اخبار

مدیرعامل جدید دیجی کالا منصوب شد

به گزارش کارمادیو، طبق اعلام روابط عمومی دیجی‌کالا، مسعود طباطبایی به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت منصوب شده است. «مسعود طباطبایی» با بیش از دو دهه تجربه در اکوسیستم فناوری و تجارت الکترونیک، سابقه مدیرعاملی اسنپ‌اکسپرس و گروه علی‌بابا را در کارنامه خود دارد و از ابتدای سال ۱۴۰۲، به عنوان قائم‌مقام مدیرعامل در دیجی‌کالا مشغول به کار بوده‌است.

لازم به ذکر است برادران محمدی به عنوان دو بنیان‌گذار و سهامداران ارشد دیجی‌کالا، کماکان همراه این شرکت هستند. «حمید محمدی» به عنوان رئیس هیات‌مدیره گروه دیجی‌کالا و «سعید محمدی» به عنوان مدیرعامل گروه دیجی‌کالا به فعالیتشان ادامه خواهند داد.

طباطبایی سال ۹۶ مدیرعامل جاباما و سپس مدیرعامل گروه علی‌بابا به‌عنوان بزرگ‌ترین استارتاپ حوزه سفر در کشور شد. او در پایان سال ۱۳۹۹ به گروه اسنپ رفت و در جایگاه «معاون توسعه کسب‌وکار» و «مدیرعامل اسنپ اکسپرس» قرار گرفت. حال باید دید حضور طباطبایی در دیجی‌کالا چه تغییراتی در این فروشگاه اینترنتی به‌وجود خواهد آورد.

پیش از این گفته شه بود که «حمید و سعید محمدی»، بنیان‌گذاران و مدیران ارشد دیجی‌کالا که یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی خاورمیانه را ساخته‌اند، پس از مدیرعامل شدن طباطبایی (احتمالاً در همان سال ۱۴۰۲) تمرکز ویژه‌ای روی کلیت گروه دیجی‌کالا خواهند داشت؛ مجموعه‌ای از شرکت‌ها که در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از قدرتمندترین هلدینگ‌های دیجیتالی و استارتاپی کشور شده است.

بااین‌حال، فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا اکنون با ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه، بیش از ۹ میلیون تنوع محصولی و از همه مهم‌تر، ۳۰۰ هزار فروشنده در این پلتفرم که میانگین درآمدی چند دهه میلیون تومانی در ماه دارند، به مدیرعامل بعدی سپرده می‌شود؛ پلتفرمی که اگر به‌خاطر تحریم‌ها نبود، پتانسیل تبدیل‌شدن به یکی از بازیگران جدی در منطقه را داشت و حتی بعید نبود که می‌توانست در همین هدف با آمازون یا نمایندگانش وارد همکاری و تعامل تجاری شود.

درواقع امروز پلتفرم دیجی‌کالا به‌عنوان یک فروشگاه اینترنتی بالغ و البته کم‌رقیب به مدیر بعدی تحویل داده می‌شود. در این میان شاید مهم‌ترین مسئولیت مدیرعامل جدید، هدایت دوران گذار دیجی‌کالا از بلوغ به جوانی و البته مدیریت عرضه سهام آن در بازار بورس باشد.

 

منبع: دیجیاتو

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا