سلامتسبک زندگی

مهمترین و بهترین خواص گل پنیرک برای زنان و مردان

گیاهان گونه های مختلفی دارند که خواص زیادی برای بدن شما دارند. یکی از این گونه های گیاهی پنیرک است که ما در این مقاله از کارمادیو تصمیم داریم تا اطلاعاتی خوب و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم بنابراین تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

گل پنیرک چیست؟

در حال حاضر که ما از خواص پنیرک صحبت می کنیم شاید خیلی از شما نداند که پنیرک چیست و به چه گیاهی در زبان محلی پنیرک می گویند. در واقع به گیاهی پنیرک گفته می شود که پایا بود و رنگش تقریبا بنفش روشن است.

پنیرک رگبرگهای تیره رنگی دارد که ارتفاع هر یک 60 تا 120 سانتی متر ارتفاع دارد پنیرک در مزارع، چمنزار و… می روید. شما می توانید با مصرف درست پنیرک بسیاری از بیماری‌ها را درمان کنید.

شاید باعث تعجب تان باشد که در اروپا هزاران سال است که از پنیرک برای موارد درمانی استفاده می کنند.

از گیاه پنیرک برای درمان کردن بیماری های التهابی استفاده می کنند.

در بخش هایی از مدیترانه از پنیرک به عنوان سوپ و یا حتی در سالاد استفاده می کنند، برخی افراد پنیرک را به صورت خام مصرف می کنند در کل خواص پنیرک بالاست و شما میتوانید آن را به هر شکلی مصرف کنید.

مهمترین و بهترین خواص گل پنیرک برای زنان و مردان

خواص پنیرک

تا به اینجا به اطلاعاتی در مورد پنیرک دست یافتید حال نوبت آن است که خواص پنیرک را هم بشناسید. پیس تر هم بیان کردیم که شما می‌توانید از این گونه گیاهی به هر صورتی استفاده کنید اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب و درمان هر قسمت از بدن باید باید به روش خاصی آن را مصرف کنید که در زیر به هریک می پردازیم.

خواص پنیرک برای رحم

یکی از مهم‌ترین خواص پنیرک برای بانوان از بین بردن میکروب های ناحیه واژن است. پنیرک خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی دارد به همین خاطر تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن عفونت های زنانه دارد.

پنیرک برای درمان التهاب واژن هم استفاده می شود چونکه این گونه گیاهی خواص ضد التهابی دارد برای درمان التهاب و بیماری های رحم، مقداری پنیرک را در آب جوش قرار دهید تا به مدت 20 الی 25 دقیقه دم بکشد و روزی سه فنجان از آب آن‌ را بنوشید.

خواص پنیرک برای کیست تخمدان

مسلما گیاهی که برای رحم مناسب است می‌تواند تاثیر بسزایی هم در درمان کیست های تخمدانی  داشته باشد چونکه این قسمت از بدن به همدیگر ربط دارند بنابراین اگر شما هم کیست تخمدان دارید با استفاده روزانه از دمنوش گیاه پنیرک می توانید کمک زیادی به درمان کیست تخمدان خود کنید.

برای تهیه کردن دمنوش پنیرک، گیاه پنیرک یا ۳ قاشق غذاخوری از پودر آن را به آب در حال جوش بیفزایید و اجازه دهید 25 دقیقه دم بکشد سپس آب آن را از صافی عبور دهید و میل نمایید.

خواص پنیرک برای قاعدگی

شاید برای شما تعجب آور باشد که پنیرک می تواند در تسکین دردهای قاعدگی تاثیر بسیار زیادی داشته باشد چرا که در این گونه گیاهی موادی مانند فیتواستروژن، فیتوکروم انه، گلیکوزید و … وجود دارند که برای سلامتی بدن فواید بسیاری دارند.

یکی از دلایل مهم که ما از خواص پنیرک برای دردهای قاعدگی صحبت کردیم این است که این گیاه باعث تنظیم عادت ماهیانه در خانم ها می شود و هورمون های آنها به تعادل می رسد. علاوه براین بسیاری از زنان در دوران قاعدگی دردهای شدید و احساس افسردگی دارند که می توانند با استفاده از پنیرک این موارد را تسکین دهند.

خواص پنیرک برای لاغری

پنیرک با لاغری رابطه تنگاتنگی دارد و این گیاه مفید می تواند  تا حدود زیادی باعث کاهش وزن شما شود. بسیاری از کسانی که دچار اضافه وزن می شوند راه های زیادی را امتحان می کنند در صورتی که خیلی از این روش ها ممکن است برای بخش های دیگری از بدن مضر باشد.

برخلاف خیلی از روش های مضر، پنیرک تنها گیاهی است که هیچ نوع تاثیر منفی روی بدن شخص ندارد بنابراین سعی داشته باشید که دمنوش پنیرک را قبل از غذا به منظور کاهش وزن و لاغری بنوشید.

خواص پنیرک برای اختلالات خواب

خیلی از شما ممکن است از اختلالات خواب رنج ببرید یعنی خوب نتوانید بخوابید و یا بیش از حد بخوابید با مراجعه به پزشک هم فقط داروهای شیمیایی برای شما تجویز می شود که عوارض زیادی دارند. شما می توانید با استفاده از عصاره پنیرک هر گونه اختلال در خواب خودتان را تنظیم کنید و بدون هیچ نوع اضطراب و استرسی بخوابید.

یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع هم این است که این گونه گیاهی برای سیستم عصبی بسیار مفید بوده و باعث احساس آرامش در افراد می شود. براساس برخی از تحقیقات این گونه گیاهی به منظور اختلالات خواب دقیقا مثل دیازپام عمل می کند. بنابراین برای درمان اختلالات خواب قبل از اینکه به رختخواب بروید دمنوش پنیرک میل نمایید.

خواص پنیرک برای ریه

پنیرک برای ريه های شما خاصیت زیادی دارد بنابراین اگر به التهاب ریوی دچار شدید بهتر است از دمنوش پنیرک استفاده کنید. پیش تر هم ذکر کردیم که پنیرک خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد به همین خاطر می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک زیادی کند.

بنابراین اگر اگر ريه های شما دچار هر نوع بیماری شدند و یا در این ناحیه از بدن احسان ناراحتی و درد داشتید می توانید با پنیرک به درمان این موارد کمک کنید. ناگفته نماند که این گونه گیاهی در درمان سرفه هم بسیار تاثیرگذار است.

خواص پنیرک برای کبد

بهتر است بدانید که پنیرک حاوی مقادیر بسیار زیادی آنتی اکسیدان است که برای بازسازی سلول های کبدی بسیار مفید است. پس کسانی که مشکل کبدی دارند با استفاده از پنیرک می توانند التهابات کبدی را درمان کنند.

براساس تحقیقات صورت گرفته، پنیرک از بیماری‌های کبدی هم جلوگیری بعمل می آورد. افرادی که به سیروز کبدی مبتلا هستند با مصرف مداوم پنیرک می توانند عمر بیشتری داشته باشند.

خواص پنیرک برای پوست

از آنجایی که پنیرک خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی دارد باعث می‌شود که التهابات ناشی  از جوش و آکنه که بر روی پوست می بینید از بین ببرد همچنین از رشد باکتری ها جلوگیری بعمل می آورد.

پنیرک خواص زیادی دارد مثلا برای تسکین نیش حشرات، خارش پوست، آفتاب سوختگی و … هم می تواند کمک کننده باشد. برای رسیدن به نتیجه مطلوب ما به شما عزیزان توصیه می‌کنیم که برای داشتن پوستی شاداب از پمادهای حاوی عصاره پنیرک استفاده کنید.

خواص پنیرک برای مردان

تا به اینجا بیشتر از خواص پنیرک برای زنان با شما صحبت کردیم حتما از خودتان می پرسید که آیا پنیرک برای مردان هم مفید است؟

در پاسخ این سوال باید به شما عزیزان بگوییم بله پنیرک برای خیلی از بیماری‌ها و دردهای مردان هم مفید است. برای مثال آقایانی که بیماری کبدی و ریوی دارند می توانند با استفاده روزانه این گیاه کمک زیادی به درمان خودشان کنند. البته پنیرک هورمون های مردانه را هم متعادل می کند.

روغن حاوی پنیرک در درمان ریزش موی آقایان تاثیرگذار است برای رسیدن به نتیجه مطلوب کافی است که کمی از روغن پنیرک را به پوست سر بزنند وخوب ماساژ دهند تکرار این کار باعث تقویت فولیکول‌های مو می شود و در نهایت موها رشد بهتری خواهند داشت.

خواص دمنوش پنیرک

خواص دمنوش پنیرک

به منظور اینکه بتوانید از خواص پنیرک به نحو احسن بهره مند شوید ما به شما پیشنهاد می کنیم آن را به صورت دمنوش مصرف کنید برای تهیه دمنوش پنیرک کافی است مقداری از گیاه پنیرک و یا حتی پودر آن را به آب در حال جوش بیفزایید و 20 الی 25 دقیقه مهلت دهید تا دم بکشد سپس آن را از صافی عبور دهید و میل نمایید.

نکته مهمی که در هنگام مصرف پنیرک باید به آن توجه داشت این است که نباید در مصرف آن زیاده روی کرد چرا که مصرف زیاد پنیرک و یا هر گیاه دیگری ممکن بدن شما را دچار مشکل کند.

کلام آخر

در این مقاله از کارمادیو از خواص پنیرک برای زنان و مردان صحبت کردیم و همچنین طرز تهیه این دمنوش مفید را به شما عزیزان آموزش دادیم امید داریم در این مطلب نهایت استفاده را در درمان بسیاری از بیماری‌ها داشته باشید.

حال شما را به مطالعه خواص انجير در طب سنتی هم دعوت می‌کنیم.

 

 

 

 

2/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا