خودرو

مشخصات کامل چانگان cs55 پلاس / امکانات، تصاویر و قیمت

چانگان پس از معرفی نسل جدید کراس اوورهای خانواده CS، نسخه های پلاس خود را نیز بین سال های 2020 تا 2021 معرفی کرد. نسخه اول چانگان CS55 پلاس نیز در سال 2021 معرفی شد که از نظر ظاهری شباهت زیادی به برادر کوچکترش چانگان CS35 داشت. با این حال، چانگان تصمیم گرفت این خودرو را تغییر دهد و کراس اوور متفاوتی را روانه بازار کند.

نسخه دوم چانگان CS55 پلاس در سال 2022 میلادی معرفی شد که همین نسخه توسط سایپا به بازار ما عرضه شده است. در نسخه دوم این کراس‌اوور شاهد آن هستیم که طراحی سری Uni مورد استفاده قرار گرفته است و خطوط تیز و منظم جای خود را به خطوط منحنی داده‌اند. همزمان با تغییرات ظاهری، تعدادی آپشن نیز به چانگان CS55 پلاس جدید اضافه شده است. با کارمادیو همراه باشید تا درباره چانگان CS55 پلاس بیشتر بدانید.

مشخصات فنی چانگان سی اس ۵۵ پلاس

چانگان CS55 پلاس با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو در بازارهای جهانی عرضه شده است که ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن.متر گشتاور دارد. این مشخصات فنی کاملا با حال و هوای اسپرت کراس اوور جمع و جور هم‌خوانی دارد.

فناوری Blue Core موتور چانگان دارای سه سیستم تزریق مستقیم سوخت با فشار بالا، کنترل پیشرفته حرارت و اصطکاک کم است که موجب می‌شود چانگان CS55 پلاس در هر صد کیلومتر فقط ۵.۹ لیتر بنزین مصرف کند. این مورد در بازار ایران که بنزین دولتی سهمیه‌بندی شده، مزیت مهمی به حساب می‌آید.

گیربکس اتوماتیک دوکلاچ تَر ۷ سرعته قدرت موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند و دارای سه حالت رانندگی نرمال، اکو و اسپرت است.

سیستم تعلیق مستقل مکفرسون برای چرخ‌های جلو و چند پیوندی برای محور عقب، سواری راحت و پایداری را در هر مسیر و جاده‌ای، چه در شهر و چه در بزرگراه، فراهم می‌کند.

سه تیپ لایت، هایپ و لوکس از چانگان CS55 پلاس در چین، روسیه و کشورهای آمریکای لاتین عرضه می‌شود که از نظر امکانات و تجهیزات با هم تفاوت دارند. تیپ لوکس، مدل فول‌آپشن CS55 پلاس است و اگر به فهرست امکاناتش نگاه کنیم، تک و توک جای خالی می‌بینیم. باید ببینیم که چانگان CS55 پلاس سایپا با چه سطح آپشن‌هایی در بورس کالا عرضه می‌شود.

طراحی داخل چانگان CS55 پلاس

طراحی داخل چانگان CS55 پلاس

شاید طراحان چینی برای خلق ظاهر خارجی چانگان CS55 پلاس از الگوهای اروپایی فاصله گرفته باشند اما در کابین این خودرو همچنان می‌توان اصول طراحی خودروهای اسپرت اروپایی را مشاهده کرد. با نیم نگاهی به فضای داخلی چانگان CS55 پلاس، به راحتی متوجه شباهت‌های بین این خودرو و کابین نسل جدید خودروهای پژو خواهید شد. فرمان کوتاه و تخت به همراه صفحه نشانگرهایی که بالای آن نصب شده است، از المان‌های طراحی داخلی خودروهای پژو است که در چانگان CS55 پلاس نیز مشاهده می‌شود.

داشبورد چانگان CS55 پلاس به صورت لایه لایه طراحی شده است و در هر طبقه از آن تعدادی کنترلر یا یک نمایشگر قرار گرفته‌اند. کنسول میانی بین دو صندلی نیز ارتفاع بلندی دارد و صندلی‌های ردیف جلو را کاملا از یکدیگر جدا کرده است. با این حال به دلیل وجود فاصله بین محوری 2656 میلی‌متر و سقف بلند، به نظر نمی‌رسد که سرنشینان این خودرو دچار مشکل شوند.

طراحی چانگان CS55 پلاس

طراحی چانگان CS55 پلاس

اگر خودروهای سری Uni چانگان را مشاهده کرده باشید، متوجه شباهت بسیار میان آن‌ها و چانگان CS55 پلاس خواهید شد. در واقع طراحان چانگان برای خلق ظاهر CS55 پلاس، ایده‌های فانتزی سری Uni را با ظاهر یک شاسی بلند معقول و معمول در هم آمیخته‌اند. جلوپنجره بزرگ به همراه چراغ‌های جلو تیز و کشیده و فروررفتگی‌های گوشه سپر، از جمله نکات قابل توجه نمای جلو چانگان CS55 پلاس هستند. در نمای جانبی ظاهری کاملا ساده را مشاهده می‌کنیم که رنگ نارنجی در آن جایگزین رنگ قرمز سابق شده است. نکته بارز بخش جانبی این خودرو، رینگ‌های آلومینیومی پنج پره دوبل هستند.

طراحی چانگان CS55 پلاس - نمای پشت

تفاوت اصلی نسل اول و دوم چانگان CS55 پلاس در نمای ظاهری، حرکت از طراحی اروپایی به سمت طراحی آسیایی است. به همین دلیل در نمای عقب این خودرو ظاهری شبیه به خودروهای لکسوس را مشاهده می‌کنیم که به دلیل آشنایی آن برای مشتریان ایرانی، یک نکته قوت برای کراس‌اوور چانگان محسوب می‌شود.

امکانات و تجهیزات چانگان CS55 پلاس

به گزارش کارمادیو، چانگان CS55 پلاس در قالب چند تیپ به بازار عرضه می‌شود که در فول‌ترین نسخه آن، طیف گسترده‌ای از امکانات رفاهی و ایمنی در اختیار مالک قرار می‌گیرد. در صورتی که چانگان CS55 پلاس با امکانات ایمنی و رفاهی کامل به دست مشتریان ایرانی برسد، کراس‌اوورهای دیگر این رده با یک رقیب جدی مواجه خواهند شد. در زیر لیست امکان این خودرو را مشاهده می کنید.

  • چهار ایربگ
  • ترمز پارک برقی (EPB) با اتوهلد
  • رینگ 19 اینچی آلومینیومی
  • سیستم کنرتل کشش (TCS) و پایداری (ESP)
  • سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HAC)
  • سیستم کنترل سرعت در سرازیری (HDC)
  • آنتن کوسه‌ای
  • آینه جانبی با تنظیم برقی
  • آینه جانبی با تاشوندگی دستی و گرمکن
  • صندلی برقی راننده با تنظیم  6 حالته
  • صندلی دستی شاگرد با تنظیم 4 حالته
  • صندلی عقب با ایزوفیکس
  • چراغ بدرقه + چراغ دی لایت
  • چراغ مه شکن عقب
  • چراغ اتولایت
  • تنظیم دستی ارتفاع نور چراغ جلو
  • سنسور فشار باد تایر (TPMS)
  • دوربین جانبی سمت راست
  • ورود بدون کلید (PEPS)
  • استارت دکمه‌ای
  • تهویه اتوماتیک
  • سانروف پانوراما
  • رادار هشدار تصادف از جلو (FCW)

طراحی چانگان CS55 پلاس - نمای کنار

مشخصات کلی

نوع موتور خودرو خطی بنزینی
حجم موتور ۱.۵ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
تنفس موتور توربو
قدرت ۱۸۸ اسب بخار
گشتاور ۳۰۰ نیوتن.متر
گیربکس اتوماتیک دوکلاچ ۷ سرعته
محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب ۸.۲ ثانیه
سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۵.۹ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
فرمان برقی
بدنه کراس اوور
نوع رینگ آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول ۴۵۱۵ میلیمتر
عرض ۱۸۶۵ میلیمتر
ارتفاع ۱۶۸۰ میلیمتر
فاصله محورها ۲۶۵۶ میلیمتر
وزن خالص ۱۴۶۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب ۴۷۵ لیتر
حجم مخزن سوخت ۵۵ لیتر
قطر رینگ ۱۹ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند دارد
کنترل ایستایی در سربالایی دارد
کنترل سرعت در سرازیری دارد
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
اتو پارک ندارد
سنسور جلو دارد
سنسور عقب دارد
رادار نقطه کور دارد
رادار تغییر لاین دارد
رادار تصادف جلو دارد
رادار تصادف عقب دارد
ترمز ضدقفل دارد
توزیع نیروی ترمز دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز اضطراری دارد
ترمز پارک برقی دارد
پدال شیفتر ندارد
اتولایت دارد
چراغ روز دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان دارد
گرم‌کن فرمان ندارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دارد
ناوبری ندارد
نمایشگر هدآپ ندارد
دوربین عقب دارد
دوربین ۳۶۰ درجه دارد
کیسه هوا دارد
ورود بدون کلید دارد
استارت بدون کلید دارد
تهویه اتوماتیک دارد
صندلی برقی راننده دارد
صندلی برقی سرنشین جلو دارد
گرم‌کن صندلی جلو ندارد
سردکن صندلی جلو ندارد
ماساژور صندلی جلو ندارد
آینه بغل برقی دارد
گرم‌کن آینه بغل دارد
پانوراما دارد
سانروف دارد

قیمت چانگان CS55 پلاس در بازار

چانگان CS55 پلاس، یکی از محصولات نسل جدید برند چینی محسوب می‌شود که قرار است دوباره نشان چانگان را برای مشتریان ایرانی یادآوری کند. طراحی ظاهری به‌روز و اسپرت، کابین مدرن و جادار، پیشرانه قدرتمند و کم‌مصرف و امکانات کامل رفاهی و ایمنی، می‌تواند موفقیت CS55 پلاس را در بازار ایران رقم بزند. خرید خودرو در کشورهای مختلف بین ۲۰ هزار تا ۲۲ هزار دلار هزینه دارد و در ایران می‌تواند قیمت پایه‌ای هم‌اندازه فونیکس تیگو ۷ پرو داشته باشد. بعید است رقبای قدیمی مثل جک S5 و چری تیگو ۷ بتوانند چانگان CS55 پلاس را به چالش بکشند، اما تیگو ۷ پرو هماوردی جدی برای CS55 پلاس سایپا خواهد بود.

 

3/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا