سفر و گردشگری

معرفی انواع روش های مهاجرتی / از مهاجرت تحصیلی تا شغلی

روش های مهاجرتی بسیار زیاد و متنوع هستند که شما با توجه به تاکتیک ها و شرایط گوناگون می توانید اقدام به مهاجرت کنید. قوانین مهاجرتی کشورها، شرایط اقتصادی، زبان و فرهنگ و … بیشترین تاثیر را در روش مهاجرتی شما دارند. مهاجرت در سایر نقاط جهان در حال افزایش است. مردم به دلایل گوناگونی مانند دلایل مذهبی، شخصی، اقتصادی و سیاسی مهاجرت می کنند. در این مقاله از کارمادیو تصمیم داریم تا انواع روش های مهاجرتی را به شما معرفی کنیم بنابراین تا اتمام مقاله همراه ما باشید.

انواع روش های مهاجرتی

برای مهاجرت کردن به سایر کشورها روش های گوناگونی وجود دارد. در این قسمت ما انواع روش های مهاجرتی را برای شما ذکر می کنیم.

۱- مهاجرت از طریق تحصیل

یکی از بهترین روش های مهاجرت که حتی در سنین پایین هم امکان پذیر است، مهاجرت از طریق تحصیل است. یکی از مهم‌ترین مزایای مهاجرت از طریق تحصیل این است که شخص زمان بیشتری دارد تا با شرایط و فرهنگ آن کشور آشنایی پیدا کند و در ادامه می تواند عملکرد بسیار بهتری در فضاهای اجتماعی و کاری داشته باشد.

یکی دیگر از مزایای مهاجرت تحصیلی، آگاهی از این واقعیت است که دانش آموختگان هر کشور شانس بسیار بیشتری برای اخذ تابعیت و اقامت دائم در آن کشور را دارند. لازم به ذکر است که مهاجرت تحصیلی یکی از آسان ترین انواع روش های مهاجرتی است.

۲- مهاجرت از طریق شغل

شخص برای مهاجرت از طریق شغل می تواند برای یک زمان مشخص مثلا ۶ ماه اجازه ورود و اقامت در کشور مورد نظرش را بگیرد. مدت مهاجرت از طریق شغل محدود است و اگر شخص نتواند ویزای کاری تا زمان مشخص شده بوسیله کشور مقصد تمدید نکند، در این صورت قادر به اخذ شهروندی نخواهد بود. البته تمدید ویزای کاری افرادی که به این روش مهاجرت می کنند، به کارفرمای آن ها نیز بستگی دارد‌.

با این حال خیلی از کشورها قوانین سخت و سفتی برای کنترل کردن نیروی کار خارجی وضع کرده اند. بر همین اساس کارفرما باید برای استخدام نیروی کار خارجی، باید مجوزهایی صادر کند و شرایط خاصی داشته باشد.

۳- مهاجرت از طریق ثبت شرکت

یکی از بهترین و رایج ترین روش های مهاجرت از طریق ثبت شرکت برای دارندگان کسب و کار است. این روش را می توانید با ثبت یک شعبه از شرکت نیز انجام دهید. برنامه هایی که در نهایت به ثبت یک شعبه از شرکت می انجامند، مهاجرت از طریق ict نام دارند. محبوبیت این روش مهاجرتی در کشورهایی که اقتصادی رو به رشد دارند، بیشتر است.

۴- مهاجرت از طریق پناهندگی

یکی از خطرناک ترین روش های مهاجرتی، پناهندگی است. پناهندگی شیوه ای از مهاجرت است که کنوانسیون ژنو برای کسانی که در خاک کشور خود احساس امنیت نمی کنند و یا به عبارتی دیگر در خطر هستند را در نظر گرفته است. تعداد افرادی که روز به روز از طریق پناهندگی مهاجرت می کنند در حال افزایش است بنابراین این درخواست ها باید با دقت بسیار بالا بررسی شوند. بنابراین مهاجرت بسیار خطرناک و با ریسک بالا می باشد.

مهاجرت

۵- مهاجرت از طریق ازدواج

یکی از بهترین روش های مهاجرتی، مهاجرت از طریق ازدواج است چرا که در این روش می توانید اخذ اقامت و در آخر شهروندی کشور مورد نظر را بگیرید. در اکثر موارد این روش مهاجرتی منجر به اخذ ویزای الحاق به خانواده می شود. در کشور انگلیس این ویزا، ویزای خانواده نام دارد و افرادی که تصمیم دارند از طریق ازدواج به انگلیس مهاجرت کنند، باید به سراغ این شیوه مهاجرتی بروند.

۶- مهاجرت از طریق دعوتنامه

اخذ دعوت نامه خود به تنهایی نمی تواند شیوه ای برای مهاجرت کردن باشد. در واقع افرادی که نزدیکانی در کشور مورد نظر دارند، به کمک دعوت نامه می توانند ویزای توریستی و همچنین اقامت به صورت موقت را در آن کشور دریافت کنند. در بعضی از کشورها علاوه بر ویزای توریستی می توان با استفاده از ارسال دعوت نامه و اسپانسرشیپ برای اعضای درجه اول خانواده، ویزا و اقامت گرفت. لازم به یادآوری است که در ویزای اسپانسرشیپ، شخص باید ثابت کند که توانایی تامین مالی افرادی که برایش دعوتنامه فرستاده اند را دارد.

۷- مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، شیوه ای از مهاجرت است که متقاضی طی آن می تواند با خرید سهام، ملک و حتی کسب و کار، ویزای کشور مورد نظر خود را دریافت کند. روش های سرمایه‌گذاری در کشورهای گوناگون، با هم متفاوت هستند. در بعضی از برنامه ها نیاز است که سرمایه گذاری به صورت بلاعوض صورت گیرد اما در قبال آن به شخص امتیازی تعلق نمی گیرد. اما در موارد دیگری شخص موظف است که تا بازه زمانی تعیین شده به فروش سهام یا ملک خود اقدام نکند.

جمع بندی

روش های مهاجرتی متنوع هستند و انتخاب کشور مورد نظر برای مهاجرت به عوامل گوناگونی بستگی دارد. برای مثال مقصد مناسب برای جوانان و مهاجرت تحصیلی با مهاجرت برای افراد بیشتر از ۴۰ سال تفاوت هایی دارد. روش های مهاجرتی مناسب برای افرادی که سن بالا دارند، روش های سرمایه‌گذاری و کاری است. آلمان یکی از بهترین کشورها جهت مهاجرت در سنین بالا است.

هرکدام از کشورها برای یکی از مقصدهای مهاجرتی مناسب تر و بهتر است. بعضی از کشورها برای مقاصد کاری و برخی دیگر برای مقاصد تحصیلی مناسب هستند. ما در این مقاله از کارمادیو انواع روش های مهاجرتی را به شما معرفی کردیم امیدواریم که با مطالعه این موضوع، یکی از بهترین روش های مهاجرتی را برای خود برگزینید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا