم را کسب کرده است و از دیگر دلایل بالا بودن هزینه در کشور لبنان زیرساخت‌ های ضعیف و نبودن خدمات عمومی لازم است.

انگلستان

بریتانیا از نظر هزینه جابجا در یک ماه رتبه دهم را در بین کشورهای گران جهان دارد و ساکنان شهر لندن نیست با پرداخت ۲۱۲ دلار در ماه پرهزینه‌ ترین رفت و آمد را در کل جهان دارند.

در ارتباط با جنبه‌ های مثبت زندگی در انگلستان می‌ توان به رایگان بودن هزینه درمان اشاره نمود علاوه بر این هزینه مواد غذایی در بریتانیا ۲۸ درصد کمتر از آمریکا است.

کره جنوبی

کره جنوبی

در کشور کره جنوبی برنج که جزو جداناپذیر تغذیه در هر کشوری به حساب می‌ آید به صورت متوسط هر کیلوگرم آن حدود ۴ دلار قیمت دارد و در واقع این کشور رتبه سوم را پس از کشور آمریکا و ژاپن از لحاظ قیمت برنج دارد و متوسط قیمت ۳ وعده غذایی در این کشور برای دو نفر در رستوران‌ های این کشور حدود ۳۸ دلار می‌ باشد.

هلند

هلند به عنوان یکی از پاک‌ ترین کشورهای اروپا از لحاظ آلودگی با امتیاز ۲۵.۹۳ می‌ باشد و به طور متوسط هر لیتر بنزین در آن ۱.۹۲ دلار است به طور کلی کشور هلند چهاردهمین رتبه را در لیست کشورهای گران جهان داشته و در عین حال رتبه سوم را در شاخص کیفیت زندگی دارد.

کشور دانمارک

کپنهاگ دانمارک در بین گرانترین شهرهای جهان رتبه هشتم را دارد و هر کس بخواهد در پایتخت این کشور خرید کند هزینه بالایی باید پرداخت نماید به عنوان مثال قیمت یک شلوار جین در این شهر ۱۱۴ دلار گرانتر از شهرهای دیگر این کشور است و به طور کلی هزینه زندگی در دانمارک بالا است.

ایسلند

کشور ایسلند در ارتباط با واردات کالاهای خارجی قوانین سختگیرانه‌ای دارد در نتیجه این مسئله هزینه زندگی در آن بالا است در حقیقت قیمت مواد غذایی در لند از بالاترین قیمت‌ ها در جهان به شمار می‌ رود اما نکته مثبت زندگی در ایسلند این است که به دلیل زیرساخت‌ های وابسته آن به گرمای زمین هزینه آب و برق مناسب می‌ باشد.

نروژ

نروژ

نروژ در لیست گرانترین کشورهای جهان از لحاظ هزینه زندگی قرار دارد و نرخ مالیات بر ارزش افزوده آن ۲۵ درصد است و در واقع بالاترین نرخ مالیات در جهان را دارد. کشور نروژ جهت تهیه مواد غذایی سومین کشور گران در جهان به شمار می‌ رود.

هنگ کنگ

در هنگ کنگ قیمت‌ ها دو برابر قیمت‌ های اصلی کشور چین است و مواد غذایی آن حدود ۴۶ درصد گرانتر است. مواد غذایی موجود در این کشور می‌ باشد اما جنبه مثبت زندگی در هنگ کنگ قدرت خرید حدود حدود ۱۱.۲۲ بیشتر از چین می‌ باشد این بدان معناست که با وجود قیمت‌ های بالا اما پول کشور هنگ کنگ نیز ارزش بیشتری است پول کشور چین دارد.

جمع‌بندی

در متن بالا چند مورد از گران‌ ترین کشورهای جهان برای زندگی در سال ۲۰۲۲ را برای شما نام بردیم و بیان کردیم که چرا هر کدام از این کشورها دارای مخارج بالا برای زندگی است.

 

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا