سبک زندگیخواندنی

مقوی ترین میان وعده ها برای تغذیه بچه ها در مدرسه

در این مقاله از کارمادیو قصد داریم تا لیستی از بهترین و مقوی ترین میان وعده ها برای تغذیه بچه ها در مدرسه را برای شما ذکر کنیم بنابراین تا اتمام مقاله همراه ما باشید.

اضافه وزن، خستگی، عدم تمرکز و پرخاشگری از جمله مشکلاتی هستند که نوجوانان و کودکان در دوران تحصیل آنها را تجربه می کنند. علت اصلی این مشکلات تامین نشدن مواد مغذی و تغذیه ناسالم است.

دلایل انتخاب میان وعده سالم برای دانش آموزان

قبل از اینکه لیست بهترین میان وعده های سالم برای دانش آموزان معرفی کنیم ابتد به تشریح دلایل اهمیت آن می پردازیم.

مطالعه این بخش از مقاله باعث می شود که بیشتر از قبل به سلامت میان وعده سالم برای تغذیه بچه ها در مدرسه توجه کنید.

تامین مواد مغذی مورد نیاز دانش آموزان

فرقی نمی کند که دانش آموز شما یک نوجوان یا یک کودک در حال رشد است در هر صورت تامین مواد مغذی مورد نیاز دانش آموزان از اولویت های سلامتی است. مخصوصا کودکان که برای رشد سالم مغز و استخوان هایشان بیشتر از بزرگسالان نیاز دارند.

فرایند سوخت و ساز در دوران کودکی و نوجوانی بسیار بالا است؛ به همین علت دانش آموزان به یک منبع غذایی نیاز دارد تا بتواند تمام نیازهای اساسی خود را برای رشد و متابولیسم تامین کند.

احساس خشنودی و رضایت

یک میان وعده مقوی و سالم برای مدرسه بچه ها به سلامت جسمی و عاطفی آن ها کمک می کند. تحقیقات حاکی از آن است که استفاده از یک میان وعده سالم مخصوصا میوه، ناراحتی عاطفی و اضطراب را کاهش می دهد و در بهبود خلق و خو نقش به سزایی دارد.

بهترین و مقوی ترین میان وعده ها برای تغذیه بچه ها در مدرسه

بهترین و مقوی ترین میان وعده ها برای تغذیه بچه ها در مدرسه

خوردن میان وعده های سالم و خوشمزه در کنار دوستان یکی از لذت های زنگ تفریح است. در زیر لیستی از مقوی ترین و سالم ترین میان وعده ها را برای دانش آموزان آماده کرده ایم که به آسانی می توانید آنها را تهیه کنید.

1. آجیل و مغزیجات

آجیل و مغزیجات یکی از بهترین گزینه ها برای میان وعده دانش آموزان در مدرسه است و همچنین بهترین منبع برای تامین ویتامین هایی مانند ویتامین E، نیاسین و ویتامین B، مواد معدنی مثل آهن، روی، کلسیم و منگنز هستند. مصرف چند عدد از این دانه های غنی کافی است تا امگا 3 جهت رشد مغز کودکان و تقویت آن تامین شود.

2. شیر و لبنیات

لبنیات یکی از اولین و مهم‌ترین گزینه ها برای میان وعده دانش آموزان در مدرسه است. یک رژیم غذایی سالم و کامل باید شامل تمام گروه های مواد غذایی باشد. لبنیات برای دانش آموزان بخصوص کودکان بسیار مهم است. لبنیات به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی کلسیم، ویتامین D و پروتئین برای رشد و استحکام استخوان ها ضروری است.

اکثر محصولات لبنی، حاوی پروبیوتیک می باشند. این میکروارگانیسم ها برای سیستم ایمنی و سلامتی افراد بسیار تاثیر دارند. علاوه بر این ساختار محصولات لبنی طوری است که می تواند از مینای دندان ها محافظت کند و باعث استحکام آن ها شود.

3. میوه های خشک

میوه های خشک مانند انجیر، کشمش، زردآلو، سیب، کیوی و توت هم طعم بسیار خوبی دارند و هم مقوی هستند انتخاب مناسبی برای میان وعده دانش آموزان در مدرسه هستند. همچنین مقدار کمی قند دارند. البته سعی کنید میوه های خشکی که به صورت کاملا ارگانیک خشک شده اند و در تهیه آنها از مواد افزودنی استفاده نکرده اند برای بچه های خود تهیه کنید.

4. ساندویچ نان و پنیر و گردو

یکی از محبوب ترین ترکیب های ایرانی برای میان وعده و صبحانه، ترکیب نان و پنیر و گردو است‌‌. سردی طبع پنیر با گرمی طبع گردو با این ترکیب به تعادل می رسد و انرژی کافی را برای فعالیت دانش آموزان فراهم می کند. می توانید کنجد و یا حتی خرما را جایگزین پنیر کنید.

5. پاپ کورن های خانگی

ذرت بو داده خانگی حاوی ویتامین B، فیبر، آنتی اکسیدان و … برای رشد کافی کودکان و نوجوانان است. اگر خودتان زمان کافی برای آماده کردن پاپ کورن خانگی کم چرب و کم نمک داشته باشید می توانید آن را به عنوان بهترین میان وعده برای مدرسه دانش آموزان در نظر بگیرید.

6. میوه

میوه ها منبع فوق‌العاده ای از فیبر و مواد معدنی هستند. میوه به دلیل کالری کمی که دارد می تواند از اضافه وزن و چاقی جلوگیری کند. میوه ها را می توانید به طور کامل و درسته در ظرف غذای دانش آموزان قرار دهید. بنابراین میوه هم در لیست بهترین میان وعده های سالم برای دانش آموزان قرار می گیرد.

7. ساندویچ تخم مرغ

پیشنهاد دیگر ما در بهترین میان وعده برای دانش آموزان، ساندویچ تخم مرغ است. برای آماده کردن ساندویچ تخم مرغ می توانید از تخم مرغ آب‌پز و یا حتی تخم مرغ نیمرو استفاده کنید. اگر دانش آموزان به طعم یا بوی تخم مرغ علاقه نشان ندادند تخم مرغ آب‌پز را با مقداری پنیر خامه ای کم چرب ترکیب کنید.

در مورد نیمرو هم مقدار کمی پنیر پارمزان یا موزارلا می تواند گره گشا باشد با کمی کلم و گوجه فرنگی و افزودن ادویه های دلخواه یک ساندویچ نیمرو بسیار خوشمزه را می توانید برای میان وعده دانش آموزان در مدرسه آماده کنید.

جمع بندی

ما در این مقاله از کارمادیو درباره اهمیت میان وعده سالم برای دانش آموزان و معرفی مقوی ترین میان وعده ها برای تغذیه بچه ها در مدرسه پرداختیم. در این مقاله همه تلاش خود را به کار گرفتیم تا به شما ثابت کنیم آماده کردن یک میان وعده سالم، مقوی و خوشمزه برای میان وعده دانش آموزان در مدرسه کار سختی نیست.

حال می توانید مقاله 10 ماده غذایی که باید به فرزندتان بدهید تا در مدرسه تمرکز کند را مطالعه کنید و اطلاعات بیشتر و مفیدتری در رابطه با تغذیه سالم برای دانش آموزان کسب کنید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا