سفر و گردشگری

ارزانترین بلیط هواپیما را چگونه و از کجا تهیه کنیم

این روز‌ها، تمامی هزینه‌های سفر به‌خصوص بلیط هواپیما بسیار افزایش یافته و برای یک مسافرت کوتاه، باید هزینه‌های گزافی را متقبل شویم. از طرفی هم ممکن است توان مسافرت از راه زمینی را نداشته باشیم و تنها راه ممکن برای ما، مسافرت هوایی باشد. در این میان، خرید یک بلیط ارزان قیمت برای هواپیما، می‌تواند تا حد زیادی هزینه را برای ما کاهش داده و در عوض سفر را برای‌مان لذت‌بخش‌تر کند؛ بنابراین این موضوع که ارزان‌ترین بلیط پرواز را چگونه و از کجا تهیه کنیم که کاملا مطمئن باشد؟ سؤالی است که ممکن است برای شما نیز پیش‌آمده باشد.

امروز در این نوشته، در کنار شما هستیم تا چند روش موثر، برای دریافت و خرید بلیط برای هواپیما را معرفی کنیم. پس در صورت نیاز، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چگونه یک بلیط ارزان هواپیما پیدا کنیم؟

در این قسمت، با به‌کاربردن برخی از ترفند‌ها می‌توانید اقدام به خرید بلیط ارزان داشته باشید. برخی از این راه‌ها عبارت‌اند از:

خرید بلیط‌های لحظه آخری و چارتری

یکی از مؤثر‌ترین روش‌هایی که به شما در خرید بلیط پرواز کمک می‌کند، خرید بلیط‌های لحظه آخری و چارتری است؛ اما توجه داشته باشید که این بلیط را از جای معتبر خرید کنید؛ در غیر این صورت ممکن است برای شما دردسر‌های زیادی را به وجود بیاورد.

در واقع، بلیط‌های لحظه آخری بلیط‌هایی هستند که معمولا چند ساعت یا چند روز قبل از پرواز به قیمت پایینی فروخته می‌شوند. این بلیط‌ها معمولا به دلیل عدم تکمیل ظرفیت پرواز یا تغییر برنامه‌های شرکت هواپیمایی به فروش می‌رسند؛ این در صورتی است که بلیط‌های چارتری توسط شرکت‌های چارتر‌کننده هواپیما به فروش می‌رسند. این شرکت‌ها معمولا پرواز‌های خود را با ظرفیت کامل و قیمت پایین‌تر از شرکت هواپیمای معمولی ارائه می‌دهند.

استفاده از تخفیفات ناگهانی آژانس‌های مسافرتی

گاهی اوقات پیش می‌آید که آژانس‌های مسافرتی برای رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما و تور‌های مسافرتی، تخفیفاتی را اعمال کنند؛ از‌این‌رو با عضو شدن در شبکه‌های اطلاع‌رسانی، می‌توانید از این اخبار مطلع شده و از تمامی این تخفیفات ناگهانی، آگاه شوید؛ بنابراین تخفیفات ناگهانی آژانس‌های مسافرتی می‌تواند فرصتی عالی برای بلیط ارزان قیمت باشد. همچنین این تخفیفات معمولا برای مدت محدودی ارائه می‌شود و در صورت نیاز باید در سریع‌ترین زمان ممکن، اقدام به رزرو آن کنید.

ارزانترین بلیط هواپیما را چگونه و از کجا تهیه کنیم

خرید بلیط پرواز در اواسط هفته یا ماه

همان طور که می‌دانید، تعداد سفر‌ها در اول و آخر هر هفته و ماه افزایش یافته و به دنبال آن، تمامی هزینه‌های مربوط به سفر، گران‌تر می‌شود؛ اما اگر به دنبال تهیه یک بلیط هوایی ارزان قیمت هستید، اواسط هفته را انتخاب کنید. چنین اقدامی به این دلیل است که در این زمان‌ تقاضا برای سفر کمتر است و شرکت‌های هواپیمایی برای پر کردن ظرفیت پرواز خود، قیمت‌ها را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهند.

مقایسه قیمت بلیط پرواز در خط‌های مختلف

یکی دیگر از کار‌هایی که می‌توانید برای رزرو بلیط ارزان قیمت انجام دهید، مقایسه قیمت بلیط پرواز در خط‌های مختلف است. شرکت‌های هواپیمایی، سیاست‌های قیمت‌گذاری متفاوتی دارند. به این صورت که برخی از شرکت‌ها بلیط‌های ارزان‌قیمت‌تری را ارائه داده و همین موضوع باعث شده تا مشتریان بیشتری جذب شوند؛ بنابراین برای مقایسه قیمت بلیط پرواز در خط‌های مختلف، می‌توانید از وب‌سایت‌های مقایسه قیمت استفاده کنید. این وب‌سایت‌ها، قیمت بلیط پرواز را از شرکت‌های هواپیمایی مختلف جمع‌آوری کرده و آن‌ها را در یک صفحه به نمایش می‌گذارند.

انتخاب پرواز خارجی با یک یا چند توقف

اگر قصد مسافرت به خارج از کشور را دارید و مقصدتان در قاره‌ای دیگر قرار دارد، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای بلیط خود، پرواز‌های 2 یا 3 فرودگاهی را در نظر بگیرید. در واقع، این کار به این دلیل است که پرواز‌های بدون توقف نیاز به زمان کمتری دارند و شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند قیمت‌های بالاتری برای آن‌ها تعیین کنند.

انتخاب کلاس پروازی مناسب

اگر بودجه شما برای سفر هوایی ناچیز است و می‌خواهید هزینه آن را تا حد زیادی کاهش دهید، می‌توانید برای سفر‌هایی که زمان کمی دارند، از هواپیما با کلاس A یا فرست، استفاده نکنید؛ زیرا معمولا در سفر‌های کوتاه‌مدت نیازی به استفاده از خدمات مخصوص به صندلی، غذا، نوشیدنی و سایر امکانات نیست و می‌توانید در طول پرواز از کلاس اکونومی، بهره بگیرید.

تاحدامکان، بار خود را کاهش دهید

اگر می‌خواهید هزینه بلیط هواپیما را تا حدودی کاهش دهید، سعی کنید تا جایی که امکان دارد، میزان حجم بار خود را کم کنید؛ زیرا در بعضی از مواقع، هزینه بار، قیمت بلیط را برای شما دوبرابر می‌کند. پس سعی کنید از برداشتن هر گونه وسایل غیرضروری خودداری کرده تا در زمان بازگشت به مشکل برنخورید. البته این موضوع در هر شرکت هواپیمایی متفاوت بوده و هزینه‌ها با یکدیگر شبیه نیستند.

خرید بلیط از شرکت‌های هواپیمایی ارزان قیمت

در واقع شرکت‌های هواپیمایی ارزان قیمت معمولا بلیط‌های ارزان‌قیمت‌تری را ارائه می‌دهند؛ اما موضوع مهم این که ممکن است از امکانات سطح پایین‌تری برخوردار باشد؛ بنابراین اگر این موضوع برای شما فاقد اهمیت است و به دنبال راهی برای کاهش هزینه هواپیما هستید، از شرکت‌های ارزان قیمت اقدام به خرید بلیط کنید.

استفاده از کد‌های تخفیف و جایزه

برخی از شرکت‌های هواپیمایی، برای بلیط پرواز کد‌های تخفیفی را در اختیار افراد قرار داده تا با بهره‌گرفتن از آن‌ها، بلیط ارزان‌تری را خریداری کنند. به همین ترتیب اگر قصد مسافرت هوایی را دارید، به طور دائم سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را چک کرده تا به صورت فوری، اقدام به خرید بلیط کنید.

ارزانترین بلیط هواپیما را چگونه و از کجا تهیه کنیم

خدمات فلای تودی برای تهیه ارزانترین بلیط هواپیما

سایت فلای تودی به‌عنوان مرجع اصلی خدمات سفرهای بین‌المللی و داخلی در ایران، خدمات گسترده‌ای برای تهیه ارزانترین بلیط برای هواپیما ارائه می‌دهد. با مراجعه با این سایت و انتخاب مبدا و مقصد سفر، بر اساس برنامه‌ریزی موجود، انواع هواپیماها به صورت لیست در اختیار شما قرار می‌گیرد تا با بررسی هر کدام در پایان، بهترین انتخاب را داشته باشید.

با استفاده از تخفیف‌ها و پروازهای چارتری موجود در سایت می‌توانید از مزیت سفر ارزان با هواپیما بهره‌مند شوید. به غیر از این مورد قابلیت بررسی انواع هتل و رزرو آن نیز در سایت وجود دارد. لازم است بدانید تمامی این موارد به صورت کاملا آنلاین در اختیار شما قرار می‌گیرد و نیازی نیست تا نگرانی بابت جابه‌جایی فیزیکی داشته باشید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا