سبک زندگیخواندنی

انواع میز ناهارخوری، کدام میز ناهارخوری مناسب شماست؟

یکی از انتخاب های مهم برای خانه و همچنین دکوراسیون آشپزخانه، انتخاب میز ناهارخوری مناسب است که باید با توجه به نیازها، سلیقه هر شخص و از همه مهم‌تر با توجه به فضای خانه انتخاب شود.

تنوع میزهای ناهارخوری بسیار زیاد است و جنس و فرم آنها باهم فرق دارد. از جمله میزهای ناهارخوری می توان به میزهای فلزی و چوبی اشاره کرد که به فرم های مربع، دایره و مستطیل تولید می شوند.

در این مقاله از کارمادیو به معرفی میزهای غذاخوری براساس فرم و جنس آنها می پردازیم. امیدواریم با مطالعه این عنوان از انواع میزهای ناهارخوری آگاهی پیدا کنید و بتوانید بهترین گزینه را برای فضای خانه تان انتخاب کنید.

انواع میز ناهار خوری

در زیر به معرفی انواع میز ناهار خوری می پردازیم

۱) میز ناهارخوری کم جا؛ قابل استفاده برای فضاهای کوچک

میز ناهارخوری کم جا؛ قابل استفاده برای فضاهای کوچک

میزهای ناهار خوری کم جا امروزه به خاطر آپارتمان نشینی و فضای کوچک خانه ها طرفداران زیادی پیدا کرده اند. از این میزها می توانید در بالکن، آشپزخانه و … که فضای کافی برای میزهای ناهارخوری بزرگ ندارند استفاده کنید.

صندلی بعضی از میزهای ناهارخوری کم جا به گونه ای طراحی شده اند که به صورت کامل در زیر میز جا می گیرند و به همین خاطر فضای کمتری را اشغال می کنند.

نوع دیگری از میزهای ناهارخوری کم جا، میز ناهارخوری تاشو است یکی از مزیت های میزهای ناهارخوری تاشو این است که با باز کردن قسمت های بسته این نوع میزها می توان تعداد کسانی که استفاده می‌کنند را افزایش داد.

از آنجا که خانه ها نسبت به گذشته کوچک شده اند و زندگی آپارتمان نشینی رواج پیدا کرده است میزهای ناهارخوری تاشو، تخت خواب های تاشو، میزهای تحریر کوچک و … در میان مردم محبوبیت بسیاری پیدا کرده اند.

۲) میز ناهارخوری فلزی؛ مقاومت بالا در برابر فشار، ضربه و جابجایی

میز ناهارخوری فلزی؛ مقاومت بالا در برابر فشار، ضربه و جابجایی

اگر دقت کرده باشید میزهای ناهارخوری فلزی از پایه ‌های فلزی و چهار چوب ساخته شده‌اند و صفحه این نوع میزها از جنس فلز یا شیشه است‌. پایه و چهارچوب میزهای ناهار خوری فلزی را با جوش یا چسب لیزری به هم اتصال می دهند و به همین دلیل از مقاومت بالایی برخوردارند.

جنس میزهای ناهار خوری فلزی معمولا از فلز آبکاری شده است. استفاده از میزهای ناهارخوری فلزی سبکی مدرن و صنعتی به خانه ها می دهد. میزهای غذاخوری فلزی در رستوران‌ها از محبوبیت خاصی برخوردارند چرا که در مقابل آب، ضربه و تکان دادن مقاوم هستند.

۳) میز ناهارخوری چوبی؛ ساخته شده از چوب طبیعی و ام دی اف

میز ناهارخوری چوبی؛ ساخته شده از چوب طبیعی و ام دی اف

میزهای ناهارخوری چوبی از نظر زیبایی بی نظیر هستند و  با نشستن پشت این نوع میزها حس طبیعی بودن را به کاربران القا می کنند. یکی از مزایای میزهای ناهارخوری چوبی طول عمر بالا و رنگ پذیری مجدد آنها است‌.

میزهای ناهارخوری چوبی معمولا از ام دی اف یا چوب طبیعی ساخته شده اند. میزهای ام دی اف نیاز به رنگ آمیزی مجدد ندارند چرا که سطوح لمینت یا لعابی دارند و به همین دلیل در برابر رطوبت و پوسیدگی مقاومت بالایی دارند.

همچنین میزهای ناهارخوری ساخته شده از ام دی اف به خاطر اینکه قیمت کمتری از میزهای ساخته شده از چوب های طبیعی دارند بیشتر مورد استفاده مردم قرار می گیرند.

بررسی انواع میز ناهارخوری؛ بر اساس فرم و شکل میز

اگر بخواهیم میزهای ناهارخوری را براساس فرم و شکل دسته بندی کنیم به سه نوع میز ناهارخوری مربع، گرد و مستطیل تقسیم می شوند. شما برای انتخاب هر کدام از این میزها متناسب با فضای خود باید ابعاد هرکدام را بدانید تا با توجه به فضا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

در زیر به معرفی میزهای ناهارخوری با توجه به فرم و شکل آنها می پردازیم و هر کدام از آنها را برای قراردادن در فضاهای گوناگون بررسی می کنیم.

۱) میز ناهارخوری گرد؛ امکان اضافه کردن صندلی های بیشتر از ظرفیت میز

میز ناهارخوری گرد

میزهای ناهارخوری 2 تا 4 نفره که فرم دایره ای هستند معمولا فضاهای کمتری را اشغال می کنند. میزهای ناهارخوری که ظرفیت بیش از 4 نفر دارند، نسبت به سایر فرم ها فضای بیشتری اشغال می کنند. اگر ظرفیت میزگرد از 8 نفر بیشتر باشد دسترسی به مرکز آن غیر ممکن است. میزهای غذاخوری با فرم دایره امکان اضافه کردن صندلی های بیشتری نسبت به ظرفیت آن دارند.

۲) میز ناهارخوری مستطیل؛ محبوب ترین فرم برای میز غذاخوری

میز ناهارخوری مستطیل

از محبوب ترین میزهای غذاخوری 4 تا 6 نفره، فرم مستطیل آنها می باشد چرا که این فرم امکان قرار دادن تعداد صندلی بیشتری نسبت به ظرفیت آن وجود دارد. اگر فرم خانه و یا فضای غذاخوری شما کشیده است به شما توصیه می‌کنیم اگر فرم مستطیل استفاده نکنید چون باعث می‌شود فضای غذاخوری کشیده به نظر برسد.

میزهای غذاخوری بیضی شکل شباهت زیادی به میزهای مستطیلی دارند. میزهای غذاخوری بیضی شکل حس صمیمیت بیشتری به افراد دور میز القا می کنند. میزهای ناهارخوری بیضی شکل فضای کمتری نسبت به میزهای فرم مستطیل اشغال می کنند.

۳) میز ناهارخوری مربع؛ فرم مناسب برای غذاخوری های 2 تا ۸ نفره

میز ناهارخوری مربع

ساده ترین فرم میزهای ناهارخوری، فرم مربع میزهای ناهارخوری است. این نوع فرم برای فضاهای کوچک مناسب است و معمولا 2 تا 4 نفره هستند. در صورتی که میزهای مربع شکل ظرفیت بیشتر از 4 نفر باشد دسترسی به بخش هایی از میز غير قابل دسترسی خواهد شد.  در صورتی که فضای شما خیلی کوچک است می توانید یک طرف میز را به دیوار بچسبانید و با ظرفیت 3 نفر از آن استفاده کنید.

کلام آخر

در این مطلب به معرفی انواعی از میز های ناهار خوری پرداختیم حال می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله 10 اشتباه در دکوراسیون که آشپزخانه را کوچکتر نشان می دهد مراجعه کنید.

 

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا